הקיץ בפתח: ההמלצות להתגוננות מפני חשיפה מרובה לשמש

אתר קול חי No Comments on הקיץ בפתח: ההמלצות להתגוננות מפני חשיפה מרובה לשמש

לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות לציבור ההורים והילדים לצמצום הסיכונים הקשורים לחשיפה לשמש במהלך פעילויות חוץ כמו בילוי בחוף הים, טיולים בטבע וסיורים עירוניים

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמי מילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת חופשת חג הפסח, האגודה למלחמה בסרטן מפרסמת המלצות חיוניות לציבור ההורים והילדים לצמצום הסיכונים הקשורים לחשיפה לשמש במהלך פעילויות חוץ כמו בילוי בחוף הים, טיולים בטבע וסיורים עירוניים. באגודה ממליצים להימנע עד כמה שאפשר מחשיפה לשמש בין השעות 10:00 עד 16:00, בהן עוצמת הקרינה היא מרבית. בנוסף מדגישים באגודה את הסכנות המיידיות והארוכות טווח, מכוויות שמש ונמשים ועד קמטים, כתמים והזדקנות מוקדמת של העור כמו גם את ההשלכות של נזקים אלה המובילים למצבים טרום סרטניים, קטרקט וסוגי סרטן עור שונים וכן מלנומה.

מומחי האגודה למלחמה בסרטן מגישים עובדות והמלצות מעודכנות:

כוויות שמש מרובות, בעיקר בגיל הילדות, מהוות סיכון גבוה להתפתחות מלנומה במהלך החיים שכן כ – 80% מנזקי השמש נגרמים לפני גיל 18. על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן, בשנה החולפת אובחנו כ-2,000 נשים וגברים עם מלנומה ממאירה של העור.

הוכח באופן חד משמעי שקרינה אולטרה סגולה מהשמש וממכשירי שיזוף מלאכותיים הן הסיבות העיקריות לרוב מקרי סרטן העור, כולל מלנומה ממאירה קטלנית. שיזוף הוא סימן לפגיעה בדנ"א של תאי העור, כתוצאה מחשיפה לא מבוקרת לקרינת השמש. פגיעה זו עלולה לגרום להתפתחות גידולים שפירים וסרטניים.

תינוקות עד גיל חצי שנה אין לחשוף לשמש בכלל! תינוקות מעל גיל חצי שנה יש להלביש בבגדים המכסים את כל הגוף, כולל כובע רחב שוליים.

אנשים בהירי עור שעורם נצרב בקלות או בעלי שומות רבות, או כאלו שקרובי משפחתם חלו בסרטן העור שייכים לקבוצת סיכון המחייבת הקפדה יתרה על צמצום החשיפה. יחד עם זאת יש לזכור כי חשיפה בלתי מבוקרת לשמש מזיקה לכולם, כולל לבעלי עור כהה!

מומלץ להשתמש במסנן קרינה רחב טווח עם מקדם הגנה של 30 SPF ומעלה. יש למרוח את התכשיר חצי שעה לפני היציאה מהבית, ושוב כאשר מגיעים לים או למקום בו נחשפים לשמש. יש לחדש את המריחה כל שעתיים ועדיף להשתמש בתכשיר שבו ניתן לשלוט בכמות הנמרחת.



0 תגובות