הנשיא הרצוג ונשיא ארגנטינה סיירו בקיבוץ ניר עוז

חדשות קול חי No Comments on הנשיא הרצוג ונשיא ארגנטינה סיירו בקיבוץ ניר עוז

נשיא המדינה ונשיא ארגנטינה ביקרו בקיבוץ ניר עוז. בחלקו הראשון של הביקור הגיעו הנשיאים לנקודה שממנה חדרו המחבלים לקיבוץ ב-7 באוקטובר, ובהמשך סיירו בין השרידים והריסות בתי הקיבוץ השונים

יצחק הרצוג נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי
צילום: מעיין טואף, לע"מ.
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארגנטינה חאבייר חררדו מיליי, ביקרו היום בקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה אשר הותקף בברוטאליות במתקפת הטרור האכזרית של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. בחלקו הראשון של הביקור הגיעו הנשיאים לנקודה ממנה חדרו המחבלים לקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר בשעה 06:35, המשקיפה לכיוון חאן יונס.

לאחר מכן, סיירו השניים בשרידים ובהריסות של בתי הקיבוץ השונים.

הנשיאים ביקרו בביתה של אופליה רוטמן, ששוחרה משבי ארגון הטרור חמאס. אופליה היא אזרחית ישראלית וארגנטינאית ומאז ה-7.10, היום בו נחטפה, לא שבה אל ביתה בקיבוץ ניר עוז, זוהי הפעם הראשונה שהיא חוזרת אל המקום ממנו נחטפה, לצד נשיא מדינת ישראל ונשיא ארגנטינה. אופליה שיתפה את הנשיאים בתקופה בה הוחזקה בשבי, שם היא ניהלה יומן, אך מחבלי החמאס שרפו אותו.

עוד פקדו השניים את ביתם של משפחת ביבס החטופים בעזה, יחד עם שני בניהם הקטנים אריאל בן הארבע וכפיר בן השנה בלבד. לאחר מכן פקדו בביתם של עודד ויוכבד ליפשיץ. כזכור, יוכבד שוחררה משבי ארגון הטרור חמאס אך בעלה עדיין מוחזק בשבי בעזה. הם הגיעו בנוסף לביתו של יאיר הורן, החטוף גם הוא, יחד עם אחיו איתן.

השניים הגיעו גם לביתו של דוד קוניו שהוא ועוד שמונה מבני משפחתו נחטפו במתקפת הטרור האכזרית. חלקם שבו ארצה אך שלושה מהם עדיין מוחזקים בשבי החמאס. את פני הנשיאים קיבלו אמו ואביו של דוד. הבית האחרון אליו הלכו השניים הוא ביתו של איציק אלגרט החטוף גם הוא.

לבסוף נשאו השניים הצהרות משותפות לתקשורת.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״מכובדי וידידי נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי, כבוד גדול לנו לארח אותך כאן. כמה שזה טרגי ועצוב שאנחנו לוקחים אותך לקיבוץ ניר עוז, למקום שבשביעי באוקטובר ראינו בו את הטבח הנורא, הברברי והסדיסטי, שחמאס ושותפיו ביצעו כאן בקיבוץ. טבח שלא ראינו הרבה זמן בדורות האחרונים- בוודאי מאז השואה. טבח של יהודים רק בגלל שהם יהודים וישראלים, בקהילה שוחרת שלום, קהילה שהפריחה את השממה והמדבר.

אנחנו נלחמים מלחמת הגנה צודקת מאין כמותה! ולכן יש לנו את הזכות המלאה להגן על עצמנו, אנחנו פועלים בכל דרך כדי לוודא שזה לא יחזור על עצמו שוב. אני מבטיח לכל עם ישראל, עוד ניטע, נבנה ונקבע מזוזות, ונחזור להפריח את האזור הזה- גם כאן בניר עוז.

אני פונה מכאן גם לכל אזרחי ישראל, מה שאמרתי אתמול גם ליד מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, הגיהנום שעוברות משפחות החטופים הוא גיהנום נורא. בוודאי שהוא לא שווה עוד לגיהנום שעוברים החטופים, אני קורא לציבור לגלות התחשבות, אורך רוח, לחבק ולתמוך ככל שניתן, לחזק את משפחות החטופים ולהבין שזה גיהנום בלתי נתפס! שכל אחד ישים את עצמו במקומם. וכפי שאומר הרמב״ם, אין מצווה גדולה יותר מפדיון שבויים. תודה רבה לכם.״

נשיא ארגנטינה חאבייר חררדו מיליי: ״תודה רבה לך, הנשיא יצחק הרצוג, ותודה לכל אלו מי שטרח לקראת הביקור הזה ואפשרו אותו. זהו ביקור מרגש מאוד. זה נוגע בי ובנשמתי באופן עמוק. כשצפינו בתמונות, התמלאנו באימה, אבל עכשיו לראות את הדברים מקרוב ובאופן אישי במציאות, זו חוויה מטרידה ועוצמתית על אחת כמה וכמה. כשאנחנו מקשיבים גם לסיפורי המשפחות, משפחות שבאופן מילולי נחתכו לחצי, אני חושב בין היתר על אופליה שנחטפה ואני חושב על כל הדברים שנאלצה לעבור, וזה כואב. להיות בקשר עם הקורבנות ולהיות במקום שבו הכל קרה זה מאוד מטריד.

ושוב אחזור על מה שאמרתי כל העת, אנחנו מגנים בחריפות את פעולות הטרור של ארגון הטרור חמאס, ואנחנו ממשיכים בסולידריות שלנו הסולידריות כלפי העם ומדינת ישראל, וממשיכים בתמיכה שלנו לזכותה הלגיטימית של ישראל להגנה עצמית.

שוב אנו רואים שאדישות ״העולם החופשי״ היא שאיפשרה את השואה הנאצית. וכפי שאמר הנשיא הרצוג, העולם החופשי אינו יכול להישאר אדיש במקרה הנוכחי, כיוון שאנו רואים דוגמאות ברורות של טרור ואנטישמיות, ומה שהייתי מתאר כנאציזם של המאה ה-21. וכשאנחנו שומעים על אמצעי העינוי שננקטו בפעם הזאת, זה מזכיר לנו את זוועות השואה.

אנחנו מגנים שוב, בתוקף ובאופן חד משמעי, את המעשים המתועבים הללו ומדגישים מחדש את הסולידריות והתמיכה שלנו בישראל, ושוב נדגיש את זכותה הלגיטימית של ישראל להגנה עצמית.

אנחנו נמשיך לפעול על מנת לדרוש בהמשך הדרך לשחרור של כל החטופים, ללא קשר ללאומיותם. כמובן שיש גם אזרחים ארגנטינאים בין בני הערובה, וזהו פשע נגד האנושות. ויש לתקן את זאת.

אני רוצה לסיים בתודתי לך על קבלת הפנים, ולהבטיח לך שבארגנטינה, יש לך נשיא שהוא ידיד אמת שלך. תודה.״



0 תגובות