בין-הזמנים לא יידחה: "זה רק יקלקל את זמן הקיץ"

נתי קאליש No Comments on בין-הזמנים לא יידחה: "זה רק יקלקל את זמן הקיץ"

חבר מועצת גדולי התורה מרן הגר"ש שטינמן, אמר כי דעת מרן הגאון רבי דב לנדו שליט"א שלא לדחות את בין-הזמנים, בייחוד אחרי זמן חורף של שנה מעוברת וגם בשל כך שהתחילו מוקדם את הזמן בגלל המלחמה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם התקרב ימי בין הזמנים של חודש ניסן, בהם נהוג שבחורי הישיבות יוצאים מהישיבה להתרעננות והחלפת כוחות, עלה חשש בשבועות האחרונים שבשל המלחמה המתמשכת אולי זה לא יהיה ראוי לקיים את בין הזמנים כרגיל. חבר המועצת הודיע השבוע, שבין הזמנים יתקיים כרגיל, והסביר גם מדוע.

בסיום הוועד השבועי המתקיים במעונו של הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א, התייחס הגר"ש לגזירות האחרונות בעניין מעמדם ותקצובם של בני הישיבות, ואמר: "הרבה מתפלאים, ואף שאלו אותי בדאגה על המצב, איך נתגלגל הדבר דווקא בחודש אדר בימים שפסק השו"ע שהם ימים טובים למי שיש לו דין ודברים".

"אבל שכחו שיש עוד משהו בתאריך הזה, כבר שבת מברכים ניסן, הלא הנה בעוד ימים ספורים נאמר 'שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו', ואין זה מליצה אלא כפשוטו, בכל דור ודור יש לנו צרות, לפעמים בגשמיות ולפעמים ברוחניות,  צריך לזכור גם את ההמשך: והקב"ה יצילנו מידם. וכך גם פה יהיה בעז"ה" הוסיף הגר"ש.

"יתכן שמשמים רוצים שזכויות החזקת תורה, יהיו יותר אצל השומרי תורה, היו כאלה שטענו שהנה רואים שאולי צדקה דרכם של אלו שאמרו תמיד שאסור להיות תלויים בהם ובהמונם" אמר.

"הם שוכחים שזה אף פעם לא היה החלטות של פוליטיקאים, אלא גדולי הדור בכל דור הם שהכריעו מתי לקחת וכמה. בזמנו כשעלה לשלטון מנחם בגין ורצה לתקצב את המוסדות במאה אחוז, מרן הרב שך זצ"ל פחד שיהיה שלב שיחליטו להפסיק הכל ואז מוסדות יקרסו, וקצב כמה לקחת מהם. במשך השנים הוקמו מאות ואלפי ישיבות וכוללים שהתבססו גם על הכספים הללו, וזה היה גם זכות שהחזיקה את ארץ ישראל. יתכן שהיום שכבר המוסדות מבוססים, ישתנו הדברים עוד מוקדם לדעת איך יפול דבר".

לאחר מכן, ראשי ישיבות שאלו איך להיערך לקראת הבין הזמנים, והגר"ש השיב, "מה שצריך לדעת עכשיו שיוצאים לבין הזמנים, וכמו שהעידו לפני, שדעת מרן הגאון רבי דב לנדו שליט"א שלא לדחות את בין-הזמנים, ביחוד אחרי זמן חורף של שנה מעוברת וגם שהתחילו מוקדם את הזמן עקב המלחמה, זה רק יקלקל את ה'זמן קיץ'. אבל, צריכים הבחורים לשים לב לא להסתובב במקומות שיהיו בגדר 'למה תתראו'".

"קבוצת בחורים מישיבה חשובה נכנסו אליי בשבוע שעבר, ואמרו לי שמרוב שמזהירים אותם לא לאסוף כספים פה ולא ללכת לשם, הם כבר מרגישים כמו פושעים נמלטים שצריכים להסתתר, ח"ו אסור להרגיש שהם לא בסדר, אדרבה 'ויגבה ליבו בדרכי ה' , ראוי לרומם בקרבם ובקרבינו את מעלתם וזכותם, אבל מה לעשות שהחילונים לא מבינים את הגדלות והרוממות של בן תורה, גם טיולים ראוי לקיים בעיקר במקומות סגורים או קברי צדיקים ופחות במקומות אחרים".

צריכים גם לומר לבחורים להשתדל שלא להיכנס לוויכוחים עם אלה שלא מבינים את חשיבות הבני תורה, שבחור לא יחשוב שהוא עכשיו יגרום לכל החילונים שהוא פוגש לחזור בתשובה ולהיכנס לישיבה, בוויכוחים אף פעם לא יודעים מי ינצח. צריך להשתמט מהם וללכת הלאה.

"והקב"ה יעזור שכבר יזכו עם ישראל כולו להיוושע וילמדו תועים בינה, ויכלו כולם ללמדו מתוך השקט ושלווה" סיים הגר"ש את דבריו.



0 תגובות