חופש • ביטולי הטיסות לחו"ל פסחו על המגזר החרדי

דוד לזר No Comments on חופש • ביטולי הטיסות לחו"ל פסחו על המגזר החרדי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

העיתוי של מבצע 'צוק איתן', גרם לביטולים רבים בענף התעופה והתיירות. טיסות רבות נדחו ובוטלו, ומשפחות שלימות החליטו שלא לקיים את חופשת הקיץ שלהם.

בעקבות כך, מחירי טיסות הקיץ ירדו לשפל שלא נראה שנים רבות, וחברות התעופה יצאו בהפסדים של מיליוני שקלים.

אתר 'קול חי' יצא לבדוק את הנתונים בשטח עם איש התיירות החרדי אפרים קמיסר, בכדי לנסות להבין עד כמה באמת 'צוק איתן' השפיע על התיירות במגזר הכללי ובפרט במגזר החרדי.

"היות שמבצע 'צוק איתן' התנהל צמוד לימי 'בין הזמנים', בזמן שהציבור החרדי יוצא לחופשה" אומר קמיסר, "בהחלט ניתן לומר שהיו השלכות כבדות של המבצע על ענף התיירות".

"אם נתמקד בקטגוריית הטיסות. הרי חברות התעופה מכוונות מאוד גבוה לימי הקיץ, ודווקא הקיץ הזה הכל השתבש להם. לאורך כל הקיץ, היה ניתן להשיג מחירי טיסות נמוכים לכל יעד בעולם, בהפרש גדול ממחירי הטיסות בשנים הקודמות.

ובלי קשר למצב הנוכחי, צריך פעם לעמוד ולשאול, מדוע חברות התעופה בכל שנה מעלות את מחירי הטיסות בקיץ לרמה לא הגיונית ביחס למחירים בחורף, וכי העלות שלהם בקיץ גדולה מהעלות בחורף?, בוודאי שלא.

הרבה מאוד אנשים ביטלו, להרבה יצא החשק לטוס, הרבה אחרים לא רצו לנסוע כאשר הם משאירים כאן הורים מבוגרים או ילדים קטנים, בקיצור לכל אחד היה את הסיפור שלו.

לכן אם אתה שואל, אם 'צוק איתן' השפיע? ברור שהוא השפיע, ובגדול, ועל המחירים של כל עונת הקיץ, חד וחלק.

ואם נדבר על היעדים הגדולים של הציבור החרדי. הקיץ הזה היה הקיץ הכי זול לניו יורק, אחרי הרבה מאוד זמן.

וברזולוציות של מחירים. חברות התעופה נערכו מראש למחיר מינימום של 1,570 $ לניו יורק בקיץ הזה. וכשהחלה המלחמה המחירים פתאום ירדו ל-1340$, ובמחיר הזה היה ניתן להשיג טיסות במשך כל הקיץ.

חברות התעופה שבונות על הקיץ, ואמורות ששם הם יעשו את הכסף השני שלהם, משקשקות כרגע, כי הם לא עשו את הכסף השני
שלהם. אז גם מבחינת חברות התעופה זה רע מאוד מה שקורה כאן" מסכם קמיסר.

האם המגזר החרדי ביטל את טיסותיו?
"האמת היא, שהביטולים באו פחות מהציבור החרדי, וצריך לומר את זה ביושר, הסיבה המרכזית לביטולים היא צו 8 שקיבלו רבים. ואותם אנשים שקיבלו צו 8, אפילו שקבעו את חופשתם לחודש הבא, הם כבר הרגישו לא נעים לצאת לחופשה, וביטלו לגמרי את החופשות.

"קיימת כאן עוד תופעה מאוד חזקה בעקבות המלחמה, הציבור הישראלי ובעיקר החרדי, מחק לחלוטין את טורקיה. אם היית מדבר איתי לפני חודשים, היית שומע רק שיר ושבחה הלל וזמרה על הטורקים. אבל כשהטורקים החלו להתנהג אלינו בצורה כזו נבזית, הציבור שלנו פשוט זנח אותם לחלוטין".

"חברת התעופה הטורקית Turkish Airline ביטלה 25 % מהטיסות לטווח ארוך, מ-8 טיסות יומיות הם ירדו ל-6. וזה מתבטא בטיסות גם לחגים. היו לנו כמה טיסות שיהודים חרדים הזמינו עם חברת התעופה הטורקית, ופשוט ביטלנו את כולם".

האם האנטישמיות גרמה לאנשים לוותר על טיול באירופה?
"אני לא חושב, בעיקר לא בהרים הגדולות. האנטישמיות קיימת אולי בפרברים הקטנים שצריך ממש לדעת איך להגיע אליהם בשביל לחוש אנטישמיות. אבל בהרי הנופש, אני לא חושב שיש אנטישמיות".

ולסיכום אומר קמיסר "הדגש של הקיץ הזה: מחירי קיץ מוזלים לאורך כל הקיץ, והתרסקות טוטלית של חברת התעופה הטורקית".



0 תגובות