זינוק חד בלימודי ערבית מאז ההסלמה

צבי הדס No Comments on זינוק חד בלימודי ערבית מאז ההסלמה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דע את אויבך, שכנך ושותפך: מספר הנרשמים ללימודי ערבית בבית הספר ברליץ לשפות עלה בחודש האחרון ב-140% ביחס לכל חודש וחודש בשש השנים האחרונות. בית הספר הכפיל את מספר כיתות לימוד הערבית שלו.

"המהומות ביהודה ושומרון, האלימות בין יהודים וערבים בתוך ישראל והמלחמה בעזה הגדילו את המודעות בציבור היהודי לצורך להבין את שפתם של שכננו", אומרת מירי ישמעאל ששון.

"מערכת החינוך בארץ נכשלה באופן שבה מלמדים ערבית", אומרת ישמעאל-ששון, "גם המעטים שבכלל בוחרים ללמוד את השפה מתוך מקצועות הבחירה לומדים בשיטה שאיננה שמה דגש על הצורך העיקרי של ימינו שזה תירגול של דיבור".

"התוצאה של חוסר בהכשרות מתאימות הוא שאין מי שיסביר את מדיניות ישראל למי שזקוק לכך – הערבים. אני מברכת על ההחלטה של דובר צה"ל, תא"ל, מוטי אלמוז, לשאת דברים בערבית, אבל זאת התחלה של התחלה. יש לנו מסבירים מצוינים בכל רחבי העולם, אבל הם מדברים אנגלית ומשכנעים את המשוכנעים. מערך ההסברה זקוק להרבה יותר דוברי ערבית".

"בנוסף, המשבר הדיפלומטי עם מדינות דרום אמריקה מוכיח שאנחנו זקוקים למסבירים דוברי שפות אחרות, כמו צרפתית, פורטוגזית, ספרדית ועוד – ולא רק אנגלית".

"בעידן הגלובליזציה אנו חשופים למלחמה תקשורתית בכל אפיקי המדיה: הטלוויזיה, הרשתות החברתיות, האינטרנט ושיחות בין אנשים בכל רחבי העולם. למילים כיום יש משמעות וכוח יותר מכל דבר אחר".



0 תגובות