חג בירושלים: היערכות להגעת רבבות בחול המועד לרובע היהודי

אבי יעקב No Comments on חג בירושלים: היערכות להגעת רבבות בחול המועד לרובע היהודי

משרד ירושלים ומסורת ישראל והחברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי בפרויקט חסר תקדים: אהל התרעננות ענק יוקם לשירות ההמונים, כליזמרים ינעימו את השהות, בית הכנסת החורבה ייפתח לקהל הרחב ועוד

צילום: יח"צ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד ירושלים ומסורת ישראל והחברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי נערכים להגעתם של רבבות עמך בית ישראל לעיר העתיקה של ירושלים במהלך ימי חול המועד פסח, זכר לקיום מצוות 'שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך'.

במסגרת פרויקט מיוחד במימון משרד ירושלים ומסורת ישראל ובביצוע החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי, יוקם אהל ענק וממוזג ברחבת בית הכנסת החורבה לאירוח העולים לירושלים, עם שתייה חמה וקרה, מזון כשר לפסח למהדרין, ועוד. בנוסף יוקם אהל אם וילד לשירות המשפחות.

סדרנים יתפרסו ברחבי הרובע היהודי ויכוונו את קהל ההמונים למוקדי העניין ההיסטוריים במקום וישרתו את המשפחות הרבות שיגיעו למקום הקודש בכדי לציין את חול המועד פסח וללמוד על ההיסטוריה במשעולים בהם הלכו אבותינו בימי בית המקדש. כליזמרים מסורתיים ילוו את הבאים בשהותם ברחבי הרובע היהודי וינעימו את אווירת החג במוקדי הקהל.

בית הכנסת החורבה יהיה פתוח בימי חול המועד ללא תשלום. בנוסף, יתקיימו סיורים מודרכים ברחבי הרובע במחיר מסובסד של 5 ש"ח בלבד למשתתף (בהרשמה מראש). בכיכר החורבה תתקיים ללא תשלום פעילות מציאות מדומה בעזרת משקפי VR שתציג את היסטורית בית המקדש השני בתפארתו.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "ימי חג הפסח הם הזדמנות מצוינת עבור עם ישראל לבוא לשמוח ברובע היהודי של העיר העתיקה בירושלים ולבקר בנכסי צאן ברזל של העם היהודי המעטרים את הרחובות בהם חיו אבותינו בימי בית המקדש, בתפילה לביאת המשיח ובניין בית המקדש השלישי במהרה".

מנכ"ל החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי, הרצל בן ארי: "דווקא השנה יותר מתמיד אנחנו מזמינים את כל עם ישראל לעלות לרגל לרובע היהודי ולהתחבר ברגליים לשרשרת הנצח של העם היהודי. אנחנו מודים לשר ירושלים ומסורת ישראל על ההתגייסות והתמיכה שמאפשרות את הפעילות שכבר הפכה למסורת".

יועץ התיירות למגזר החרדי של החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי, חיים מילר: "שיתוף הפעולה המבורך של החברה בראשות מר הרצל בן ארי עם משרד ירושלים ומסורת ישראל בראשות הרב מאיר פרוש מביא לציבור פירות משובחים בכל ימות השנה ובפרט בפרויקטים מיוחדים מסוג זה לרווחתם של ההמונים הבאים לרובע היהודי בימי חג הפסח".

 



0 תגובות