יו"ר הר"י ומנכ"ל מש' הבריאות ל"לנסט": "פירסמתם מניפסט פוליטי"

    מערכת דוקטורס אונלי | צילום: אילוסטרציה No Comments on יו"ר הר"י ומנכ"ל מש' הבריאות ל"לנסט": "פירסמתם מניפסט פוליטי"
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסתדרות הרפואית ומשרד הבריאות שלחו מכתב תגובה לכתב העת המדעי-רפואי "The Lancet", שפירסם בסוף השבוע שעבר מכתב פתוח מצד 24 מדענים אירופים, התוקף את ישראל ומאשים אותה באכזריות ובביצוע פשעי מלחמה. לטענת מחברי המכתב הפתוח, האקדמיה הישראלית שותפה לפשעי המלחמה בשל שתיקתה.

    במכתב התגובה, עליו חתומים יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן ומנכ"ל משרד הבריאות פרופסור ארנון אפק, הודגש, כי הפרסום ב-Lancet איננו מאמר מדעי רפואי אלא מניפסט פוליטי ללא כל קשר עם רפואה וכי מזעזע למצוא כמותו בעיתון מדעי רפואי .

    ד"ר אידלמן ופרופסור אפק מציינים, כי מקרה דומה התרחש ב-30 באפריל 1938, חצי שנה לפני "ליל הבדולח" בגרמניה הנאצית, כאשר כתב העת המדעי "נייצ'ר" פירסם מכתב של פרופסור שטארק מברלין ובו נאמר בין השאר כי הוא "מכוון ישירות את מאמצי נגד ההשפעה ההרסנית של יהודים על המדע בגרמניה". "הפרקטיקה הזאת של פרסום פוליטי (לא ראוי) בכתב עת מדעי מכובד איננו חדש", כתבו ד"ר אידלמן ופרופסור אפק.

    הם הביעו פליאה וזעזוע כיצד "מאמר" מהסוג הזה, פוליטי וחסר בסיס עובדתי, הגיע בכלל לפרסום ב-Lancet וכיצד איפשרו עורכיו את הופעתו. לפי מכתב התגובה, "האמת האחת והיחידה במאמר היא העובדה שתושבי עזה סובלים מממשלת חמאס, שהשקיעה מיליארדים בחפירת מנהרות המיועדות למתקפות טרור ולרכישת רקטות שכוונו נגד ישראל, במקום לבנות תשתיות לרווחת תושבי עזה". המכתב מצטט מחקר שקבע, כי 160 ילדים מצאו את מותם בפעילות בניית מנהרות ההברחה בין עזה למצרים.

    "כרופאים וכבני אנוש אנחנו אבלים על אבדן חיים הן של פלשתינאים והן של ישראלים… בתי החולים בישראל מלאים ברופאים ערבים ויהודים העובדים יחד, כתף לכתף, בטיפול בישראלים ובפלסטינים", הדגישו אידלמן ואפק. "למרות שירי הרקטות חייב רופאים למצוא מחסה במקלט, הטיפול בחולים הפלשתינאים שהגיעו לבתי חולים לא נפסק ואיכותו לא פחתה… מנתחים המשיכו לבצע את הניתוחים גם תחת האזעקות."

    עוד ציינו ד"ר אידלמן ופרופסור אפק במכתבם, כי מאז שישראל נסוגה והתנתקה מרצועת עזה ב-2005 נורו מעזה לשטחה של ישראל ועל ישובים וערים בה מעל ל-12,500 רקטות, בכלל זה מעל 2,500 רק באירוע הנוכחי. "אלמלא הצלחת היירוט של מערכת כיפת ברזל רבים מהטילים והרקטות הללו היו פוגעים בבתי חולים בישראל".

    כמו כן, פורטו נתונים מלאים על העברת הסיוע ההומניטארי, הכולל גם תרופות ומזון ומצרכי חיוניים אחרים לאוכלוסיה האזרחית בעזה, מיד עם תחילת העימות הנוכחי. המכתב מצטרף לשורת גינויים ומכתבים למערכת "לנסט" בעקבות הפרסום.

    בתוך כך, פירסם היום אתר Ynet מאמר מאת ד"ר דביר דורי, רופא ישראלי שיתחיל בקרוב את התמחותו, בו הוא טוען כי ה"לנסט" עבר עבירה חמורה על כללי האתיקה המדעית-רפואית, וכי זו אינו הפעם הראשונה שהוא מפרסם מכתבים מסוג זה. ד"ר דורי כתב, כי הוא מאוכזב שכתב העת לא איפשר פרסום מכתב התומך בישראל.



    0 תגובות