הקואליציה הבינלאומית של חיל הים ונס השבעה באוקטובר

קובי פינקלר No Comments on הקואליציה הבינלאומית של חיל הים ונס השבעה באוקטובר
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כשברקע הבוקר עוד תקיפת מיכלית נורבגית שהיתה בדרכה לאיטליה דרך תעלת סואץ ונפגעה בטיל ששיגרו הח'ותים בתימן, בחיל הים אומרים שבימים אלו משלימים את ההערכות לקואליציה בין לאומית בראשות ארצות הברית, בריטניה וצרפת ומדינות רבות נוספות כדי לאפשר את המשך תנועת השיט במיצרי באב אל מנדב שבים האדום.

בצה"ל מסבירים שישראל היא רק נדבך אחד קטן מהמדינות שנפגעות מהח'ותים וכי העובדה שאוניות לא עוברות בתעלת סואץ גורמת נזקים כלכליים גדולים למצריים וכן לירדן באשר נמל עקבה הוא נמלה היחיד. ישראל מצידה העבירה בימים האחרונים ספינת סער 6 מתקדמת שמסוגלת הן לאתר רקטות וטילים והן להשמידם במפרץ ים סוף.

גורמים בחיל הים מספרים על מלחמת 'חרבות ברזל' ואומרים כי כוונת המחבלים בבוקרו של ה 7.10 היתה להשתלט על אתר חברת החשמל באשקלון וכן על העיר, דבר שלא צלח הודות לתגובה המהירה של לוחמי הים כנגד הכח הימי של החמאס שפשט ב 6 סירות כש 100 מחבלים חוסלו אז בים.

בחיל הים מדברים על האחיזה החזקה בים סביב שלוש האסדות, לא היה אף יום שמשק האנרגיה נפגע, כשלצידה של כל אחד מהן מוצבת ספינת סער 6 מתקדמת ובאזור הצפוני גם צוללות. ולראשונה בזמן המלחמה השמיד חיל הים גם מספר כצב"מים (כלי צוללת בלתי מאוייש) כשאיום זה טרם הושמד לחלוטין.

חשוב להבין כי חיל הים שותף באופן מלא ללחימה ובכל לילה נערכות פשיטות של השייטת על אתרים של החמאס ויש סיוע ימי מלא לכוחות המתמרנים לאורך ורוחב רצועת עזה. וכך, חיל הים בונה בעצם, קואליציה בין לאומית כנגד איומי הח'ותים וממשיך לאפשר את השיט לאילת, עם סיוע של ספינת סער 6 שהגיעה לאזור.



0 תגובות