הרב נויגרשל משיב לבכיר אוניברסיטת ת"א: "אדם מופקר"

    אתר קול חי 29 Comment on הרב נויגרשל משיב לבכיר אוניברסיטת ת"א: "אדם מופקר"

    "באבוד רשעים רינה" או "בנפול אויבך אל תשמח"? הרב נויגרשל השיב לשאלתו של מאזין, על רקע מותו הפתאומי של נשיא איראן. בתוך כך התייחס הרב להתבטאות המחפירה של בכיר באוניברסיטת ת"א: "התבטאות כזו יכולה להיות רק במדינה כזו שהשתגעה לגמרי"

    צילום: צילום מסך
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האזינו>>>

     

    אמש (שלישי) עלה מאזין לתוכניתו של הרב מרדכי נויגרשל ושאל אם מותר לשמוח על מותו של נשיא איראן ראיסי. "מצד אחד כתוב 'בנפול אויבך אל תשמח' ומצד שני כתוב 'באבוד רשעים רינה' אז מה צריך לעשות"? שאל המאזין.

    "אנחנו באמת משתתפים בצערו של ההוא מאוניברסיטת ת"א שהצטער שלא היו על המסוק כל מיני יהודים שהוא מאוד לא אוהב", ציין הרב נויגרשל בפתח תשובתו, בהתייחסו להתבטאותו המחפירה של בכיר באוניברסיטת תל אביב.

    לאחר התרסקותו של הנשיא האיראני איברהים ראיסי השבוע בתאונת מסוק, כתב יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת ת"א אלי גלמן, כי: 'חבל שנתניהו לא היה על המסוק, זה היה פותר לנו הרבה בעיות'.

    "התבטאות כזו יכולה להיות רק במדינה כזו שהשתגעה לגמרי", אמר הרב נויגרשל, "מדינה שנותנת לכל אדם מופקר להגיד מה שהוא רוצה, וחלקים ממנה איבדו לא רק מוסר, אלא אפילו כל נימוס אלמנטרי".

    וביחס לשאלה, השיב: "אין שום בעיה לשמוח. 'בנפול אויבך' זו עצה פרקטית, שהרי בהמשך מסביר הפסוק מדוע אין לשמוח "פן יראה ה' ורע בעניו והשיב מעליו אפו" כי אולי אין אנו ראויים לשמחה כזו. אנחנו רואים שעד היום אומרים בכל יום את השירה של בני ישראל אפילו שה' אמר 'מעשי ידיי טובעים בים ואתם נותנים שירה?!', זה לא אומר להתייפייף".



    29 תגובות

    מיין תגובות
    1. 29

      מדוע כב' מכנה אותו אדם?!
      אדם הוא כינוי רק למי מעם ישראל שעושה רצונו של המקום.
      כל היתר "בני אדם".
      עם סאת, ראוי לציין כי יש אומרים שגם אצל אומות העולם מי שעושה רצונו של מקום קרוי אדם.

      ישראלי=רק מי ששני הוריו מזרע ישראל אבינו
      1. מה זה זרע ישראל אבינו.
        מי הוא ישראל אהינו?

        1. קצת הסטוריה, אפילו בבייבל כתוב על אברהם שלא הלך שולל אחרי האלילים, חיפש והכיר את בוראו . נולדו לו 2 בנים ישמעאל שלאימו קראו הגר ויצחק שלאמו קראו שרה. וליצחק נולדו תאומים עשיו ויעקב, יעקב התחתן עם רחל ולאה ועם השפחות שלהן על פי רצונן של רחל ולאה ונולדו ליעקב 12 השבטים. ואם את יהודיה את הצאצאית של אחד השבטים

    2. 28

      הגאון הגדול הרב ניוגרשל שליטא חובת שמיעה תלמיד חכם עצום

      1. נכון. ובמיוחד שכמה פעמים שמעתי אותו ובפעם אחת אמר שלפי המקורות למלך המשיח לא יהיו ילדים ואכן זה אחד הסימנים של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח! יחי המלך המשיח!!!

    3. 27

      אישתמיטתיה גמרא מפורשת במס' מגילה ט"ז עמ' א': הני מילי בישראל, אבל בדידכו כתיב ואתה על במותימו תדרוך.
      ובפרט כשמדובר במלכות פרס וכו'.

    4. 26

      אחד מגדולי הדרשנים שיש לנו בזמננו הרב נייגרשל שליטא
      השם ישמור אותו אמן כן יהי רצון

    5. 25

      אם כך מדבר בכיר באוניברסיטה עדיף להישאר בכיתה א
      יש הרגשה שיש שם בשמאל תחרות מי שונא יותר את נתניהו ומי מתבטא נגדו בצורה הכי קיצונית לא יודע מה יוצא להם מזה אבל זה סוג של פיגור בושה למוסד חינוכי שיש בשורותיו כזה יצור לא הייתי רוצה להחזיק בשום תעודה מהמוסד הזה

    6. 24

      מי שמבקש רעתנו ספו ידוע ויש היסטוריה דוגמאות אגלמן המגלומן מרשה לעצמו לדבר כי הדמוקרטיה אין לה גבול ולא נימוס ואין דרך ארץ לפעמים אני מקנא במדינות שיודעת לעשות סדר עם אנשים שכמותו

    7. 23

      מלך המופקרים הוא נתניהו שטירלל את המדינה, גרם לאסונות רבים, הסית איש באחיו ומסכן את קיום המדינה בפועל. גרם לאסון הכבד ביותר מאז השואה ולא לוקח אחריות ומסרב להתפטר. אז מה הפלא שאנשים שעיניים להם בראשם והם מבוהלים ממה שקורה, רוצים בהעלמו מן העולם. לרב הזה ולרבנים בכלל יש חלק נכבד בכאוס, אז שיפסיקו להטיף מוסר….

      1. כבר לימדונו חכמים, כל המבקש על חבירו, נענה תחילה. במידה שאדם מודד מודדים לו. לפיכך, רצוי ועדיף להיכשל באהבת חינם ולא להיפך….עדיף להיכשל בברכות ולא להיפך.

      2. מה שמולאני עושה בקול חי לך הביתה מי לדעתך יכול לנהל את המדינה הזאת אולי יאיר לפיד החלול ?

    8. 22

      אלי גלמן אדם שפל.
      מתוצרת הביוב של קפלן.
      מאחל לך מפגש עם ראיסי בגהנום

    9. 21

      מכנים אותו בכינוי בכיר באוניברסיטת ת"א
      ואני אומרת לא דובים ולא יער
      אדם כזה לכלא!!!

    10. 20

      בסה"כ מישהו אמר את מה שמיליונים בישראל מרגישים. נתניהו אוייב לישראל הרבה יותר מראיין

    11. 19

      יש שם תחרות באקדמיה, מי יוכל להוכיח , עד כמה הוא יותר ויותר מכולם שקוע באשפתות…
      מי שיצליח יקבל גביע. .
      אחד דיבר על מוטציות, אחד על ההנאה שלנו מהדם של הקרבנות, אחד מדבר על חשוכים, ואין גבול לעומק האשפה.

    12. 18

      מוזר לי הרי הפשט ברור שמח שהוטב לך מאיתו והפלה ה חסיד לו אך אל תשמח ברעה אשר באה על אויביך אל תהנה מסבלו שהרי הוא בריה שכשלה וזה בחינת שנא את הרע ואהוב את הטוב משכך אין סתירה אפשר וראוי לשמוח על הטובה שלך ולא על הרעה של אויביך

    13. 17

      אני רואה שמאז מתקפת השמאל על אתר קול חי, הם השאירו צוות קטן שממשיך לפקוח עין על הנעשה ולהגיב [זה בלט בכתבה על הפיסיקאי והטילים כשבאתרים אחרים כלל לא הגיבו על הנ"ל ובקול חי שליש מהתגובות היו של אנשי ה-'זה בסה"כ פיסיקה וביצוע אנושי מושלם'. כבוד!

    14. 16

      הרב הוא הטיפש כאן. האיש מהאוניברסיטה פשוט מאנין בעונש מוות.

      1. לא אתה ולא אבנר הבנתם את השאלה ואת התשובה גם יחד

    15. 15

      אאנשים דפוקים אם שאלות דפוקות ותשובות יותר דפוקות

    16. 14

      אותו מחומד מהאונניה וורסיטה אנו כן מאחלים לו שיהיה במקום אחר שהוא לא מעל האדמה.נבוא לשים נר נשמה על לוח השיש בשמחה.בע"ה.ובקרוב מאוד.איש מטונף.

    17. 13

      חבל שאותו עובד אוניברסיטה לא נחשב ז"ל.אבל מי יודע בע" ה ובקרוב נזכה לשמוע ולצהול.קולולו.

    18. 12

      נמאס כבר מהשמאלנים הריקים הללו (בכיר ב…)….כל מה שיש להם זו שנאה לביבי ושנאת חרדים ללא שום אידיאולוגיה אמתית וחזון… קצנו מהם ובהם קפלניסטים וכיוצא בהם אין בהם טיפת מוסר לא מכבדים את החוק לכן הם לא רוצים רפורמה משפטית (כי מי ששם רק מגן עליהם )

    19. 11

      אולי סופו של נשיא האוניברסיטה יהיה כמו של הנשיא האירני. שניהם רקובים ושונאים. המאחל לחברו זוועות, הן נוחתות ישר אליו ועליו. מי יודע מה יהיה סופו? אולי כמו הנשיא האירני המתועב, שהשונא היהודי לא רחוק ממנו.
      חזקו ואמצו הרב, נתניהו וכל הימנים, וימותו הקנאים הנאלחים.

    20. 9

      אתם רוצים להגיד לי שהתגובות פה זה אחרי הסינון של המערכת?