שירות לאומי או שירות האויב

    דוד לזר No Comments on שירות לאומי או שירות האויב
    8:35
    26.04.24
    אליהו גרין No Comments on התחזית: השרב נשבר, אך עדיין יהיה חם מהרגיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם חשבתם שסערת 'בצלם' מאחורינו, כנראה שטעיתם.

    כפי שפורסם, בשבוע שעבר הודיע מנכ"ל השירות הלאומי שר שלום ג'רבי כי הוא מבטל את האפשרות של בני ובנות שירות לאומי להתנדב בארגון 'בצלם', זאת בעקבות סירובו של מנכ"ל 'בצלם' חגי אלעד להגדיר את החמאס כארגון טרור.

    לאחר שהחלטתו של שר שלום גררה תגובות רבות, הודיעה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר, כי היא מקפיאה את ההחלטה מחמת שהיא "מעלה שאלות משפטיות לא קלות, הן בנוגע לסמכות קבלת ההחלטה והן בנוגע להליך בו התקבלה".

    היום מפרסמת עמותת 'שלומית' המרכזת את המקומות בהם ניתן להתנדב לשירות לאומי, רשימת עמותות שמאל קיצוניות נוספות בעלי עמדות שנויות במחלוקת – הפועלות נגד מדינת ישראל, הזכאיות להתנדבותם של בני השירות הלאומי.

    בין העמותות ניתן למצוא את עמותת רופאים למען זכויות אדם, הקרן החדשה לישראל, קו לעובד, אס"ף – ארגון סיוע לפליטים, הוועד הציבורי למניעת עינויים בישראל, הטלוויזיה החברתית ועוד. שאף נתמכות כלכלית ע"י מדינות וארגונים זרים.

    בשיחה עם מתן פלג מנכ"ל 'אם תרצו' הוא מבהיר שוב את הבעיה של החיבור בין 'שירות לאומי' לארגונים כמו 'בצלם':
    "ארגונים אנטי ישראלים כמו "בצלם" ואחרים שגם ככה נתפסים בחברה הישראלית כארגוני הכפשה נגד ישראל תיפקדו במהלך מבצע "צוק איתן" כאילו היו זרוע תעמולה של חמאס בישראל ובעולם. לא יעלה על הדעת ששירות לאומי המקביל לשירות בצה"ל יאפשר לארגונים אנטי ישראלים שפועלים במימון ממשלות זרות ליהנות מהשירות הזה ועל ידו לקבל לגיטימציה בחברה הישראלית.
    ארגונים שמסיתים נגד ישראל ומאשימים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה בעוד הפושעים האמתיים הם חמאס והמממנים העיקריים שלו, לא יכולים לירוקי מהבאר ממנה הם שותים".

    "הופעותיו של מנכ"ל בצלם חגי אלעד המסיתות נגד ישראל ברשתות הטלוויזיה הזרות כמו סקיי ניוז ואל ג'זירה ובעיתון הטיימס היוקרתי פוגעות בישראל וביכולתה להגן על עצמה בעיקר כי הוא מציג את עצמו כארגון "ישראלי" על אף המימון ממדינות זרות שהוא מקבל. האישור לקבלת מתנדבי השירות הלאומי בארגון "בצלם" מכשיר את השרץ הזה במלוא מובן המילה. לכן תמוהה מאד בעיינינו החלטתה המבישה של ציפי לבני ושל המשנה ליועמ"ש לבטל את החלטתו הנכונה והצודקת של שר שלום ג'רבי בבואו לבטל את השירות הלאומי בארגון אנטי ישראלי מובהק", אומר פלג.



    0 תגובות