נתניהו מכחיש שהוזהר מפני חמאס: "ההערכות היו הפוכות"

    שלמה ריזל 2 Comment on נתניהו מכחיש שהוזהר מפני חמאס: "ההערכות היו הפוכות"

    מלשכת רה"מ נמסר בתגובה לטענה כביכול קיבל התראה מראש לפני מתקפת החמס בשבעה לאוקטובר: "הטענה הפוכה מן האמת. לא רק שאין באף אחד מהמסמכים התרעה כלשהי על כוונות של חמאס לתקוף את ישראל מעזה, אלא שניתנת בהן הערכה הפוכה לחלוטין". מוקדם יותר, צה"ל אישר את הדיווח לפיו הועברו מאמ"ן 4 מכתבים שהזהירו מכוונת "אויבי ישראל" לנצל את משבר הרפורמה המשפטית ומחאות השמאל

    צילום: איתי בית-און / לע״מ
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מלשכת ראש הממשלה נתניהו יוצאת בשעה האחרונה הכחשה נמרצת לטענה שפורסמה הבוקר לפיה ראש הממשלה קיבל כביכול מחטיבת המחקר באמ"ן התרעות על התקפה אפשרית מעזה.

    לדברי לשכת נתניהו: "הטענה הפוכה מן האמת. לא רק שאין באף אחד מהמסמכים התרעה כלשהי על כוונות של חמאס לתקוף את ישראל מעזה, אלא שניתנת בהן הערכה הפוכה לחלוטין".

    "שתי ההתייחסויות הבודדות לחמאס בארבעת המסמכים מציינות שהחמאס לא רוצה לתקוף את ישראל מעזה ופניו להסדרה. בהתייחסות הראשונה מה-19.03.23 נכתב שאסטרטגית חמאס היא "הותרת רצועת עזה במדרון אחורי" ומיקוד המאבק בישראל בזירות אחרות. בהתייחסות השנייה ב-31.05.23 אף הומלץ שעל ישראל להצטרף ל"טרנד הדה-אסקלציה האיזורי" ו"לקחת צעד קדימה בהסדרה מול הרצועה והריבון החמאסי".

    עוד נאמר בהודעה: "להערכה זו במסמכים שהחמאס אינו מעוניין בהסלמה ומעוניין בהסדרה עם ישראל היו שותפים בעקביות כל גופי הביטחון, שאף טענו שהחמאס מורתע. באשר לטענה המועלית במסמכים על ההשפעה השלילית של היעדר הלכידות בישראל על אויבינו – הרי ראש הממשלה בעצמו התריע על כך פעמים רבות בהקשר לתופעת הסרבנות".

    "לדוגמא ב 17.7.23 התריע רה"מ כי ויכוח פנימי זה "מכרסם בהרתעה מול אויבינו שיכולים בקלות להתפתות למעשי תוקפנות נגדנו. עם זאת ראש הממשלה צדק כשהזהיר את אויבינו שביום מבחן "הויכוח הפנימי לא יפגע בנחישות ובעוצמה שלנו לפגוע בהם בכל עת שנדרש לכך" (02.04.23). כך היה וכך יהיה".

    כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי צה"ל מאשר רשמית: נתניהו קיבל בין החודשים מרץ ליולי 2023 ארבעה מכתבי התרעה שונים מאגף המודיעין הנוגעים לתפיסת הפגיעה בלכידות במדינת ישראל בקרב אויבי ישראל והשפעתה על ישראל ועל צה"ל בפרט.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אם צהל ידע למה לא הכניס כוחות וטנקים לעוטף עזה?

    2. 1

      עברנו את פרעה נבוכדנצר המן
      אספסינוס טיטוס סטאלין והיטלר
      קטן עלינו זרע ישמעאל ערב רב ועמלק.