כך חגגו את חודש אדר במרכז השיקומי "שפר"

עפר גדנקן No Comments on כך חגגו את חודש אדר במרכז השיקומי "שפר"

כמידי שנה בשנה, גם השנה תלמידי מרכז שפר הזמינו את בני משפחתם ליריד ייחודי הנקרא בשם "אח שמח" • ההורים התרגשו עד דמעות מהיריד הרואה לא רק את צרכי הילד השיקומי אלא גם את צרכי משפחתו

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרכז שפר

עם סיום ימי חודש אדר, חודש אשר מרבין בו בשמחה, בהנהלת מוסדות "אוהל – הבית לחינוך מקדם", מסכמים בסיפוק עצום את מגוון הפעילויות שנערכו לתלמידי ותלמידות המוסדות בימים אלה ובפרט קיום יריד "אח שמח" שהתקיימה זו השנה החמישית במרכז השיקומי "שפר" בעיר בית שמש.

היריד הייחודי נערך בראש חודר אדר ב' כאשר תלמידי המרכז השיקומי "שפר" קיימו יריד ראש חודש עליז במיוחד, במסגרתו הגיעו ההורים ובני המשפחות לסעוד יחידיו ארוחת צהריים משותפת ולערוך היכרות מקרוב עם המוסד המשמש כבית שני לתלמידים. לאחר מכן יצאו יחדיו ליריד מסעיר ומותאם אשר כלל חדרי פעילות רבים, שם בני המשפחה והתלמידים נהנו וזכו לשעה של קורת רוח בצוותא.

היריד הייחודי המתקיים זו השנה החמישית זכה לשם "אח שמח" שכן זוהי ההזדמנות לשמח לא רק את התלמידים אלא גם את בני המשפחה וההורים המסורים במהלך השנה כולה למען בן המשפחה הלומד במרכז השיקומי. היריד הופק בשיתוף פעולה של צוותי החינוך והסייעות יחד עם צוות פרא רפואי מורחב תוך מחשבה מעמיקה על נגישות מלאה למען כלל התלמידים שייהנו ממגוון הפעילויות.

בני משפחה אשר השתתפו ביריד סיפרו בהתרגשות כי, "זר כי היה נקלע ליריד לא היה יודע כי מדובר בילדים עם נכויות פיזיות. האווירה והמראה העליז תוך הנגישות המלאה העניקה להם שעה של קורת רוח והרגשה כי הם שווים כמו כולם".

ההורים אשר השתתפו ביריד אמרו כי הילדים מחכים ליריד זה במשך שנה שלמה. מעבר להנאה הצרופה של התלמידים ובני המשפחה, יריד "אח שמח" מחולל פלאות, שכן סדר יומו של ילד עם נכות משפיע באופן ישיר על סדר יומה של המשפחה כולה. אחת האימהות סיפרה בדמעות כי, "זה זמן רב שהאחים מביעים מורת רוח בעקבות האיטיות של אחיהם והנה כעת בזכותו הם זכו ליריד מפנק שכזה".

אמא נוספת שיתפה את הצוותים במוסדות כי האחים של התלמידה במרכז השיקומי מתקשים לראות את היכולות שלה והנה במהלך היריד הם ראו אותה משמשת כמוכרת בקיוסק ומתפקדת בדיוק כמו כולם, "זה שינה להם את ההסתכלות וזה מרגש מאוד", שיתפה האם.

תחושת הלכידות ביריד בלטה שכן עשרות הורים ובני משפחות התלמידים השתתפו יחד ביריד וחלקו את האווירה הייחודית והשמחה יחד תוך שאיפה כנה להמשיך ולהעניק כח לבן המשפחה הלומד במרכז השיקומי במהלך השנה כולה.

ההורים ציינו כי בנוסף לקידום הילד הנעשה באופן מקצועי ע"י אנשי חינוך ומטפלים מנוסים ומקצועיים, ההנהלה והצוות לא מסתפקים רק בפעילות השגרתית ותמיד מוסיפים עוד ועוד נדבכים של משמעות, שמחה ויכולות לתלמידים.

ההורים ובני המשפחה כמו גם התלמידים יצאו מן היריד בתחושות שמחה וכיף תוך שאיפה אמיתית להמשיך את העלייה הזו במהלך השנה כולה וששמחת ימי הפורים תלווה אותם גם בזמנים מורכבים יותר



0 תגובות