ולב בנים: הורים לנוער מתמודד התכנסו לשבת מרגשת

אליהו גרין No Comments on ולב בנים: הורים לנוער מתמודד התכנסו לשבת מרגשת

מאות הורים לילדים מתמודדים השתתפו בשבת מרגשת שנערכה בטבריה על ידי ארגון 'גדלנו'. במהלך השבת המיוחדת, נהנו המשתתפים משורה ארוכה של דרשות והרצאות מאלפות, פאנלים וכנסי הדרכה, קבוצות תמיכה וגיבוש, ורגעי התעלות מרוממים, שנועדו להעניק כלים מעשיים להתמודדות עם האתגרים הקשים שניצבים בפניהם כהורים לילדים שנטשו את דרך אבותיהם

צילום: באדיבות המצלם
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מאות הורים לילדים מתמודדים, נטלו חלק בשבת עוצמתית בסימן 'חיזוק והדרכה מיט א חסידיש'ן טעם', שנערכה ברוב פאר והדר במלון מפואר בטבריה על ידי ארגון 'גדלנו' בראשות הרה"ג רבי שמעון שנייבלג שליט"א, שמתמודד באופן אישי עם ילד שהתרחק מדרך התורה והמצוות, ובהשתתפות רבנים ואנשי חינוך מובילים.

במהלך השבת המיוחדת, נהנו המשתתפים משורה ארוכה של דרשות והרצאות מאלפות, פאנלים וכנסי הדרכה, קבוצות תמיכה וגיבוש, ורגעי התעלות מרוממים, שנועדו להעניק כלים מעשיים להתמודדות עם האתגרים הקשים שניצבים בפניהם כהורים לילדים שנטשו את דרך אבותיהם.

הנואמים הפליאו בחשיבות ההתכנסות יחד, כאיש אחד בלב אחד, מתוך מטרה משותפת להתגבר על הקשיים ולקרב את ילדיהם לדרך ישראל סבא, בהתאם לדרך שהורונו רבותינו גדולי הדורות, במאור פנים, בהכלה ובאהבת אמת, שזו הדרך היחידה לגעת בלבבות על פי התורה הקדושה.

במסגרת תוכניות השבת, ההורים קיבלו ייעוץ כללי ופרטני וליווי של התבוננות והעמקה ומתן מענה בכל הסוגיות הרלוונטיות והמטרידות אותם, כמו גם החששות, הלבטים, המבוכות והשאלות הרבות סביב ההתמודדות עם תחושת הכשלון והאשמה, הבושה מול יחס הסביבה והמבטים הלא נעימים והדרך להכלת הילד כשהוא מתריס. 

אורח השבת היה המרצה המפורסם, הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון, שהגיע במיוחד מניו-יורק בכדי לחלוק תובנות בנושא ולהציג בפני ההורים את חשיבות ההתמודדות הנכונה עם ילדים שנוטשים את דרך אבותיהם. בדבריו הביע את הערכתו העמוקה לארגון 'גדלנו' שנרתם להציל נפשות בפעילותו המבורכת למען ההורים וילדיהם, ובהנחלת הגישה הרצויה על פי דרך התורה והחסידות.

הגאון הרב שלום יעקב וואזנר, מהמטפלים הבכירים בנוער מתמודד בארה"ב, שהגיע במיוחד לקחת חלק בשבת העוצמתית, ריתק את המשתתפים בהרצאות מאלפות ושיתף בהדרכות מעשיות מניסיונו האישי במסגרת עיסוקו בתחום.

לאורך כל השבת, האזינו ההורים בשקיקה להרצאותיו המרגשות של יו"ר הארגון הרה"ג רבי שמעון שנייבלג, אשר שיתף את ההורים בסיפורו האישי והדגיש בפניהם: "כשילד עוזב, המשפחה כולה מתערבלת ברגשות מעורבים והשבר הוא עמוק. גם במצבים כאלו הגישה החינוכית הייחודית של "גדלֵנו", שמבוססת על הדרכותיהם של גדולי התורה והחסידות בדורות האחרונים, מאפשרת להורים להרים את הראש מעל המים ולקבל את הילד שלהם בהכלה ובאהבה".

הגר"ש שנייבלג, שמחולל מהפכה בגישה החרדית לנוער מתמודד, קרא להורים להפוך את המשבר להזדמנות: "הקושי הוא עצום והכאב הוא גדול, אבל דווקא בתוכו "גדלֵנו" סוללת תהליך אישי של צמיחה וגדילה המאפשר לקבל את הילד שלנו באהבה גדולה ללא תנאי, ללא ציפיות, ללא תקנונים או רשימת מחויבויות. רק כי זה הילד שלנו, בשר מבשרנו, אותו הפקיד הקב"ה דווקא אצלנו".

"שמתי לעצמי מטרה למגר את התופעה הפסולה שנוגדת את ציווי התורה הקדושה של ניתוק וריחוק בין הורים לילדיהם שעוזבים את דרך הישר", אמר הרב שנייבלג. "עלינו להסיר את הפחדים הטבעיים שמלווים אותנו במצבים אלו ולהתנהל במקצועיות וביעילות. רק כך נוכל להבין את נפש הילד ובכך לעטוף אותו באהבתנו אליו ולמנוע חלילה מצבים לא רצויים של התבוללות וסכנת נפשות".

המטפל הרגשי הבכיר, הרב אהרן פרידמן, השמיע הרצאות מאלפות ומעמיקות, בהן שם דגש על החוויה הרגשית שעוברת על הילד המתמודד והציג את הדרכים להתנהלות נכונה שתשיג תוצאות חיוביות. בנוסף, נשמעו לאורך השבת הרצאות מפי אנשי מקצוע מובילים, שעסקו בהתמודדות עם מצבי קיצון אצל ילדים ותופעות מסוכנות של ניכור בין ילדים להוריהם.

הרה"ג רבי משה קופולוביץ והרה"ג רבי אהרן דוד ניישטאט, רב קהילת החסידים נווה יעקב, השמיעו בפני ההורים דברי חיזוק שנכנסו ללבבות, והפליאו במעלת ההתכנסות החשובה והפעילות המבורכת של ארגון 'גדלנו' לטובת צעירי הצאן והוריהם.

הרב יעקב רוטנר, מעסקני העיר בית שמש, מתאר בהתפעלות את התרשמותו מהשבת המיוחדת: "יצאתי מהשבת בן אדם אחר. מדובר בבשורה אדירה בהבנת הנושא בציבור החרדי, לפי היסודות שהניחו גדולי הדור, אחרי שנים רבות של התמודדות בתחום והעדר מענה נכון למקרים קיצוניים. ראיתי את העיניים של ההורים והשינוי שחל בהם אחרי השבת הזאת".

צביקה בנדר, בעל מנגן והורה מתמודד, שיתף את חוויית השבת שעברה עליו: "זו היתה שבת גדושה בהתרוממות רוח מחד, ובהצטיידות בכלים פרקטיים מאידך להתמודדות נכונה מול האתגרים שעומדים בפנינו כהורים לילדים מתמודדים. הרב שנייבלג האיר את דרך הבעש"ט שהוכחה כיעילה להתמודדות עם הילדים בסיטואציות מורכבות כשהם מתרחקים מדרך התורה, באופן שימנע מהם להתנתק ולהידרדר למחוזות לא רצויים".

משתתפי השבת זכו לברכת קודש מרגשת מאת כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א, אשר שיגר מכתב מיוחד ליו"ר הארגון הגר"ש שנייבלג ובו כתב בין היתר: "דבר ראוי ונכון להתחזק בשבת אחים יחדיו בצוותא חדא, ותשועה ברוב יועץ כדת מה לעשות הן בקום ועשה והן בשב ואל תעשה, ויהא ביתכם מלא אורה ושמחה בקרוב".

מתוך תחושת התעלות והתרוממות, הסתיימה השבת העוצמתית, כשבלב ההורים מתחדדת ההכרה בשליחות שלהם להרעיף אהבה לילדיהם בכל מצב, ובידיהם סל כלים עשיר ומקצועי שזוכה לברכתם הנלהבת של גדולי ומאורי הדור, להתמודדות מול האתגרים והכאבים שמלווים אותם, בדרך לייעוד: והשיב לב בנים על אבותם.



0 תגובות