בדיקה: התקשורת הישראלית מפרסמת נתוני חמאס שקריים לגבי ההרוגים

    דוד קורצווייל No Comments on בדיקה: התקשורת הישראלית מפרסמת נתוני חמאס שקריים לגבי ההרוגים
    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבדיקה מדגמית שנערכה השבוע ע"י האגודה לזכות הציבור לדעת, עולות סתירות וטעויות רבות בנתוני ההרוגים הפלסטיניים כפי שפורסמו ע"י כלי תקשורת זרים ופלסטיניים.

    הבדיקה מתייחסת לנתונים שפורסמו בין התאריכים 8-22 ביולי. חשוב לציין כי שני אתרי האינטרנט שנבדקו ע"י 'לדעת' טוענים שהם מסתמכים על דיווחי משרד הבריאות הפלסטיני בעזה. הפערים בין הרשימות המופיעות בשני האתרים המזוהים עם החמאס בעזה מגיעים ל-113 שמות שהם כ-20% מהשמות שנבדקו עד כה.

    מהבדיקה שנערכה על סמך נתונים המופעים בשני אתרים: עולה התמונה הבאה: נבדקו –641 שמות מתוך 1016 שמות הרוגים שפורסמו עד כה. טעויות בגיל ההרוגים:(אותו שם, אותו מקום ומופיע בכל רשימה תחת גיל אחר) – 27. טעויות בשמות הרוגים: מופיעים ברשימה של IMEMC אבל לא מופיע באל ג'זירה – 113. טעות במקום האירוע: (אותו שם, אותו גיל, נהרג לכאורה במקומות שונים לפי כל רשימה) – 14

    יו"ר אגודת 'לדעת' פרופ' אלי פולק, אומר בתגובה לממצאים כי מצער להיווכח שכלי תקשורת ישראליים מוצאים לנכון לצטט את נתוני החמאס לגבי ההרוגים בעזה למרות שאין כל דרך לאמתם וברור לגמרי שמדובר בנתונים שקריים. הטענה של כלי תקשורת מסוימים כאילו די לציין שמדובר בנתוני חמאס עזה, חוטאים לאמת. האם כלי התקשורת היו מפרסמים נתונים חדשותיים אחרים שאמינותם מוטלת בספק? המינימום הנדרש מהעורכים והכתבים היא לציין שמדובר בנתונים המוטלים בספק.



    0 תגובות