משרד ירושלים בקמפיין הסברה: אי אפשר לעלות למירון

    אבי יעקב 1 Comment on משרד ירושלים בקמפיין הסברה: אי אפשר לעלות למירון

    וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם: משרד ירושלים ומסורת ישראל – הממונה מידי שנה על עריכת הילולת ל"ג בעומר במירון – בקמפיין הסברה – "לצערנו השנה אי אפשר לעלות למירון בהילולת רשב"י"

    צילום: דוב בער הכטמן
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עקבות החלטת מערכת הביטחון לאסור את העלייה לאתרא קדישא מירון בעת הילולת רשב"י ביום ל"ג בעומר, הוקם מערך הסברה ייעודי במשרד ירושלים ומסורת ישראל, לפרסום והטעמת ההנחיות לציבור.

    כזכור, מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא פרסם הוראה מנומקת לציבור הרחב את המסקנות שבגללן קיבל את ההחלטה על ביטול האירועים ההמוניים במירון, הנערכים מידי שנה על ההר הקדוש, ואלה מתפרסמים לציבור באופן מותאם, עם הסבר על הצורך להקפיד על מצוות ונשמרתם, ולא לסמוך על הנס.

    בפיקוד העורף הסבירו כי קיים איום משמעותי מארגון הטרור חיזבאללה ומארגון הטרור חמאס בלבנון, באמצעות ירי תלול מסלול ונ"ט, וכן בשיגור כלים אוויריים למרחב הר מירון – כפי שהיה בפועל מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים.

    מרחב ההר מאופיין בפערי מיגון משמעותיים, דבר המסכן את שלומם וביטחונם של הנוכחים בשטחי ההר בזמן ההתקפות מצד האויב. במקום לא קיים מיגון מספק באופן אשר יאפשר את כניסתם של כלל המשתתפים מידי שנה באירוע.

    זכר אסון מירון, בו נמחצו למוות מ"ה קדושים ע"ה, עדיין צרוב בזיכרון של כולנו ולכן קיים סיכון משמעותי לפיו בעת הפעלת התרעה במרחב הר מירון, ייפגעו הנוכחים הרבים במקום בעת המנוסה למרחבים המוגנים.

    הקמפיין מזכיר כי עשרות רקטות וטילים נפלו במרחב הר מירון במהלך החודשים האחרונים, עשרות טילים מדויקים מכוונים בכל רגע נתון לכל נקודה בהר מירון, זמן ההתגוננות במרחב הוא כ-15 שניות בלבד ולעיתים אף לא נשמעת אזעקה, במרחב ההר אין אפשרות להציב מיגוניות והשוהים בו חשופים לפגיעה ישירה ה"י, בעת הפעלת אזעקה במרחב ההר רבים עלולים להיפגע בעת המנוסה.

    תחת הכותרת "נשמרתם, אשריכם!", מדגישים במערך ההסברה של משרד ירושלים ומסורת ישראל כי השנה לצערנו אי אפשר לעלות לאתרא קדישא מירון בעת הילולת רשב"י.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נילחם על קיום הילולת הרשב”י עד טיפת דמנו האחרונה!!!