מיארה: "פעלתם בחוסר סמכות"; קרעי הגיב: לא חשובה ולא קובעת

    חיים שער No Comments on מיארה: "פעלתם בחוסר סמכות"; קרעי הגיב: לא חשובה ולא קובעת

    משרד התקשורת פעל בחוסר סמכות בכך שהחרים ציוד ממשרדי סוכנות AP, כך טענה היועמשי"ת בהודעה למשרד התקשורת. השר קרעי הגיב בנוסח נטול כפפות: "טועה, לא חשובה ולא קובעת" ובאותה הודעה תקף בחריפות גם את שר הביטחון גלנט: עמדה רופסת ופחדנית

    Communications Minister Shlomo Karai attends Economic committee meeting at the Knesset, the Israeli Parliament in Jerusalem, on November 20, 2023. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** כנסת מדברים ועדת כלכלה ועדה שלמה קרעי שר התקשורת צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "החרמת הציוד ממשרדי AP ע"י משרד התקשורת נעשתה ללא סמכות", כך טוענת היועצת המשפטית לממשלה במכתב התרעה ששלחה למשרד התקשורת. 

    לפני יומיים הורה שר התקשורת שלמה קרעי לעובדי משרדו להחרים ציוד ממשרדי סוכנות הידיעות AP בשדרות בטענה כי הם מעבירים לערוץ אל ג'זירה צילומים החושפים את מיקומם של חיילי צה"ל ובכך מסכנים את ביטחונם. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ההחלטה ואמר כי היא "מעשה של טירוף", כלשונו.

    חוק אל ג'זירה עבר בכנסת לפני כחודשיים. החוק נותן סמכות לרה"מ ושר התקשורת לסגור כל ערוץ זר אשר פוגע בביטחון המדינה. החוק כוון בעיקר לערוצים אל ג'זירה הקטארי ואל מיאדין הלבנוני.

    היום, הודיעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה למשרד התקשורת כי החרמת הציוד ממשרדי AP נעשתה בחוסר סמכות תוך פרשנות שגויה לחוק אל ג'זירה. היועמשי"ת הוסיפה בהודעתה כי הטענה לפיה פעולת ההחרמה מגינה על חיילי צה"ל הינה ללא תשתית עובדתית וללא חוות דעת נדרשת מגורמי הביטחון.

    היועצת הורתה למשרד התקשורת כי מעתה כל פעולה שיעשו מכוח החוק תצטרך לעבור קודם כל את אישורה. 

    שר התקשורת שלמה קרעי הגיב להודעה וכתב: "טועה, לא חשובה ולא קובעת. הכנסת חוקקה חוק ברור. גם ליועמשי"ת הכול יכולה אין אפשרות להפוך יום ללילה. ברגע שתהיה סכנה לחיילנו נפעל באותו אופן ועל פי החוק.

    קרעי עקץ גם את שר הביטחון גלנט והוסיף: "מעכשיו נתעד את הבדיקה מול משרד הביטחון, כדי שלא יתקפל וייכנע ללחצים בגלל עמדתו הרופסת והפחדנית של העומד בראשו".

    יש לציין כי באופן די צפוי, היועמשי"ת יוצאת חוצץ כנגד כמעט כל דבר שנעשה על ידי ממשלת ישראל והעומדים בראשה. פעמים רבות קראו חברי כנסת ושרים בממשלה לפטר את היועמשי"ת, בפרט בתקופת הרפורמה המשפטית בה נעמדה באופן טבעי לצד מתנגדיה.

    לאחר שעות מהחרמת הציוד, הורה השר קרעי להחזיר את הציוד למשרדי AP עד לבחינה מחדש של הנושא, מה ששוב נראה כסיבוב פרסה בממשלת הימין.



    0 תגובות