הפרופ' למשפטים: "העליון פוסל לראשונה חוק יסוד"

המהדורה המרכזית No Comments on הפרופ' למשפטים: "העליון פוסל לראשונה חוק יסוד"

פרופ' אביעד הכהן לאבי מימרן ב'המהדורה המרכזית': "בקוטב אחד עומדים חוקי המשפט הבינלאומי שדורשים יחס מסויים לשבויים, מצד שני עומדים החוקים בישראל. אם ישפטו את מחבלי הנוח'בה בדין פלילי זה ישתק את כל מערכת המשפט בישראל. יהיו חייבים לחוקק חוק מיוחד שיאפשר הליך מזורז יותר לענישה"

צילום: ערוץ 7
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' למשפטים אביעד הכהן הערב ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן על חשיפת טיוטת פסק הדין של שופטי ביהמ"ש העליון בעניין חוק הסבירות: "צריך לקחת את הכל בפרופורציה. לא לעשות מזה כזה פיל גדול. בעיניי העניין הוא לא עילת הסבירות כי בית המשפט יכול להשתמש בהרבה עילות אחרות. העניין הוא פסילת חוק יסוד. בג"צ גם קובע לראשונה שניתן לפסול חוק כזה וגם עושה זאת בפועל".

לדבריו: "בית המשפט העליון כבר פסל כ-30 חוקים במשך השנים, ולפעמים הכנסת חוקקה שוב. זה נקרא 'פינג פונג חוקתי' ואין בכך פסול".

עוד אמר: "אין חובה לפרסם את פסק הדין תוך שלושה חודשים מפרישת השופטים. השופטות שפרשו יכלו לחתום שאר השופטים יכלו להכריע גם בעוד שנה"

ולמלחמה בישראל: "בקוטב אחד עומדים חוקי המשפט הבינלאומי, שדורשים יחס מסויים לשבויים, מצד שני עומדים החוקים הקבועים בישראל, אם ישפטו את מחבלי הנוח'בה בדין פלילי זה ישתק את כל מערכת המשפט בישראל. יהיו חייבים לחוקק חוק מיוחד שיאפשר הליך מזורז יותר לענישה".

האזינו



0 תגובות