מנכ"ל משרד הדתות חושף: מנהלת תקומה נעצרה לחלוטין

קובי פינקלר No Comments on מנכ"ל משרד הדתות חושף: מנהלת תקומה נעצרה לחלוטין

מנכ"ל משרד הדתות יהודה אבידן: "נכון לעכשיו נעצר הסיפור של כל מנהלת תקומה. לא מביאים את זה לממשלה. זה מעציב כי בסופו של יום, אנשי העוטף שצריכים שיקום פיזי – לא יוכלו לקבל כלום. יתנו להם "מענה נפשי". דברים אחרים לא"

צילום: דוד זר
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמי מילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יהודה אבידן, מנכ"ל משרד הדתות, מטיל פצצה בוועידת איגוד התאגידים העירוניים של הרשויות המקומיות באילת וחושף: מינהלת תקומה נעצרה לחלוטין. לדבריו: "מי שבונה על מנהלת תקומה, שידע: הייעוץ המשפטי הפיל 80% מתקומה. לשנת 2024 כל התוכניות הולכות להיעצר בגלל ייעוץ משפטי, שטוען כי צריך לתקן החלטות ממשלה. כל מה שיהיה לשיקום פיזי נעצר. שיקום נפשי – כן".

עוד אמר: "נכון לעכשיו נעצר הסיפור של כל מנהלת תקומה. לא מביאים את זה לממשלה. זה מעציב כי בסופו של יום, אנשי העוטף שצריכים שיקום פיזי – לא יוכלו לקבל כלום. יתנו להם "מענה נפשי". דברים אחרים לא".

ראש עיריית שדרות, אלון דווידי, אמר בוועידה כי: "מנהלת תקומה זו בשורה גדולה. צריך לתרגם אותה לשאר הארץ. חלק ממנה, כ-6 מיליארד הולכים לשיקום הקיבוצים. גם בשדרות לשיקום התושבים".

איתמר רביבו, ראש מועצה אזורית חבל אשקלון: "הפקידות יותר חזקה מהדרג הנבחר ואנו רואים שמנהלת תקומה מתעכבת בגלל זה. חשוב בעיקר הביצוע של תקומה. חשוב שתקציבי העוטף יוכפלו".

ממנהלת תקומה נמסר: "מנהלת תקומה ממשיכה לפעול במלוא המרץ לשיקום ופיתוח חבל התקומה. מנהלת תקומה גיבשה מתוקף החלטת ממשלה תוכנית אסטרטגית רב שנתית לשיקום ופיתוח חבל התקומה ואוכלוסייתה. התוכנית תוקצבה ב-18 מיליארד ש״ח ל-5 שנים כאשר תקציב משמעותי בגובה 8 מיליארד ש״ח מיועד למימוש כבר בשנת 2024 (כאשר מתוכם 3 מיליארד הועברו במזומן ו-5 מיליארד בהרשאה להתחייב)".

"פרויקטי השיקום והפיתוח בהתאם ליעדים לשנת 2024 צפוים להיות מאושרים בממשלה ב-14 באפריל 2024 וחלקם מיושמים כבר בימים אלו בשיתוף מלא עם הקהילות ורשויות החבל. תוכניות השיקום יאושרו ל-5 שנים ויחד עם זאת ובשל עדכוני תוכניות ופרויקטי הפיתוח באופן שוטף והתאמתם לצרכי החבל והקהילות, אלו יובאו לאשרור הממשלה".

האזינו לדיווח במשדר הצהריים 'הפוך על הפוך' עם הרב משה בן לולו



0 תגובות