הביטוח הלאומי החל את מבצע התמיכה בנפגעי המלחמה

צבי טסלר No Comments on הביטוח הלאומי החל את מבצע התמיכה בנפגעי המלחמה

הביטוח הלאומי יעביר אלפי שקלים כמקדמה לכל פצועי המלחמה באופן אוטומטי. במהלך סוף השבוע הועברה רשימה של משפחות החטופים שעודכנו אל הביטוח הלאומי שנערך למתן מענה ראשוני

ביטוח לאומי צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הביטוח הלאומי כמי שאמון על הטיפול באזרחים נפגעי פעולות טרור ובני משפחותיהם החליט להעביר בימים הקרובים מקדמה של אלפי שקלים לפצועי המלחמה שהגיעו אל בתי החולים. המקדמה תביא לסיוע מיידי, ללא בירוקרטיה לצרכים של הפצועים שיהיה במקביל להמשך הטיפול של הביטוח הלאומי מול הנפגעים ובני משפחותיהם. המקדמה תועבר אוטומטית לחשבונות הבנק של הנפגעים. שמות הפצועים הועברו אל הביטוח הלאומי ממשרד הבריאות ועובדי אגף האיבה והשיקום של הביטוח הלאומי הגיע אל מרבית הפצועים בבתי החולים, ביקרו, סייעו במתן זכויות והוצמד לכל אחד פקיד שיקום שהם יהיו איתו בקשר לצרכיהם.

בשלב הראשוני, תועבר מקדמה בסך 5000 ₪ להתארגנות ראשונית, במקביל הביטוח הלאומי יעביר מקדמה נוספת בין 3500 ₪ ל-6000 ₪, בהתאם למצב ולצורך המשפחה, במסגרת אגף השיקום של הביטוח הלאומי. כלומר, כל הפצועים שהגיעו אל בתי החולים יקבלו מקדמה לצרכים המיידים שלהם שיכולים להגיע ליותר מ-10,000 ₪. כאמור, המקדמות הן המענה המיידי במקביל להמשך הסיוע של הביטוח הלאומי מרגע הפגיעה ואילך.

כזכור, נפגעי החרדה זכאים באופן מיידי לטיפול נפשי ראשוני במימון הביטוח הלאומי – עד 12 פגישות טיפוליות עם אנשי מקצוע מוסמכים לטיפולי טראומה (יאושרו טיפולים נוספים במידת הצורך). הטיפולים יכולים להיות מותאמים לילדים, יחידים, זוגות ומשפחות. אין צורך בשום פנייה אל הביטוח הלאומי או בהגשת תביעה – הביטוח הלאומי יוצר קשר באופן ייזום עם מרכזי החוסן והמרפאות הרפואיות הרלוונטיות, שמתעדכנות כל העת, וממן את הטיפולים. חשוב לציין, יש חשיבות לפנייה למרפאות החוסן ונפגעי החרדה כדי להחיל את ההכרה כנפגעי איבה בטיפולים עתידיים במקרה הצורך.

במקביל, במהלך השבת הועברה רשימה של משפחות החטופים שקיבלו על כך הודעה – והביטוח הלאומי נערך למתן מענה ראשוני.

ירונה שלום, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי: "מרגע האסון, הביטוח הלאומי ועובדיו עובדים מסביב לשעון כדי להגיע אל כל הפצועים ולמשפחות השכולות למתן סיוע במצב קשה זה. במקביל, אנו פועלים מול משרדי הממשלה הרלוונטיים כדי לקדם מתווים ולהעניק מהידע המקצועי של הביטוח הלאומי לטובת קידום פעולות וחקיקה מותאמות למצב הייחודי והמלחמתי שבו אנו נמצאים".

שר העבודה, יואב בן צור: "תשלום מקדמות לפצועי המלחמה יביאו מזור כלכלי מיידי במקביל לליווי הנפשי לו דואג הביטוח הלאומי. המענה הזה הוא חלק מההבנה הכוללת שהמלחמה הזו היא אירוע שמדינת ישראל לא הכירה מעודה, בוודאי בהיבט האזרחי. אנו ערוכים כל העת להמשיך ולתת פתרונות בהתבסס על הצרכים שעולים מהשטח".



0 תגובות