בבית הכנסת בקייב: קציני דת אוקראיניים באו ללמוד על יהדות

    נתי קאליש No Comments on בבית הכנסת בקייב: קציני דת אוקראיניים באו ללמוד על יהדות

    ביוזמת הרבנות הראשית לאוקראינה: קציני דת מכל הדתות בצבא האוקראיני באו ללמוד על הדת היהודית בבית הכנסת ברוצקי בקייב

    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחזה לא שגרתי נראה השבוע בבית הכנסת המרכזי 'ברוצקי' בקייב, קציני דת בצבא אוקראינה מכל הדתות בראשות ראש מדור דתות במטכ"ל האוקראיני אלוף משנה אולקסיי טרשוק, באו לסיור לימודי במרכז הקהילה היהודית בקייב, שם למדו לעומק על הדת היהודית וקיבלו מושגים כגון שמירת שבת, כשרות המאכלים, ציצית ותפילין ועוד.

    קצין הדת היהודי הרב דוד מילמן נציג הרבנות הראשית לאוקראינה, שמונה כזכור באופן רשמי על ידי רמטכ"ל צבא אוקראינה לפני מספר חודשים, לראשונה בהיסטוריה של המדינה, הרצה בפני הנוכחים על ההסטוריה של עם ישראל, והציג בפניהם את האתגרים של החיילים היהודיים המשרתים בצבא אוקראינה, בפרט בשעת מלחמה והציג להם פתרונות יצירתיים.

    הביקור של קציני הדת הוא פרי יוזמתו של הרב משה אסמן רבה הראשי של אוקראינה, שעמד על הצורך לכך, בשל העובדה שבצבא אוקראינה, על כל מחלקה מופקד קצין דת אחד למרות שישנם שם חיילים ממספר דתות, במטרה שגם קצין דת שאינו יהודי יוכל להבין את הצרכים של החייל היהודי ואף לספק מענה במקרים מסוימים.

    הרב הראשי לאוקראינה שנבצר ממנו להשתתף באירוע, שיגר את ברכתו באמצעות קצין הדת היהודי הרשמי הרב מילמן והודה בדבריו לידידו רמטכ"ל צבא אוקראינה, על האפשרות שהוא מעניק לחיילים יהודיים לשמור על דתם במהלך השרות הצבאי.



    0 תגובות