פרסום ראשון: מכונות הרעל חוסמות את חופש הביטוי לחרדים

מני גרא שוורץ 13 Comment on פרסום ראשון: מכונות הרעל חוסמות את חופש הביטוי לחרדים
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: ללא קרדיט

בהתארגנות אנשי שמאל, וכמה שנראה חלק מההתארגנות בשבועות האחרונים ליצור כאוס ומלחמת אחים בישראל – התארגנה קבוצת אנרכיסטים לפעולת תקיפת סייבר שהביאה בסוף השבוע שעבר להפלת מערכת חדשות האונליין של 'קול חי' ברשת הווטסאפ.

בלילה שבין רביעי ליום חמישי האחרון, במקביל להתפרעות מפגינים בסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים – הותקפה בצורה מסודרת ומאורגנת מערכת הפצת החדשות באונליין של רדיו קול חי – תחנת הרדיו החרדית הגדולה בישראל, המשדרת אייטמים התומכים בזכותם של החרדים להמשיך ללמוד תורה ולקבל פטור משירות צבאי.

ההתארגנות שדלפה והגיעה לידיעת אנשי 'קול חי', מגלה כיצד באמצע השבוע הקודם, קבוצת פעילים אנטי חרדים, מתארגנת בקבוצת ווטסאפ ייעודית לפעולה מובהקת לסתימת פיות וחסימת חופש הביטוי של הרדיו בשל קמפיין לעידוד בחורי ישיבות שהרדיו שידר.

פעיל שמכנה עצמו בשם 'השועל' ריכז תוכנית טכנולוגית משותפת לנקמה אסטרטגית ברדיו שמפיץ חיזוק לבחורי הישיבות וקובע כי הם 'חוד החנית' בהגנה על עם ישראל – ובאמצעות מספרי קצה בחו"ל, הביאו האנרכיסטים להצטרפות של מאות מספרים בו זמנית – אשר דיווחו לרעה על השירות.

מתברר כי מדובר באנשי מקצוע שפעלו במטרה כפולה – יצירת מאסה גדולה של מדווחים בו זמנית, וכך הביאו לחסימה כפולה – גם של קבוצות 'קול חי אונליין' וגם חסימת מספר מנהל הקהילות.

יצויין כי על אף שתפעול הקהילה של 'קול חי אונליין' מול 'מטא' – החברה העולמית המפעילה את פייסבוק ואת ווטסאפ, עמד בכל כללי הרגולציה, בין העולמיים ובין הישראלים – וכמובן בכל תנאי השימוש – למרות זאת ההאקרים שהפעילו אותם פעילי שמאל ממניע אידיאולוגי לחסימת חופש ביטוי אזרחי, לא היו צריכים לעמוד בשום תנאי כדי להביא להפלת המערכת.

ב'קול חי' רואים בחומרה רבה את העניין ומסרו: השבתת שירות חדשותי לעשרות אלפי מנויים, זקוקים בזמן בטחוני להתעדכן בצורה כשרה – היא אירוע חמור, עוד טרם סתימת הפיות וחסימת חופש הביטוי. פנינו לקבלת תגובת חברת פייסבוק על הכשל המשמעותי, שעלול לפגוע בעתיד גם בחברות חדשות אחרות בישראל ובשאר העולם.



13 תגובות

מיין תגובות
    1. אם זה כל כך מפריע לכם אתם מוזמנים ללמוד סייבר ולהתגונן

      1. על זכות מה אתם גרים בארץ??
        ובתקופת מלחמה צריכים להיות מאוחדים ולא לעורר מהומות פנימיות…

      2. תודה על הרעיון. לא חשבנו על זה. את מגיעה מהתחום?

  1. 11

    זה בושה,
    שככה יהודים כיביכול מתנהגים,
    גם אם יש מחלוקת לא מתגהגים כך
    אולי צריך לבדוק את השורשים מהם אותם אנשים מגיעים
    קשה להאמין שיהודי היה מתנהג בצורה כ"כ מרושעת ללומדי תורה

    חיים.ל

  2. 10

    לחרדים? למי הם לא חוסמים את חופש הביטוי?
    הם הרי שוחרי דמוקרטיה ,והאחרים צריכים לסתום את הפה.

  3. 9

    תומכת בך, ולא בגלל הגיוס, ולא בגלל השיויון, אלא בגלל האלימות הגיזענות, ההיתנכלות, הכפיה,,הצביעות, האכיפה הבררנית. חייבים ללמד אותם ואת הגברת מיארה דרך ארץ , כלפי כ ו ו לם. ואתם אזרחי ארץ ישראל, יהודים ויש לכבד אתכם, ולהתחשב. הם צריכים למלא את חובותיהם בלי משוא פנים. בהצלחה.

  4. 8

    מי שמעודד השתמטות מהצבא ומצפצף על חוקי המדינה הוא לא כלי תקשורת אלא תעמולה שצריכה להיחסם.

    1. מי שמעודד השתמטות מקיום מצוות ומצפצף על חוקי התורה הוא לא כלי תקשורת אלא הסתה שצריכה להחסם.

  5. 7

    גם אפליקציית הדף יומי הותקפה השבוע על ידי שונאי ישראל

  6. 6

    את הנגינה הזאת אי אפשר להפסיק!
    אוהבים אותכם!