זמנים, אישורים, היתרים: טיוטת חוק מירון נחשפת

    נתי קאליש No Comments on זמנים, אישורים, היתרים: טיוטת חוק מירון נחשפת

    בכנסת נערכים להצגת חוק מירון תשפ"ד שיסדיר את מתווה ההילולא במיון בצל המלחמה. אתמול התקיימו דיונים בוועדת החוץ והביטחון והיום יימשכו הדיונים לקראת ההחלטה הסופית: למי יאשרו כניסה? מתי יסגרו את מירון? ואיזה הדלקות ייערכו בהר? | כל הפרטים

    צילום: David Cohen/Flash90
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת ל"ג בעומר, אתמול נערך דיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשות יו"ר הוועדה ח"כ צביקה פוגל, להסדיר את חוק הילולת הרשב"י תשפ"ד בצל המלחמה. בדיון השתתפו נציגי המשטרה, ושר ירושלים ומסורת מאיר פרוש.

    בטויוטת החוק שאנו חושפים כעת מפורטים כל ההחלטות המסתמנות להסדרת הילולת הרשב"י השנה.

    ראשית, זמן ההילולא יוגדר מיום שישי ט"ז אייר בשעה 07:00 בבוקר ועד ליום שני י"ט אייר בשעה 10:00 בבוקר. "מטרתו של חוק זה לקבוע הסדרים לעריכת אירועים לציון הילולת רבי שמעון בר יוחאי במתכונת מצומצמת במירון בשנת תשפ"ד  ובשים לב להכרזה על מצב מיוחד בעורף" נכתב בפתח הדברים.

    בחוק שיוצע יינתנו אישורים לשלושה הדלקות על ההר, אחד במתחם הציון, ושניים במתחם בני עקיבא, לפי החלטת השר הממונה פרוש. שמות מקבלי ההיתרים לשהייה בהר יפורסמו באתר המשרד 48 שעות לפני זמן ההילולא.

    לגבי בני משפחות הקדושים נכתב כי השר יאפשר השתתפות של נציג מקרב כל משפחה של נספה באסון הילולת מירון בשנת תשפ"א. בנוסף, לפי החוק המוצע, בעלי צימרים לא יוכלו להשכיר יחידות אירוח, אלא אך ורק לאדם שיש לו היתר שהייה בהר.

    כפי שכבר פרסמנו אתמול, במהלך כל שעות ההילולא יהיו רשאים לשהות בהר 30 איש בלבד, והאחריות על כך נתנוה לממונה על ההילולא.

    מספר בני משפחה של קדושי מירון עמם שוחחנו, זועמים על ההחלטה לאפשר לנציג אחד בלבד מכל משפחה להגיע. ואומרים כי יש לתת לכמה בני משפחה לעלות, ובפרט לאלו שקבורים במירון.

    כאמור, היום יימשכו הדיונים, והחוק יובא להצבעה במליאת הכנסת.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     



    0 תגובות