המל"ל מזהיר: חמאס עלול לחטוף ישראלים בחו"ל

שלמה ריזל No Comments on המל"ל מזהיר: חמאס עלול לחטוף ישראלים בחו"ל

לקראת החגים במועצה לביטחון לאומי מפרסמים סקירה נרחבת של האיומים הנשקפים לישראלים בחו"ל ובהם: פגיעה מצד גורמים איראניים ופעולת חטיפה של חמאס | אלה המקומות והסכנות שמהן כדאי להתרחק

צילום: רשות שדות התעופה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל), מפרסם היום (חמישי) את הערכת האיום לישראלים בחו"ל מצד גורמי טרור וסטטוס אזהרות המסע לקראת חגי תשרי 2023. זאת לטובת הגברת המודעות של הציבור הישראלי לאיומי הטרור הנשקפים כלפיו במקומות שונים בעולם ונקיטת פעולות בהתאם. יודגש כי מדובר בסיכום עדכני של המגמות המרכזיות בפעילות גורמי הטרור בעולם והשפעתן על רמת האיום הנשקפת לישראלים בחו"ל ולא באזהרות מסע חדשות.

במסגרת זאת, מוצגת רשימה מעודכנת, של אזהרות המסע לישראלים בחו"ל בכלל מדינות העולם והמלצות להתנהלות במדינות בעלות רמות סיכון שונות. רשימה זו מעודכנת ומתעדכנת באופן רציף ומונגשת לציבור 24/7 במשך כל ימות השנה הן באמצעות אתר המל"ל והן באמצעות מענה אנושי.

איראן

1. איראן עודנה מחוללת הטרור העולמי המרכזית וממשיכה בפעילותה לקדם פגיעה באזרחים ישראלים וביהודים ברחבי העולם, באופן ישיר ובאמצעות שלוחות וגורמי פרוקסי שהיא מפעילה במדינות שונות בעולם, תוך הפרת ריבונותן.

2. כמו כן, גורמי טרור איראניים ממשיכים בניסיונותיהם ליצור קשר עם אזרחים ישראלים, בארץ ובחו"ל, בכסות עסקית או התחזות לגורמים אחרים, לשם שליפתם וקידום פגיעה בהם. במסגרת זו נחשפו וסוכלו בשנה האחרונה מספר כוונות איראניות לפגוע ביעדים ישראלים ויהודים בעולם.

ג'יהאד עולמי

3. ארגוני הג'יהאד העולמי והאסלאם הרדיקלי השונים, ממשיכים לפעול ולבצע פיגועים ומתקפות באתרים שונים בעולם. כמו כן, הארגונים מגלים עניין מוגבר בפגיעה בישראלים ויהודים וכן קוראים לתומכיהם לפגוע ביהודים ברחבי העולם. איום מרכזי הינו מצד מפגעים בודדים, אשר פועלים בהשראת הארגונים ועלולים לממש פיגועים כנגד ישראלים ויהודים.

4. יוזכר כי ארגונים אלו ממקדים את עיקר פעילותם כיום בזירות אפריקה, מזרח התיכון, אסיה ואירופה לצד ניסיונות ספורדיים יותר לקדם פעילות במדינות נוספות בעולם.

חמאס והג'יהאד האיסלאמי

5. חמאס וגא"פ: בתקופה האחרונה, מזוהה מוטיבציה גבוהה של גורמי חמאס וגא"פ לבצע פיגועי חטיפה בפנים הארץ בכדי להגדיל את "קלפי המיקוח" של התנועה מול ישראל. לא מן הנמנע כי הארגונים ישאפו לקדם פיגועי חטיפה של ישראלים/יהודים מחוץ לגבולות המדינה. זאת על רקע תפיסת חמאס כי המגעים בסוגיית השבויים והנעדרים נקלעו למבוי סתום, לצד הגברת הלחץ על התנועה לקדם פתרון לסוגיה. יו"ר חמאס, איסמאעיל הניה, אף הצהיר בפומבי כי "חמאס לא תבחל בקידום חטיפות" וכי "יש ברשותנו ארבעה אסירים ואם זה לא מספיק לשכנע את ישראל לבצע עסקה, אז נחטוף נוספים באמצעות זרועותינו הנמצאות בכל מקום".

ימין קיצוני

6. קהילות יהודיות (לצד מיעוטים אחרים) מהוות יעד מרכזי גם מבחינת טרור הימין הקיצוני, כאשר מוסדות דת וקהילה הינם יעד מועדף וימי חג ומועד רגישים במיוחד. בשנים האחרונות בוצעו פיגועים למול מוסדות דת ברחבי אירופה ואמריקה, מתוך מניעים אידיאולוגיים אנטישמיים כנגד יהודים.

זירות מאוימות

7. זירות בעלות סבירות גבוהה יותר לפעילות הטרור האיראני הן מדינות עוטף איראן (כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, תורכיה והחבל הכורדי) מדינות אגן הים התיכון, מדינות באפריקה ובאמריקה הלטינית.

8. זירת סיני עדיין טומנת בחובה איום ובמל"ל מציעים לישראלים השוהים בסיני לשהות אך ורק באתרי תיירות מוכרים (רצועת החופים המאובטחת ושארם) בהם קיימת נוכחות של כוחות אבטחה מצריים ולהימנע מקיום טיולים בעומק סיני או שהייה באתרים מבודדים ושאינם מוכרים.

9. בתקופה האחרונה, מסתמנת עלייה בפוטנציאל איום הטרור בשוודיה ובדנמרק בשל אירועי שריפת הקוראן במדינה. בתוך כך, העלתה שוודיה את רמת האיום הפנימי לרמה גבוהה. יש לעקוב אחר האירועים בערוצי התקשורת (גם לאור פוטנציאל הזליגה למדינות אחרות).

איסור כניסת ישראלים למדינות אויב

10. במל"ל מזכירים כי עפ"י החוק הישראלי, חל איסור מוחלט על נסיעת ישראלים למדינות אויב (לבנון, סוריה, עיראק. תימן ואיראן), גם לבעלי אזרחות נוספת העושים שימוש בדרכון כפול. בעת שהייה במדינות אלו נחשף האזרח הישראלי לסיכון גבוה יותר לאירועי חטיפה ו/או פגיעה בחייו.

11. בהקשר זה תצוין חטיפתה של אליזבת צורקוב, אזרחית ישראלית בעלת דרכון רוסי, ששהתה בעיראק בניגוד לחוק, במסגרת מחקר אקדמאי, ע"י המיליציה השיעית כתאאב חיזבאללה.

במועצה לביטחון לאומי קוראים לציבור הישראלי להמשיך לצאת לחו"ל אך להיות ערני, לנהוג באחריות בהתאם לרמת הסיכון במדינה בה הוא מבקר ולהקפיד על ההמלצות. "במדינות בעלות רמת סיכון גבוהה יש לנקוט באמצעי זהירות מוגברים ולהימנע מהחצנת סממנים ישראלים/ יהודיים". כמו כן, ממליצים במל"ל לציבור לעקוב אחר סטטוס אזהרות המסע של המטה לביטחון לאומי. כפי שהומחש בשנה האחרונה, "אזהרות אלו מבוססות ומשקפות פוטנציאל איום מוחשי ותקף. אנו שבים וקוראים לציבור המתכנן נסיעה לחו"ל לבדוק את סטטוס אזהרת המסע ליעדים הנבחרים, טרם רכישת הכרטיסים ליעד".

יוזכר, כי המל"ל משקף את אזהרות המסע בהקשרי טרור בלבד. נושאים נוספים (בהם סוגיות קונסולריות, אזהרת ישראלים אודות אזורי לחימה, אי-יציבות פוליטית, פשיעה ונושאים קונסולריים) מטופלים ע"י משרד החוץ, ובאשר אליהם יש להתעדכן בנפרד באתרים הרלוונטיים.



0 תגובות