הדרישה שתוקעת את חוק הגיוס: על השולחן כבר חודש

מוטי הלפרין No Comments on הדרישה שתוקעת את חוק הגיוס: על השולחן כבר חודש

‏פרסום ראשון במהדורת הבוקר ב'קול חי': היועמ"שית העבירה את עמדתה על קביעת מספרים ברורים בסעיף היעדים במתווה הגיוס – כבר לפני חודש

United Torah Judaism parliament member Moshe Gafni tries to speak with Israeli prime minister Benjamin Netanyahu after the vote on the changes in the draft law in the assembly hall of the Israeli parliament on November 24, 2015. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** חוק גיוס גיוס משה גפני צבא חרדים הצבעה מליאה כנסת ראש הממשלה בנימין נתניהו ביבי צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האזינו לדיווח המלא>>>

לפני יומיים פרסמנו שהיועצת המשפטית לממשלה דורשת שבמתווה הגיוס יירשם במפורש, בסעיף יעדי הגיוס, כמה מתוך המגזר החרדי יחוייבו כל שנה בשירות. מאז המערכת הפוליטית סוערת ומתווה הגיוס נתקע, אבל מתברר שאת הדרישה הזאת העבירה גלי בהרב מיארה כבר לפני חודש ימים. כך פרסמנו במהדורת הבוקר (רביעי).

המכשול העיקרי הזה היה ידוע להנהגת הקואליציה בחודש האחרון, וביממה האחרונה נראה היה שמתקרבים להסכמות ואפשר יהיה להעביר מתווה גיוס. אלא שבפגישה אתמול בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות, התברר כי בשעות הערב היועמ"שית הקשיחה עוד יותר את עמדותיה – מה שלא אפשר לכנס היום את הממשלה ולאשר מתווה חדש.

יתרה מכך, הנציגים החרדים אומרים כי לא הוצג בפניהם בפגישה עם ראש הממשלה נוסח מספק כדי להציג בפני הרבנים, כאשר רק כשעה וחצי לאחר חצות התפזרה הפגישה במהלכו בחנו מספר פתרונות לקראת הדד ליין של בג"צ היום.

לכן נראה שהקואליציה תלך ישירות לחקיקת חוק גיוס, הליך שיקח חודשים, כאשר החלטת הממשלה שמאריכה את פטור בני הישיבות – תפקע. ההשלכות של זה ברורות: בג"צ צפוי לפסול בימים הקרובים את תקציבי עולם התורה, ובנוסף בני הישיבות יוגדרו חוקית כ'מחויבי גיוס'.



0 תגובות