פוסק הדור במעמד הסיומים: "אומרים כמה סברות וחושבים שהם ת"ח"

נתי קאליש No Comments on פוסק הדור במעמד הסיומים: "אומרים כמה סברות וחושבים שהם ת"ח"
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלפי תלמידי ישיבת מיר יחד עם מאות משתתפי ה'ירחי כלה' השנתית של ישיבת מיר, חגגו ביום שלישי בהיכל בית המדרש ה'מרכזי' של הישיבה,  את שמחת 'סיום מאות ש"ס בבלי וירושלמי' לעילוי נשמתו של מרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל.

 

את המעמד פיארו בנוכחותם מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א שנשא את המשא המרכזי, הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שליט"א, ראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א, משגיח הישיבה הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א, וכלל רבני ישיבת מיר ומוסדותיה.

המעמד נפתח עם קריאת פרקי תהלים פסוק בפסוק ע"י הגה"צ רבי שמעון גלאי שליט"א שקרא פרקי תהלים בקול בכי להצלת היישוב היהודי בארץ הקודש ולהחזרת החטופים.

עם סיום פרקי התהלים, נעמדו האלפים על רגליהם עם כניסתו של מרן פוסק הדור להיכל הישיבה, והס הושלך באולם כאשר פוסק הדור החל לשאת את משא השעה והתקופה.

בדבריו עורר מרן פוסק הדור להחזיר עטרה ליושנה שכל אחד יידע ש"ס: "המעמד הזה של סיום הש"ס הוא 'התראה' לכל אחד שחובתו ללמוד את כל הש"ס.

"לצערינו, יש כאלו שחושבים שמספיק ללמוד שלושה או ארבעה דפים בזמן, וכשאומרים כמה סברות בלימוד הם מרגישים עצמם כמו 'תלמידי חכמים'. אבל זהו טעות גדולה, כי יחד עם לימוד העיון יש חובת לימוד בקיאות".

בדבריו הביא קבלות שונות ששמע וראה בעיניו אצל אצל רבותיו הגאון הקדוש רבי אלחנן וסרמן, הגרי"ז מבריסק, הגאון מטשעבין והגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל, והוסיף "ברוך ה' כאן בישיבת מיר, יש כוללים ללימוד כל הש"ס כולו ודבר זה חשוב מאוד".

במרכז דבריו התייחס למעמדם של בני הישיבות בארץ בזמן המלחמה ועורר כי בני הישיבות צריכים לבוא עם 'ויגבה ליבו בדרכי ה' ולא להרגיש 'נחותי דרגה' על שאינם משרתים בצבא:

"הצרה הגדולה שחסר 'גאווה דקדושה'. צריך להיות ויגבה ליבו בדרכי ה', כל בן תורה להיות גאה שהוא בן תורה ושהוא מובחר שהקב"ה נהנה ממנו ממה שהוא מוסר נפשו [לתורה] ומוסיף כח וגבורה לבורא ית"ש, ולידע שבזכות התורה של עם ישראל שלומדים בקדושה למטה, הקב"ה שופך שפע של רחמים עלינו".

את דבריו סיים עם התבטאות מפליאה על התקופה הנוכחית: "אנחנו כבר עומדים סמוך ממש למשיח, "הנה זה עומד אחר כתלינו, משיח עומד כבר אחר כתלינו, משגיח מן החלונות מציץ מן החרכים ומחכה מתי יוכל לבוא".

עם סיום משאו המרכזי, פצחו המוני המשתתפים בהיכל הישיבה בשירת 'כי אורך ימים' ולאחר מכן החל משאו של הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שליט"א שעורר את הציבור לחיזוק בתורה ובתפילה.

צילומים שמוליק דריי וקובי הר צבי



0 תגובות