המשמש המיתולוגי: "הרב שך לא רצה תמיכה מלאה לישיבות"

    המהדורה המרכזית No Comments on המשמש המיתולוגי: "הרב שך לא רצה תמיכה מלאה לישיבות"

    "הרב שך אמר שאם הישיבה תקבל את כל המימון מהמדינה – היא תאבד את עצמאותה": הרב רפאל וולף, תלמידו המובהק של מרן הרב שך זצ"ל, למימרן ב'מהדורה המרכזית ': "שר האוצר ביקר פעם בפוניבז, והרב שך אמר לו שהיה מסרב לתמיכה מלאה של המדינה בישיבות, רק מבקש שהתמיכה המועטה לא תהיה בזלזול"

    צילום: ללא קרדיט
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב רפאל וולף, משמשו המיתולוגי של מרן הרב שך זצ"ל, ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן: "שר האוצר ביקר פעם בישיבת פוניבז, והרב שך אמר לו שהוא היה מסרב לתמיכה מלאה של המדינה בישיבות. הוא רק מבקש שהתמיכה המועטה לא תהיה בזלזול. בהזדמנות אחרת הוא אמר שאם הישיבה תקבל את כל המימון מהמדינה – היא תאבד את עצמאותה".

    לדבריו: "אנחנו אומרים שלומדי התורה מגנים על לוחמי צה"ל, אדם חילוני לא מבין את זה בכלל. אין עם מי להתווכח. הציונות האמינה בתחילת דרכה שכך העם ישרוד, גם ללא תורה. היום כולם רואים שזה לא נכון"

    הרב וולף סיפר: "הרב שך אמר פעם ברבים שאם יגזרו גזירות נגד עולם התורה – כולם ירדו מהארץ. כלל ישראל בלי ישיבות זה לא כלל ישראל. הרב ראה פעם ילדים חילוניים הולכים לבית ספר ובאותו יום הוא גזר על עצמו תענית מרוב צער".

    הרב וולף תקף את הציונות הדתית: "אצלנו מצוות יישוב ארץ ישראל ומצוות תלמוד תורה זה לא באותה שורה. אצלם יישוב הארץ קודמת ללימוד התורה".

    האזינו לראיון הנדיר:



    0 תגובות