רא"מ בריטניה להרצוג: "יש לכם הזכות להגן על עצמכם"

שלמה ריזל No Comments on רא"מ בריטניה להרצוג: "יש לכם הזכות להגן על עצמכם"

ראש ממשלת בריטניה בפגישה עם נשיא המדינה: "עברתם סבל שאי אפשר לתאר, מעשה טרור ברברי, וצריך לקרוא לזוועה הזו בשמה – זהו מעשה טרור! יש לכם הזכות להגן על עצמכם, להחזיר את הביטחון לעמכם ולארצכם, ולהבטיח את שובם של בני הערובה שנלקחו, בבטחה. זוהי אינה זכות – זוהי חובה להחזיר את הביטחון למדינתכם"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: עומר מירון, מקליט: בן פרץ

נשיא המדינה יצחק הרצוג, נפגש הבוקר (חמישי) עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, עם נחיתתו בישראל, בפתחו של היום השלושה עשר למלחמת חרבות ברזל.

בפתח הפגישה, אמר נשיא המדינה: ״ברוך הבא, ראש הממשלה. אנחנו מודים לך על הביקור. באת לבקר בישראל בשעתה האפלה ביותר. אבל אנחנו נתגבר וננצח וזו תהיה שעתה הטובה ביותר. זהו מבחן, הרגע הבוחן מי חבר שלנו, מי איתנו. ואתה איתנו מהרגע הראשון. אנו אסירי תודה, ראש הממשלה, על תמיכתך והחלטותיך ועל המנהיגות שלך בהיבט הזה. ואנחנו שמחים לקבל אותך פה. אנחנו נמצאים בהתנגשות מסוימת של האנושות. אנחנו רואים את דאעש על הגבול שלנו, נכנסים לארצנו. זו אימפריה של רשע, שאנו יודעים שהיא מובלת מטהראן. קואליציה של רשע שמובלת מטהראן, עם שלוחות בלבנון, שלוחות שהותירו הרס בסוריה, תימן ועיראק. זהו האינטרס הבינלאומי האמיתי, האינטרס הביטחוני של כל עמי אירופה, וככה אנחנו מרגישים ורואים את הרגע בו אנו ניצבים.

"ולכן, העובדה שאתה כאן נותנת לנו תחושת אחריות מסוימת, ותמיכה בעובדה שאנחנו פועלים לעקירת היכולות הצבאיות של האויב הזה כדי שנוכל להחזיר אנשים הגונים, ישרים ותמימים חזרה לארצנו, ולחיות בשלום עם שכנינו הפלסטינים. אנו מאמינים ששני העמים ראויים לכך. ואנו אסירי תודה לך על מאמציך. בכל החזיתות. אנו מקשיבים ובתשומת לב רבה למסר שלך ולמסר של הנשיא ביידן ומנהיגים אחרים על הצורך בתוכנית סיוע הומניטרית לתושבי עזה שיצאו מאזור המלחמה, על מנת שנוכל לממש את זכותנו הטבעית להגנה עצמית. ואני מודה לך על תמיכתך הברורה בהגנה על עצמנו ותמיכתך בקהילה היהודית. נוכחותך בבית הכנסת הייתה כל כך חשובה לעם היהודי ואני אסיר תודה גם על כך.

צילום: קובי גדעון/לע"מ

"לבסוף, אני רוצה להעלות את הנושא של מה שאני מכנה ״דיווח אובייקטיבי או לא אובייקטיבי״ על הטרגדיה הזו, כי אנחנו מרגישים, וגם אמרתי את זה, שהדרך שבה ה-BBC מציג את חמאס, היא עיוות של העובדות. יש לנו עסק עם אחד מארגוני הטרור הגרועים בעולם. ואני יודע שבדמוקרטיות מודרניות, כמו שלנו ושלך, אתה לא יכול להתערב בכל, אבל כיוון של-BBC יש קשר לממשל ושהוא פניה של בריטניה בכל העולם, צריכה להיות זעקה על כך לצורך תיקון וחמאס יוגדר גם שם כארגון טרור. מה עוד הם צריכים לראות כדי להבין את הזעזוע?

"אז אני רוצה להודות לך מאוד על המילים החמות והמנחמות, הלב שלנו מדמם מכאב המשפחות, וכעת אנחנו מסורים גם להחזרת בני הערובה. יש תינוקות ונשים בהריון, קשישים עם דמנציה עם המטפלים שלהם, יש אזרחים זרים, חיים תמימים בלי שום ידיעה על מקום הימצאם. אני מאמין שהדרישה הבינלאומית חייבת להיות חזקה ביותר, כדי שנחזיר אותם בהקדם האפשרי בריאים ושלמים. תודה רבה לך״.

צילום: קובי גדעון/לע"מ

ראש ממשלת בריטניה, אמר: "אני מודה לך על קבלת הפנים החמה. זו זכות עבורי, להיות כאן, בתקופה שהיא קשה ומורכבת עבורך ועבור האנשים שלך – אבל אני רוצה להיות כאן, ובראש ובראשונה, כדי להביע סולידריות עם עמך. עברתם סבל שאי אפשר לתאר, מעשה טרור ברברי, וצריך לקרוא לזוועה הזו בשמה – זהו מעשה טרור! שבוצע על ידי ארגון הטרור האכזרי חמאס. זה מה שאני מאמין בו, וזה מה שאמשיך להגיד. ברוח זו, אנו עומדים לצד ישראל. יש לכם הזכות להגן על עצמכם, להחזיר את הביטחון לעמכם ולארצכם, ולהבטיח את שובם של בני הערובה שנלקחו, בבטחה. זוהי אינה זכות – זוהי חובה להחזיר את הביטחון למדינתכם. אני סמוך ובטוח שנמשיך לשתף פעולה באופן הדוק ולתמוך במאמציכם להשיב ארצה את החטופים.

"הפלסטינים הם קורבן של פעולותיו של החמאס. וחשוב שנמשיך לספק גישה הומניטרית לאזרחים. אני מברך על ההודעה אתמול במסגרתה הודיעה בריטניה שתכניס סיוע נוסף לאזור. ואנחנו נעמוד על כך שזה יגיע רק לאלה שצריכים זאת. כמו שאתה אומר, אנשים התבקשו לעזוב כדי להגן על החיים שלהם, וזה הדבר הנכון לעשות, איפה שנוכל, נתמוך בהם. ואני מברך על ההתקדמות שעשינו בנושא, ויודע שנמשיך לעשות זאת. אז שוב, תודה לך. הקשר בין שתי המדינות שלנו תמיד היה חזק. אבל אני רוצה שתדעו ברגע הספציפי הזה, אין לכם רק את הידידות שלנו, אלא את ההזדהות המלאה שלנו".



0 תגובות