לא חבל? עשרות טון של הפרי הקיצי האהוב הועברו להשמדה

    פנחס בן זיו No Comments on לא חבל? עשרות טון של הפרי הקיצי האהוב הועברו להשמדה

    מפקחי משרד החקלאות סיכלו ניסיון הברחה של 32 טון אבטיחים מהרשות הפלסטינית. כל האבטיחים הושמדו לנוכח הסכנה הממשית לבריאות הציבור

    האבטיחים המוברחים שהועברו להשמדה צילום: ללא קרדיט
    13:55
    23.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on "צום מוזיקלי": תמר אנטון ויפוש ברכהן התארחו ב'אשת חיל'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חודשי הקיץ החמים החלו, וכבר התחלנו להיתקל באבטיחים הראשונים. אבל כנראה שגם המבריחים מתחילים להיערך לקראת העונה. מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות סיכלו את שיווקם של 32 טון אבטיחים, שככל הנראה גודלו ברשות הפלסטינית. האבטיחים נתפסו במחסום א-זעים, שבעוטף ירושלים, בשיתוף שוטרי משמר הגבול.

    מפקחי משרד החקלאות, הגיעו למעבר לבדיקת משאית פול טריילר ומצאו 72 מכלים עם אבטיחים מוברחים מהרשות הפלסטינית, במשקל כולל של 32 טון. מחקירה ראשונית עולה כי האבטיחים הועמסו בשטחים חקלאיים ברשות הפלסטינית. נהג המשאית הוא אזרח ישראלי, תושב הצפון, שהציג למפקחים תעודת משלוח מזויפת. לאחר בדיקה וחקירת הממצאים נמצא כי תעודות מקור הגידול מזויפות, ומציגות תוצרת חקלאית מבקעת הירדן, במטרה לחמוק מהבידוק והבדיקות הנערכות בשטח.

    במשרד החקלאות מדגישים כי תוצרת צמחית הנכנסת לישראל באופן מוסדר, עוברת פיקוח וביקורת במעברי הגבול על ידי מפקחי משרד החקלאות. זאת, במטרה לוודא כי אינה נושאת מזיקים, נגעים, שאריות חומרי הדברה וחומרים נוספים. הכנסת תוצרת ללא פיקוח, שאינה עוברת תהליכי בדיקה יסודיים, עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים לחקלאות המקומית ומהווה סכנה לבריאות הציבור.

    משרד החקלאות מציין כי אבטיח מאוד רגיש בשל תהליך הריסוס ולא קיים פיקוח עליו בשטחי הרשות. כמו כן, לא ידוע באיזה מים מושקים האבטיחים. לפיכך, כלל הסחורה שנמצאה הועברה להשמדה. הנהג עוכב לחקירה, ונפתח נגדו הליכים משפטיים.

    יצויין, כי למרות שהוא נחשב מבחינה בוטנית כפרי, ברכתו של האבטיח הוא "בורא פרי האדמה" כיוון שהצמח הוא עשב חד שנתי שגדל על האדמה. אבל גם בברכה הנ"ל, מופיע המונח "פרי". אם כי אמנם בדרך כלל כשאומרים "פרי" חושבים על פירות העץ.



    0 תגובות