כנס חירום של ראשי מוסדות החינוך הדתיים – לאומיים

    דוד קורצווייל | צילום: אילוסטרציה 2 Comment on כנס חירום של ראשי מוסדות החינוך הדתיים – לאומיים
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות ראשי המוסדות של החינוך הדתי לאומי ישתתפו היום (רביעי) בשעה 16:00 בכנס חירום בישיבת צביה ביד בנימין, בעניין המשבר התקציבי המתרגש על מוסדות החינוך.

    בכינוס ישתתפו ויישאו דברים הרב חיים דרוקמן ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא והרב איתן אייזמן ראש מוסדות נעם – צביה ומנהלי רשתות החינוך של הציונות הדתית.

    כזכור, מפלגת הבית היהודי יזמה מהלך של הפחתת תשלומי ההורים במוסדות החינוך הדתי לאומי, תוך הבטחה להשלמת התקציב שיגרע, ההכרחי לתפקודם של המוסדות. ההורים אכן שילמו פחות, אך עד כה לא ניתנה השלמת התקצוב שהובטחה והמהלך פגע קשות במוסדות החינוך הדתי לאומי. בימים אלה נערכים במוסדות לפתיחת שנת הלימודים הבאה ולתקצוב החסר עלולות להיות משמעויות דרמטיות, עד כדי פיטורי מאות מורים וביניהם ר"מים ומחנכים רבים.

    ראשי המוסדות מציינים בנוסף את הפגיעה בתקציבי התגבור למדעי היהדות ובשעות לימוד רבות במערכת הלימודים המקובלת בישיבות ובאולפנות כולל לימודי תורה.

    מטה מאבק מיוחד של מוסדות החינוך הדתי לאומי הוקם לצורך מניעת הקיצוצים ובו שותפים מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אמי"ת, נעם –צביה, אור תורה סטון, אמונה, חורב, מפעלות הציונות הדתית ופורום מוסדות לא מרושתים. גורמים במערכת מעריכים שהפגיעה במוסדות עומדת על עשרות מיליוני שקלים בשנה.

    בכנס תעלה גם סוגיית התוכנית החדשה של משרד החינוך בשינוי מבחני הבגרות הפוגעת קשה מאוד במעמד הראוי שקיבלו לאורך השנים לימודי הקודש (תלמוד/ תורה שבע"פ ותנ"ך) ותמנע מתלמידים במוסדות הציונות הדתית את האפשרות להיבחן בבגרות מורחבת במקצועות אלו שהם ליבת החינוך הדתי.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אולי כדאי שבבחירות הבאות יחשבו פעמיים לפני שמחליטים לבחור בבנט וחביריו…. הבית של הגויים.. כן,כן.. היה מישהו שאמר את זה והם החליטו שהוא "צריך להתנצל"… (עכשיו הם אלו שצריכים לעשות את זה….)… אם היו מקשיבים לו אז – הם לא היו צריכים לעשות עכשיו "כנס חירום"…

    2. 1

      אולי עדיף שמוסדות החיוך שלהם יסגרו כדי שהם יתחנכו