נשיא איחוד הצלה: "ישבתי ובכיתי יחד עם נשיא ארה"ב"

המהדורה המרכזית 1 Comment on נשיא איחוד הצלה: "ישבתי ובכיתי יחד עם נשיא ארה"ב"

נשיא ומייסד איחוד הצלה, אלי ביר למימרן ב'מהדורה המרכזית' על פגישתו עם ביידן: "היה שבור לחלוטין מכל הזוועות ששמע. יותר משעה סיפרתי על המתנדבים שנהרגו, ישבנו ובכינו יחד. הוא אמר: 'אני מרגיש כמו ביום שאשתי ובני נהרגו. לא צריך להיות יהודי כדי להרגיש את הזוועות"

נשיא ארה"ב ביידן עם נשיא איחוד הצלה אלי ביר צילום: מתוך שידורי קשת 12
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך ביקורו המיוחד של נשיא ארה"ב בייידן היום בישראל, הוקדש למעלה משעה מהלו"ז הצפוף, לפגישה ייחודית עם נשיא ומייסד איחוד הצלה אבי ביר.

הערב התראיין ביר ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ושיתף בתוכן הפגישה ובנעשה בתוככי החדר הסגור בו שהה עם הנשיא וצוות מצומצם למעלה משעה.

וכך הכל התחיל, "התקשרו אליי מהבית הלבן שהנשיא רוצה להיפגש איתי, והתחילו להתנצל שאני בטוח עסוק וכו'. צחקתי ועניתי שאין לי זמן לפגוש אותו, חשבתי שזו מתיחה".

״הנשיא חיבק אותי,״ מספר אלי ביר. ״התרגשתי מאוד, דמעתי. הוא רצה לדעת בדיוק מה סיפרו לי מתנדבי איחוד הצלה, שהיו מהדקות הראשונות באזורי הלחימה בדרום".

"ישבתי עם הנשיא יותר משעה, הוא היה שבור לחלוטין מכל הזוועות שהוא שמע. סיפרתי לו שיש לנו 7,000 מתנדבים, מלאכים כתומים, מכל גווני הקשת של החברה בישראל: מוסלמים, נוצרים, חרדים, חילונים, נשים וגברים, שברגע ששמעו שמשהו קורה, עוד לפני שידעו את גודל האסון, עזבו הכל ורצו אל תוך התופת, הצילו חיים תחת אש וסיכנו את חייהם בשביל להציל אחרים. המתנדבים שלנו זכו להציל חיי אדם כמו הפרטיזנים בשואה".

"כמו כן סיפרתי לנשיא שיש לנו מתנדבים פצועים וחטופים ושני מתנדבים יקרים ערבי ויהודי שנרצחו תוך כדי שהעניקו סיוע לפצועים. הוא התרגש מאוד ואמר לי שהוא יודע אישית מה זה אובדן והוא כואב את הכאב של כל עם ישראל באופן אישי. ישבנו ובכינו יחד. אני והנשיא. לדבריו: "אני מרגיש כמו ביום שאשתי ובני נהרגו". הוא אמר שלא צריך להיות יהודי בשביל להרגיש את הזוועות ובשביל להיות ציוני".

"אמרתי לו שאני גאה להיות יהודי ואני אוהב אותו ומודה לו על התמיכה שלא ראינו כמותה מאז קום המדינה. הלוואי וממשלת ישראל הייתה תומכת בנו כמו ממשלת ארצות הברית. עכשיו יש לנו שר בריאות חדש שהוא בעצמו מתנדב כבר עשרות שנים אצלינו, ואני מקווה שהמצב והיחס אלינו ישתנה".

ולסיום: "אני חייב לציין לשבח את יאיר נתניהו שהתקשר והציע עזרה. הוא העלה פוסט התרמה ותוך שעה התקשר מישהו ותרם אמבולנס חדש". ציין ביר.

האזינו לראיון המרגש

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כבר חשבתי לרגע שאולי באמת נשיא רצות הברית בכה על עם ישראל… אבל הקשבתי לשיחה נאמר שם בפירוש הוא בכה כי נזכר בטרגדיה שהוא חווה על מות אשתו ובניו הבנתם??? מה אתם מתרגשים הבן אדם לא אוהב יהודים הוא אוהב כבוד מה אתם קונים כל דבר? תשאלו אפילו את הרב נויגרשל האם עשו שונא ליעקב או שיש לחלק..