קלפי החרדים נטרפו: הפתעה בפריימריז בסניף הליכוד

מוטי הלפרין No Comments on קלפי החרדים נטרפו: הפתעה בפריימריז בסניף הליכוד

ניצחון מפתיע בפריימריז של הליכוד לאבירם דהרי, ראש העיר המכהן של קריית גת, ייאלץ את המפלגות החרדיות לתמוך בו ולא במועמד החליפי. "נהרס הדיל שנסגר כנראה בחשאי עם ש"ס וגור, ייאלצו לחבור לשאר החרדים בעיר"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלו היו רגעים דרמטיים במיוחד, אבל ניצחון מהדהד של ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי בפריימריז הפנימיים בסניף הליכוד בעיר טרף בימים האחרונים את הקלפים והביא לסלילת דרכו הבטוחה לכיסא ראש העיר – משרה שהוא מחזיק בה כבר 20 שנה.

המתמודד מולו, כפיר סוויסה, ספג בעקבות כך מכה לקראת הבחירות המקומיות. סוויסה, נציגו של השר מיקי זוהר שבעצמו יליד קריית גת. הניצחון של דהרי הגיע על אף שבית הדין של הליכוד נתן פרק זמן של שבוע בלבד להיערכות לפריימריז, ולא הרשה לו להחזיר 250 מתפקדים שיורשו להצביע כך שנקודת הפתיחה שלו הייתה נמוכה. דהרי ניצח ברוב של כ-15% עם 660 קולות מול 571 לסוויסה.

מנקודת מבט דתית-חרדית זה אומר שציר ש"ס וגור שישבו על הגדר ושקלו לתמוך בסוויסה לא יוכלו כעת לתמוך בו, גם אם הוא ימשיך לרוץ באופן עצמאי. כפי שדווח כאן בעבר יתר החסידויות בעיר – חב"ד, בעלזא, קרעטשניף, סלונים, באיאן, ביאלה, נדבורנא וכלל הרבנים של הקהילות הספרדיות, כבר סגרו עם דהרי אליהם הצטרפו אנשיו של בן גביר וכן תנועת 'באמונה' שמאחדת את כלל הציבור הדתי לאומי.

גורמים יודעי דבר בעיר אומרים כי "הכישלון של סוויסה הרס את הדיל שנסגר כנראה בחשאי עם ש"ס וגור, והם יאלצו לחבור לשאר הדתיים והחרדים בעיר". דהרי כתב מכתב לתומכיו בו הוא הודה להם על התמיכה והמהפך וקרא לכל השרים וח"כ של הליכוד לכבד את ההכרעה הדמוקרטית ולהצטרף לשרים אלי כהן, מירי רגב וישראל כץ אשר תמכו בו לאורך כל הדרך. דהרי דרש כי שאר חברי הליכוד יצהירו גם הם על תמיכתם בו כמועמד הליכוד בקרית גת כפי שקבע בית הדין של הליכוד.



0 תגובות