המשטרה מבהירה: "למתנדב אסור להביע דעה פוליטית"

אבי יעקב No Comments on המשטרה מבהירה: "למתנדב אסור להביע דעה פוליטית"

מתנדב במשטרה הודח לאחר פוסט שבו קרא לשר בן גביר 'להרגיע את השיח המסית של הממשלה' כלשונו. שלשום נחשף מסמך חידוד הנהלים למתנדבים. כעת הגיבו לכך לראשונה במשטרה: "מתנדב מקבל על עצמו מעמד של שוטר, הוא לא רשאי להביע דעה פוליטית בעת תפקידו, ובעת ריאיון לתקשורת"

צילום: דוברות המשטרה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"על רקע הפרסומים השונים בנוגע להנחיית אגף המבצעים לפעילות המתנדבים במחאות, נבקש להבהיר כי מתנדב משטרה הוא אזרח המתנדב לסייע לפעילות המשטרה", אמרו היום במשטרה. "במסגרת פעילותו לרוב נדרש המתנדב ללבוש מדים או אמצעי זיהוי המייצג את משטרת ישראל ומערכת אכיפת החוק".
במשטרה ציינו כי הם "אינם מגבילים את המתנדבים מלהביע את דעתם בכל נושא, ובכלל זה גם לא בענייני המחאה", אבל הדגישו: "עם זאת, עם כניסת המתנדב לתפקידו הוא מקבל על עצמו מעמד של שוטר הכולל מתן היתר לשימוש בסמכויות השונות. לפיכך הוא אינו רשאי להביע עמדה או דעה פוליטית כזו או אחרת לא בעת תפקידו, ולא בעת ריאיון לתקשורת".
במסמך של המשטרה צוין: "נוכח המצב החברתי-פוליטי השורר במדינה והמחאות המתקיימות בקשר אליו, להלן חידוד הנחיות. כל מתנדב רשאי להשתתף בהפגנות ובמחאות פוליטיות, לחתום על עצומות על רקע פוליטי, ולהביע דעה וביקורת פוליטית במרחב הציבורי והרשתי בהתאם להגבלות ואיסורים שנקבעו בדין ובפקודת המטה הארצי".


0 תגובות