חשש מאירוע ביטחוני: סריקות אחר בן 14 שנעדר בבנימין

חדשות קול חי No Comments on חשש מאירוע ביטחוני: סריקות אחר בן 14 שנעדר בבנימין

חיפושים נרחבים כעת אחר רועה צאן, נער כבן 14 שיצא ב-6 בבוקר עם כבשים מחוות "מלאכי השלום" במזרח בנימין. בשעות הצהריים חזר עדר הכבשים לחווה בלעדיו. כוחות רבים, ביניהם גששים נמצאים כעת בשטח בניסיון לאתר אותו. מפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדת איו״ש ומפקד חטיבת בנימין נמצאים בשטח ומובילים את הכוחות בחיפושים. הרב הראשי פסק כי: "כיון שהמצב כעת הוא פיקוח נפש גמור יש להמשיך ולקיים את החיפושים גם לתוך השבת ככל שיידרש"

צילום: דובר צה"ל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמי מילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתקווה לסוף טוב: חשד להיעלמות של רועה צאן יהודי, שיצא עם העדר שלו ולא חזר באזור הישוב מלאכי השלום בבנימין. ‏מתנדבים פתחו בחיפושים. מדובר על נער בן 14 שיצא סביב השעה 6 בבוקר עם כבשים מחוות "מלאכי השלום" במזרח בנימין. לפני כשעה עדר הכבשים חזר לחווה בלעדיו. כוחות רבים, ביניהם גששים נמצאים כעת בשטח בניסיון לאתר אותו.

מדוברות יכ"ל נמסר כבר בשעות הבוקר המוקדמות כי "יחידת הכלבנים לישראל הוקפצה, ועושה כעת את דרכה למלאכי השלום שבגזרת בנימין, כדי לסייע בחיפושים אחר רועה צאן כבן 14, שנעלמו עקבותיו מאז שעות הבוקר (12.04.2024). דיווח נוסף בהמשך".

הנער, הוא בנימין אחימאיר, בן 14 מירושלים, שיצא הבוקר לרעות צאן מחווה באזור בנימין, ולאחר מספר שעות – העדר חזר בלעדיו. למרות החשש, בקרב גורמי הביטחון נטען כי עד לשלב זה אין כל אינדיקציה במערכת הביטחון שמדובר באירוע פח״ע. לא התקבלה ביממה האחרונה כל התרעה מודיעינית על פיגוע חטיפה. אך למרות זאת, במערכת הביטחון לא שוללים אף אפשרות.

דוברות המשטרה

לטענת גורמים ביטחוניים, ייתכן שהנער התייבש בשטח, נפל או נרדם, אך לא פוסלים גם אפשרויות אחרות. כוחות גדולים מאוד של פיקוד המרכז מנהלים את החיפושים, כולל יחידות מיוחדות וכלי טייס של חיל האוויר שהוקפצו ומשתתפים בחיפושים.

חנה, אחותו של בנימין אחימאיר הנער שנעדר, סיפרה לגלי צה״ל: ״אנחנו מאמינים שיהיו בשורות טובות. הודיעו לנו שלא מוצאים את ביני מ-6:30 בבוקר, זה אזור שהוא מכיר, הוא יוצא לרעות שם צאן הרבה. הוא ילד טוב, ילד טבע, כל היום מטפל בכבשים, לא עושה שטויות, זה אף פעם לא קרה שהוא נעלם ככה. הוא יצא עם טלפון עליו, אולי אין לו קליטה. האבא והאחים הלכו לחפש אותו עם כוחות הביטחון. מקווים לטוב ומחכים שהוא יחזור לפני שבת״.

מדובר צה"ל נמסר: "כוחות צה"ל מהאוויר ובקרקע, בהם כוחות מיוחדים, פועלים משעות הצהריים המוקדמות יחד עם משטרת ישראל וכוחות נוספים בחיפושים אחר הנער בן ה-14 שנעדר החל מהבוקר במרחב מלאכי השלום שבחטיבת בנימין".

מפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדת איו״ש ומפקד חטיבת בנימין נמצאים בשטח ומובילים את הכוחות בחיפושים אחר הנער. הכוחות חוסמים צירים ומבצעים סריקות במרחב.

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו במענה לשאלות בעניין החיפושים אחרי הנער שנעדר בבנימין: "כיון שהמצב כעת הוא פיקוח נפש גמור יש להמשיך ולקיים את החיפושים גם לתוך השבת ככל שיידרש, ניתן וצריך לבצע כל פעולה הנדרשת לצורך החיפושים גם בשבת. יחד עם כל בית ישראל נתפלל ונייחל למציאות של הנער בריא ושלם".

גורם ביטחוני מוסר כי קיימת אפשרות שהנער שנעדר בבנימין נחטף או נרצח. כוחות מיוחדים משתתפים בחיפוש אחריו.



0 תגובות