החרם מתעצם: מודעות ענק נגד דבש "יד מרדכי"

אבי יעקב 1 Comment on החרם מתעצם: מודעות ענק נגד דבש "יד מרדכי"

מתרחב החרם נגד "שטראוס" • בערב שבת כוסו הערים החרדיות במכתבו של הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן – רבה של קריית מוצקין, נגד רכישת מוצרי "שטראוס" • בחברה חוששים: הציבור החרדי יחרים גם את דבש "יד מרדכי" ויגרור נזק כלכלי נרחב

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החרם החרדי נגד חברת "שטראוס" עולה שלב. שעות לפני כניסת השבת כוסו הערים החרדיות ובתי הכנסת בכל הריכוזים החרדים במודעות הקוראות להמשיך ולא לצרוך את מוצרי המזון של חברת "שטראוס" וזאת לאור החרם שהוכרז לפני מספר שבועות במגזר החרדי והדתי נגד החברה.

בין המודעות שפורסמו – פורסם מכתבו של הגאון רבי דוד מאיר דרוקמן, רבה של קריית מוצקין, שכתב בחריפות נגד רכישת מוצרי החברה.

הרב דרוקמן הסביר בראשית מכתבו כי "בהיות ומזה חודשים ארוכים מתנהל מאבק שמטרתו למנוע אחיזת המאמינים ושומרי שלמות ארה"ק במערכות השונות והדבר קשור באופן ברור לעתידו של העם היושב בציון בכמה וכמה עניינים תוך הסתה פרועה נגד שומרי תורה ומצוות".

בעקבות כך, קרא רבה של קריית מוצקין שלא לרכוש את מוצרי "שטראוס", "באנו בזה לגלות דעתנו שוודאי אין לחזק חברות וכן רשתות שנלחמים נגד הציבור המאמינים, וודאי יש להימנע מלרכוש מוצרים מכאלו שפועלים בקום ועשה להשתיק ולמנוע את קולם של שומרי התורה בארה"ק". לסיום כתב: "והשם יערה רוח ממרומים להשיב לב בנים על אבותם ויראנו בביאת משיח צדקנו תיכף ומיד ממ"ש".

במודעות נוספות שהופצו בריכוזים החרדים נגד "שטראוס", נכתב כי "הגיע הזמן לומר די למי שמשתיק אותנו. לא תרמסו אותנו. לא תרוויחו מכספינו ותפגעו בנו. לא תפגעו בשומרי המסורת".

כזכור, החרם החרדי על "שטראוס" הפך לקונצנזוס במגזר. רבנים, פוליטיקאים, עסקנים ועמך בית ישראל – התאחדו נגד רכישת מוצרי החברה, זאת לאור החלטתה למנוע פרסום מערוץ 14, המשמיע קול בעד מסורת ישראל ותמיכה מתמדת בעולם הישיבות והכוללים.

ח"כ יצחק פינדרוס העיד על עצמו בשידור חי ברדיו 'קול חי' כי הוא נמנע מלהשתמש במוצרי שטראוס, "אני באופן אישי משתדל שלא לצרוך מוצרים ושירותים ממי שפוגע בי. מי שמשתמש בכוח הקניה שלי נגדי זה דבר בלתי מתקבל על הדעת", אמר.

לדבריו של פינדרוס: "חברה כמו שטראוס שמשתמשת בכוח שלה שהוא בעצם הכוח של הצרכנים כדי לקבוע סדר יום, אם יש אלטרנטיבה – אני בורח לאלטרנטיבה ממי שמנסה להשתמש בכוח שלנו כדי לקבוע סדר יום ואג'נדה", הוסיף.

איש התקשורת ומגיש 'קול חי' דוד חכם הסביר כי החרם נגד "שטראוס" רק צפוי להחריף ולהתעצם, לדבריו, "החרם החרדי נגד חברת "שטראוס" הולך ומתחזק ונראה שהוא צפוי להישאר בשטח זמן רב. הסיבה: הוא בא מלמטה, מהציבור עצמו, שנמאס לו לפרנס חברות שמובילות קו של שנאה נגדו ונגד הציבור המסורתי בישראל. גם בשישי האחרון, פעילים חרדים תלו מודעות נגד "שטראוס" בכל הערים החרדיות", כתב חכם.

בחברת "שטראוס" חוששים מכך שהציבור החרדי והדתי ימנע מלרכוש לקראת ראש השנה את דבש "יד מרדכי" שבבעלות "שטראוס". הציבור החרדי הוא צרכן משמעותי של דבש בתקופת החגים – והחרמת דבש "יד מרדכי" תגרור נזקים כלכלים ל"שטראוס".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מזמן מחרים את יד מרדכי
    הקיבוץ תמך הדגלים השחורים