"במקרים רבים סיבת הנשירה היא התעללות בילדים" • צפו

אבי רוזן 2 Comment on "במקרים רבים סיבת הנשירה היא התעללות בילדים" • צפו

בפעם הראשונה בישראל, המרצה המבוקש בעולם היהודי, מגיע ל'שיחה אישית' אצל אבי רוזן, במהלכה הוא חושף סיפורים מסמרי שיער, וגם – את שמו המקורי. בינתיים, בשם שאתם מכירים: הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון מדבר גלויות על הכל: בעיות הדור, שינויים חברתיים ועמדותיו פורצות הדרך בנושאים המציקים לכל משפחה חרדית • צפו

20:34
29.04.24
איתי גדסי No Comments on השר גנץ נפצע ברגלו ועבר ניתוח בבית החולים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המרצה העולמי ואיש החינוך, הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון, הגיע לשיחה אישית מרתקת במיוחד, עם אבי רוזן מנכ"ל קבוצת 'קול חי'.

הרב ג'ייקובסון המתגורר במונסי שבארה"ב, הפך בשנים האחרונות למרצה מבוקש במקומות רבים בעולם, בעיקר בנושאי החינוך בהם הוא מתמקד, בשיטה ייחודית אותה פיתח המצילה נפשות, של הורים וילדים. בשיחה אישית הוא פותח צוהר ראשון מסוגו, אל מאחורי הקלעים של פעילותו ומה הביא אותו לעסוק בתחום: "פגשתי אנשים שהיהדות בפנימיות הנפש, לא מעניקה להם חיים מאושרים וגורמת להם רגשות אשמה. ראיתי את השבירה".

על שבירת סטיגמות ותופעות שגרמו לעוגמת נפש רבה בציבור החרדי: "אנשים התרגלו שאסור לדבר על בעיות פנימיות, כי לא יקבלו את הילדים למוסדות חינוך ולא יהיו שידוכים טובים. אבל הם שואלים את עצמם – איפה אני? הרבה ילדים מתחילים לנשור וההורים משתגעים ושואלים מה עשינו? איפה טעינו?".

על הצורך לדבר ולחשוף עוולות בתחום החינוכי ובכלל, הוא אמר: "אלו שמכסים את האמת מקבלים קרדיט ואלו שחושפים את האמת, הם אלו שמאשימים אותם שהם מביישים את הקהילה ופוגעים ביהדות. זה לא האמת… היהדות היא אמת ולא צריך לפחד לומר את האמת".

הרב ג'יקובסון שנחשב כאיש חינוך בעל ניסיון רב דיבר בתוכנית על הסיבה לריבוי מקרים של נערים מתמודדים: "במקרים רבים לדאבוננו, הרבה יותר ממה שאנחנו רוצים לדבר על זה, הייתה התעללות רצינית בצורות שונות וזה פוגם בעצמיות נפשו של הילד או הילדה ואיך שהם מסתכלים על עצמם. זה גורם לחוויה של גיהנום והם לא מסתכלים על היהדות בצורה טהורה".

המסר שהרב העביר שוב ושוב להורים, מהדהד: "ילד לא נוצר כדי לתת להורים הרגשה של הצלחה. זו עבודה פנימית והתבטלות טוטאלית לקב"ה. ההורים שעוברים את התהליך הזה, הופכים להיות יהודים הכי טובים שיש. העבודה הכי עמוקה היום בחינוך, זה לא עם הילדים, אלא איתנו ההורים".

וגם, הרב ג'ייקובסון חושף לראשונה פרטים שלא היו ידועים, על סבו ומשפחתו שחיו בגרוזיה. על שם המשפחה המקורי שלהם. על הקשר המיוחד של הסבא עם הרבי הרש"ב זצוק"ל מחב"ד והשליחות הסודית מהרבי הריי"צ זצוק"ל. "הריי"צ גיבש קבוצה של 9 בחורים מחסידיו והשביע אותם בתקיעת כף, לשמור את גחלת היהדות בברית המועצות, עד טיפת הדם האחרונה". על הקשר המיוחד שלו כילד עם הרבי מחב"ד זצוק"ל ועל הרגע בו באמצע התוועדות בנוכחות אלפי חסידים, הרבי הצביע עליו ושאל: "איך אתה יודע שהעולם קיים? אלפי עיניים מופנות אלי ואני מסמיק מול כולם".

וגילויים חדשים ונדירים על תקופת היותו 'חויזר' על השיחות של הרבי בשנים האחרונות עד שהרבי עבר אירוע מוחי: "הייתי חייב ללמוד טוב את כל החומרים, כדי להבין את היקף הידיעות בשיחות".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    וואוו!!!!!!
    מדהים מדהים
    נשמח אם יהיה שיעור שבועי של הרב גייקובסון ברדיו