הניקל עשוי להיות הזהב החדש

    שלום בידרמן No Comments on הניקל עשוי להיות הזהב החדש
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחלקת המחקר של יוטרייד: הניקל זינק מתחילת השנה ב-32% בשל איסור יצוא של אינדונזיה והמתיחות ברוסיה; ממליצים למשקיעים לשקול גיוון של התיק והוספת חוזים על הניקל במקום חלק מהשקעה בזהב ונפט

    למשקיעים בסחורות יש חומר גלם חדש-ישן ש"מככב" בתשואה החודשית. הניקל רשם באפריל זינוק של 15.2% – המספר הזה הוא מספר חריג, במיוחד לאור הדשדוש במחירי הנפט ולתנודתיות מוגבלת יחסית במחירי הזהב שהתרגלו אליה הסוחרים בחומרי גלם. אם בוחנים את הנתונים מתחילת השנה, הניקל הוסיף לערכו 32% והוא הסחורה שערכה עלה בשיעור השני הגבוה ביותר אחרי פולי הקפה שערכם עלה מתחילת השנה ב-80%. כך אמרו במחלקת המחקר של בית ההשקעות יוטרייד.

    הניקל הוא מתכת המשמשת לייצור תעשייתי של פלדת אלחלד. האשמה העיקרית לעליית מחירו של הניקל היא אינדונזיה. המדינה אסרה על ייצוא של ניקל על מנת ולהגביר ייצור ופעילות עסקית בתוך המדינה. אינדונזיה שימשה עד 2013 יחד עם הפיליפינים כספקיות הניקל הגדולות בעולם עם נתח שוק זהה של 18% מתפוקת הניקל העולמית לכל מדינה.

    סיבה נוספת לעליית ערכו של הניקל הוא המתיחות בין אוקראינה לרוסיה. רוסיה כיום היא יצואנית הניקל השלישית בעולם עם נתח של כ-13% מיצוא הניקל בעולם כשאחריה נמצאות אוסטרליה וקנדה עם נתח של 11% ו-10% בהתאמה, המשך הסנקציות הכלכליות עשויות ללחוץ את מחירי הניקל כלפי מעלה בשל צמצום בהיצע מצד רוסיה.

    משקיעים במתכות ברחבי העולם מעריכים כי לא מן הנמנע שנראה ראלי שורי בניקל כפי שראינו בזהב שעלה בערכו בצורה מתמשכת כתוצאה מיציבות ביקושים וצמצום מהותי בהיצע. היבט נוסף שמחזק את הקשר בין זהב לניקל ומתכות יקרות אחרות הוא הנוהג להשתמש בזהב כבטוחה להלוואות. כיום, במיוחד בסין, אנשים יכולים להשתמש בניקל או פלטינה על מנת ולהשתמש בהם כבטוחה לנטילת אשראי.

    לסיכום, שוק הניקל חווה אי יציבות מהותית שהולכת לשים את עניין ההיצע שלו בערפל בטווח הבינוני כשמאידך, הביקוש למתכת נותר קשיח בשל השימושים שלה ליצירת פלדת אל-חלד. כמעט כל מוצר המכיל מתכת מכיל אחוז מסוים של ניקל. רצוי כי המשקיעים יגוונו את ההחזקות שלהם בחומרי גלם וישקלו להכניס לתיק חוזים על ניקל על חשבון סחורות כמו נפט וזהב שמדשדשים בתקופה האחרונה.



    0 תגובות