אושר בקריאה ראשונה: ניתוק תשתיות לבנייה ללא היתר

אבי יעקב No Comments on אושר בקריאה ראשונה: ניתוק תשתיות לבנייה ללא היתר

מליאת הכנסת אישרה היום את הצעת החוק. עוד מוצע: להאריך את תקופת האכלוס, את תוקף הצווים ואת ההסדר הקיים לגבי אופן גביית עלויות ההריסה. ח"כ אחמד טיבי בתגובה נגד החוק: "מביש וגזעני"

בנייה ביו"ש צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנון והבנייה, תיקון מס' 146 , התשפ"ג 2023. 13 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 5 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה.

מוצע להקנות סמכות לרשות לאכיפה במקרקעין לנתק מתשתית החשמל או המים יחידה של מסחר, שירותים, תעשייה או דיור, אם בנייתה נעשתה בסטייה מהיתר או בלא היתר וזאת בלבד שהבנייה נעשתה במקרקעין המיועדים לתשתיות לאומיות, במקרקעין המצויים בסביבה החופית, במקרקעין שהוכרזו כקרקע חקלאית, במקרקעין שהם גן לאומי, או שמורת טבע, או מיועדים לכך ובמקרקעין המיועדים בתוכנית לשטחים ציבוריים פתוחים.

עוד מוצע להאריך את תקופת האכלוס המאפשרת הריסת בנייה לא חוקית לתקופה של 45 ימים במקום 30 ימים, וכן להאריך את תוקף הצווים לתקופה של 90 ימים במקום 60 ימים. בנוסף, מוצע לשנות את ההסדר הקיים לגבי אופן גביית עלויות הריסה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הארכת התקופה לביצוע הצווים תאפשר הוצאה לפועל של מספר גדול יותר של צווים מינהליים, בסיוע המשטרה, בלי להטיל עליה עומס בלתי סביר, ובכך תחסוך זמן שיפוטי מבתי המשפט בבקשות להארכת צווים".

חבר הכנסת אחמד טיבי פרסם תגובה חריפה: "עכשיו עברה בקריאה 1 הצעת חוק של משרד הפנים להחמרת ענישה על בניה לא חוקית שיש בה החמרה של קמיניץ: ניתוק ממים וטלפון בנוסף לחשמל. הצעה מבישה וגזענית".

ההצעה זכתה לתמיכה גורפת של חברי ש"ס. כל יש עתיד נעדרו מהמליאה. את החוק הציגה השרה סטרוק במקום השר ארבל.



0 תגובות