השר ארבל מעורר סערה: "אין הצדקה שהם לא יהיו בצבא"

פנחס בן זיו 8 Comment on השר ארבל מעורר סערה: "אין הצדקה שהם לא יהיו בצבא"

בעין הסערה: הבוקר מתפרסמים דברי שר הפנים משה ארבל בראיון לפודקאסט כי "יש לא מעט מוסדות שמוגדרים נוער נושר. כל המוסדות הללו – אין הצדקה בעולם שמי שבהגדרה תורתם לא אומנותם, לא יהיו חלק מהצבא". רק השבוע הבהירו ראשי הישיבות הספרדיים כי: "גם מי שלא לומד אסור לו להתגייס לצבא"

צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת חוק הגיוס: שר הפנים משה ארבל, איש ש"ס, עורר לא מעט ביקורת בשבועות האחרונים כאשר השמיע עמדות לא פופולריות בקרב הציבור החרדי, כמו למשל קריאתו לראשי הרשויות להעלות את הארנונה. הבוקר הוא מחולל סערה נוספת כאשר בתקשורת הכללית התפרסם קטע מפודקאסט אליו התראיין ובו הוא אומר כי: "המציאות אחרי ה-7 באוקטובר היא מציאות שהציבור החרדי צריך להבין ולהפנים שאין אפשרות מוסרית להמשיך ככה. בשנה יש 1500 ברי גיוס, הם חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל. בנוסף אליהם יש לא מעט מוסדות שמוגדרים נוער נושר. כל המוסדות הללו – אין הצדקה בעולם שמי שבהגדרה תורתם לא אומנותם, לא יהיו חלק מהצבא".

הדברים עומדים בסתירה ברורה לעמדת ראשי הישיבות הספרדיים שהובהרה במכתב שפורסם בראשית השבוע: "גם מי שלא לומד בישיבה אסור לו להתגייס".

במקביל, מכתב ראשי הישיבות מעורר דרמה נוספת בש"ס, אחר שנשיא מועצת החכמים הגר"מ מאיה מוציא מכתב בו הוא מבהיר כי מכתב ראשי הישיבות, עליו חתום הוא בעצמו, אינו משקף את עמדת המועצת: "ואין להתייחס בשום צורה למכתב היוצא בדרך אחרת". על המגעים להסדרת חוק הגיוס כותב הגר"מ מאיה: "כל המו"מ המתנהל הינו על פי הוראות מועצת חכמי התורה".

הבוקר ב'מהדורת סוף השבוע', תקף יענקל'ה פרידמן את השר משה ארבל ואמר: "מיום ליום השר ארבל מתברר כלא מתאים לסיעת ש"ס ומגלה את דעותיו השמאלניות. שר הפנים עובד יחד עם שונאי החרדים מול בחורי הישיבות. ב7.10 אני הבנתי שאמ"ן כשל אבל הוא הבין שבחורי הישיבות צריכים להתגייס. הוא נמצא במפלגה חברתית שדואגת לחלשים אבל קורא להעלות את הארנונה – הוא נלחם בציבור ששלח אותו".

גם זקן ראשי הישיבות וראש ישיבת פורת יוסף, הגאון הגדול מרן רבי משה צדקה שליט"א תוקף הבוקר בדברים קשים וחסרי תקדים את ארבל: "זה ארבל הלך אחר חבר מרעיו, אסור לו להיות בש"ס, אסור לשמוע בקולו, לא בנושא הגיוס ולא בכל נושא דעלמא".

ארבל חולל סערה נוספת הבוקר כאשר שלח מכתב לנתניהו ובו ציין כי הדרך היחידה לקחת ממשרדו את הסמכויות הרחבות הנוגעות למכסת העובדים, להסכמים בילטרליים ולחלוקתם בין ענפי המשק השונים היא רק באמצעות פיטוריו על ידי ראש הממשלה. הדברים באים על רקע מחלוקת חריפה שהתגלעה בין ארבל למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי סביב סוגיית העסקת עובדים זרים.



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    למה לא מעיפים אותו ?

  2. 6

    מסר נפלא לנוער מתמודד – "אין לכם זמן להתמודד, אנחנו כבר מיעדים אתכם לצבא, בהצלחה עם החזרה בתשובה בהמשך"

  3. 5

    חצוף מחוצף אני שסניק בנשמה ואני מצביע רק בשביל מרן זצל וידוע שהמועצת אסרה בגלל המכשולים שיש שמה רח"ל

  4. 4

    דרעי מספר 2 בושה וחרפה

  5. 3

    שיתביישו הוא וכל החברים החרדים שלו בכנסת טפייייי……

  6. 2

    סוף סוף ח"כ שמדבר לעניין!
    כל הכבוד לו!!
    אומר את מה שכל כך הרבה טוענים

  7. 1

    בושה וחרפה ששר חרדי מדבר כך
    אולי הוא רוצה להכשיר את השרץ ולהרגיש בנוח עם זה שהוא עשה שירות צבאי
    במקום שיגבה אותנו בשעה קשה זו תרתי משמע הוא מחליש אותנו
    אוי לו לדור שאלו הם נציגיו