זעם בימין: המשטרה פינתה נקודת התיישבות בהר חברון

אתר קול חי No Comments on זעם בימין: המשטרה פינתה נקודת התיישבות בהר חברון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעיצומה של המלחמה: כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי פשטו היום (שני) על מצפה קדם, נקודת התיישבות חדשה שהוקמה לפני מספר שבועות בסמוך לישוב עשהאל שבהר חברון והחלו בהריסת הבתים במקום.

בגבעה מתגוררות שתי משפחות, לצד גרעין של נערים שעוסק בפיתוח המקום. בנוסף, ביתה של משפחה שלישית שהיתה אמורה לעבור למקום בימים הקרובים נמצא בשלבי בנייה מתקדמים. למרות המלחמה, שכרו במנהל האזרחי פועלים ערבים לביצוע ההרס עצמו – דבר שהביא לזעם רב בישובי האזור.

השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' הגיב בחריפות להרס ודרש לעצרו במיידי. במכתב ששלח למתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, כתב סמוטריץ': "אתמול, יום ראשון בשעות הצהריים, הועברה לאישורי בקשה למימוש אכיפה של בינוי סמוך לישוב עשהאל. לאור מצב המלחמה בו אנו מצויים הודעתי כי אינני מאשר את ביצוע האכיפה".

השר ציין במכתבו כי הופתע לגלות שאלוף פיקוד המרכז החליט לבצע את ההריסה למרות החלטת הדרג המדיני. "הבוקר נמסר לי כי אלוף הפיקוד החליט להגדיר את ביצוע האכיפה כצורך ביטחוני וכי בכוונתו לממש את האכיפה גם ללא אישור שר הביטחון. אבקש להבהיר כי בהתאם לסיכום השרים, שנחתם על דעת הרמטכ"ל, מקרה כזה יובא להכרעת השרים וככל שלא תהיה הסכמה בין השרים הדבר יובא להכרעת ראש הממשלה".

"בהתאם לאמור, אני מנחה שלא לבצע את האכיפה עד לדיון שיתקיים בין השרים ובמידה הצורך עם ראש הממשלה", סיכם סמוטריץ' במכתב שנשלח גם ללשכות של שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי.

חברת הכנסת לימור סון הר מלך הגיבה אף היא בחריפות להרס: "אם האלוף פוקס רוצה לקבוע מדיניות הוא מוזמן להתמודד לכנסת, עד אז הוא צריך לבצע את מדיניות הממשלה ולא להחליט על הרס נקודת התיישבות בעיצומה של מלחמה רק כדי לשרת את האג׳נדות הפוליטיות שלו. אני מצפה שהאלוף ישקיע בלמלא את תפקידו בשמירה והגנה על חיי תושבי יו"ש. אני קוראת לשר הביטחון גלנט לעצור עכשיו את הכוחות שבדרכם להרוס ולהבהיר לאלוף פוקס שהממשלה בישראל היא הריבון".

בתנועת נחלה מסרו בתגובה להרס: "בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמה נגד שונאי ישראל במינהל האזרחי נערכים להרס נקודת התיישבות אסטרטגית – מצפה קדם סמוך לעשהאל בהר חברון. מצפה קדם הוקמה לאחר חדירה לישוב עשהאל על נתיב החדירה ממנו הגיע המחבל. בעת מלחמה, אנו מצפים מהמינהל האזרחי לדעת מי האוייב ולהעסיק את כוחות הביטחון להילחם אך ורק באויבינו. לאחר האבידות הקשות שעם ישראל ספג בשמחת תורה, פגיעה בהתיישבות בארץ ישראל היא מתן פרס לטרור ואנו דורשים משר הביטחון וראש הממשלה לעצור את ההרס לאלתר".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר כתב בתגובה להרס במצפה קדם: "בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמה, בוחר שר הביטחון להרוס עוד נקודת התיישבות. במיוחד בזמן הזה, בעת מלחמה, יש להבחין בין אויב לאוהב, ובעת הזו יותר מתמיד למקד את הכוחות, בכלל הגזרות, רק במאבק באויב, ולא להיאבק באוהב. הפגיעה בהתיישבות היא מתן פרס לטרור".



0 תגובות