באופן חריג: זה הצעד ששוקל פוסק הדור מרן הגר"מ שטרנבוך

נתי קאליש No Comments on באופן חריג: זה הצעד ששוקל פוסק הדור מרן הגר"מ שטרנבוך

לאחר הודעת בג"ץ על שלילת התקציבים לעולם התורה והישיבות – בימים האחרונים עלה רעיון בביתו של מרן הגר"מ שטרנבוך גאב"ד העדה החרדית כיצד לסייע לעולם הישיבות | "קול חי" עם הפרטים המלאים

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים האחרונים, הורה הבג"ץ בצעד מקומם על ביטול תקציבי עולם התורה והישיבות, לאחר שלא נמצא בממשלה פתרון לסוגיית גיוס החרדים, ולממשלה לא ניתן עוד זמן להגיע להבנות.

ההודעה הדרמטית נפלה על ראשי ומנהלי הישיבות והכוללים כרעם ביום בהיר, שהבינו כי מעתה התקציב הזעום שהמדינה העבירה עבור כל בחור או אברך עומד להיפסק, וכי עליהם יהיה להחזיק את המוסדות מתרומות נדיבי עם בלבד.

עם היוודע הדבר, יצאו כלל גדולי ישראל מכל העדות והחוגים, בקריאות קודש מיוחדות לנדיבי העם, למען יואילו לקחת על עצמם את עול אחזקת התורה בארץ הקודש, ולהוסיף על תרומותיהם עקב הפסקת התקצוב מצד המדינה.

אלא שבביתו של מרן גאב"ד העדה החרדית, הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, שוקלים לקחת צעד אחד קדימה. בימים האחרונים נודע לק"ול חי" כי מקורביו של מרן הציעו לו לנסוע למסע גיוס תרומות לעולם התורה בארצות הברית.

מרן שגילו נושק למאה שנים, נענה בחיוב לבקשה, ואף אחד מהנגידים הגדולים בארצות הברית, הודיע כי באם הדבר ייצא לפועל הוא יעמיד את מטוסו הפרטי לטובת הנסיעה.

נציין כי מרן הגאב"ד נמנה על חוגי העדה החרדית שאינם נוטלים כלל תקציבים מהמדינה גם בימי שגרה, אך אף על פי כן, כדי לסייע לעולם התורה מרן נענה בחיוב להצעה לסייע בעצמו לעולם התורה בנסיעה לחו"ל.

 



0 תגובות