האלוף במיל' מעריך: נסראללה לא רוצה מלחמה

מהדורת הבוקר No Comments on האלוף במיל' מעריך: נסראללה לא רוצה מלחמה

האלוף במיל' עמוס ידלין לקאהן וחכם ב'קול חי': "נסראללה לא רוצה מלחמה אבל חייב להביע סולידריות עם החמאס. הוא מפסיד ולא מתעתע, יש לו כ-70 הרוגים. הבטיח מלחמה כשניכנס לעזה אך בנאום האחרון הוא הסביר שבכלל סינוואר מנצח ולכן הוא לא מתערב. כשנסראללה משקר, הוא בלחץ"

האלוף במיל' עמוס ידלין צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האלוף במיל' עמוס ידלין, לשעבר ראש אגף המודיעין בצה"ל, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי) והעריך כי מזכ"ל חיזבאללה לא מעוניין במלחמה בשלב הזה: "נסראללה לא מתעתע. הוא סופג מכות אחת אחרי השניה. הוא לא רוצה מלחמה אבל חייב להביע סולידריות עם החמאס ולכן הוא פועל באש נמוכה. בקרב הזה הוא מפסיד. יש לו כ-70 הרוגים".

ידלין הוסיף: "הוא הבטיח לנו מלחמה בהיקף מלא כשצה"ל יכנס קרקעית לעזה וזה לא קרה. בנאום האחרון הוא הסביר לנו שבכלל סינוואר מנצח ולכן הוא לא צריך להיכנס. כשנסראללה משקר אתה מבין שהוא בלחץ ולכן לא צריך לתת לו הרבה קרדיט".

עם זה, הבהיר האלוף במיל': "מה שאני אומר נכון להרגע, יתכן שמחר הוא ישנה את דעתו. או שהוא מכין לנו הטעיה. צה"ל פרוס בצפון. חיל האוויר מוכן. נסראללה יודע למה הוא לא רוצה מלחמה. ביירות תהפוך לעזה. הוא רואה את השינוי במדיניות של צה"ל. אבל הצבא צריך להתנהג כאילו כל ההערכה שלי לא נכונה".

עוד אמר ידלין בראיון, כי לאחר שהצ"ל יסיים את מלאכתו בדרום, ישראל תהיה חייבת לטפל בצפון: "אי אפשר לחזור למצב שכוח רדואן יושב מאות מטרים מיישובינו בצפון. את זה לא נוכל לסבול. יש לנו מנוף דיפלומטי אבל צריך גם מקל איום בצידו".

על המחדל מול החמאס: "בכל מבצע אמרתי שההתעצמות של החמאס לא מטופלת וזה מחדל גדול. האויב הגדול ביותר שלנו הוא עדיין איראן והשני זה חיזבאללה. חמאס במקום השלישי. זה שהיה מחדל לא אומר שסדר העדיפויות היה שגוי".

על משך הזמן של המלחמה: "הרפרנס שלנו צריך להיות המלחמה האמריקאית בדאע"ש שלקחה 5 שנים. לנו לא יהיו חמש שנים. יש פה שעון של לגיטימציה מדינית, משבר הומניטרי, שעון של הכלכלה ונסראללה. המשימה היא קשה. התכנית בנויה למספר חודשים ואני לא בטוח שיש לנו אותם".

"יכול להיות שלא נוכל להשלים את המשימה", הבהיר האלוף ידלין: "אבל צריך להיות ברור שמדינת עזה תהיה מפורזת או שנטפל בה כמו ביו"ש. כל מי שירים ראש יטופל. לא לתת לו להתעצם. אני טענתי שכל דבר ברצועה יהיה פחות מסוכן מהחמאס וזה הוכח".



0 תגובות