"פריצת דרך": מערכת היירוט 'קלע דוד' נוסתה בהצלחה

אבי יעקב No Comments on "פריצת דרך": מערכת היירוט 'קלע דוד' נוסתה בהצלחה

הושלמה בהצלחה סדרת אימונים וניסויים פורצת דרך, במהלכה בוצעו יירוטים במערכת ההגנה המתקדמת 'קלע דוד'. "פריצת דרך משמעותית שמוכיחה שוב את העליונות הביטחונית והטכנולוגית של ישראל" | צפו בתיעוד

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כחודשיים לאחר ההפעלה המבצעית המוצלחת במבצע ‘מגן וחץ’: חיל האוויר, מנהלת חומה במפא״ת שבמשרד הביטחון וחברת ״רפאל״ השלימו בהצלחה סדרת אימונים וניסויים פורצת דרך בדרום הארץ, אשר כללה יירוטים מוצלחים של מערכת 'קלע דוד' במספר תרחישים מאתגרים ומורכבים – מול איומים מתקדמים, אשר מרחיבים את יכולת המערכת ומשפרים באופן משמעותי את שכבות ההגנה האווירית של מדינת ישראל.

מנהלת חומה במפא״ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון, חיל האוויר וחברת ״רפאל״ השלימו בהצלחה סדרת אימונים וניסויים פורצת דרך בדרום הארץ, אשר במהלכה בוצעו יירוטים במערכת ההגנה המתקדמת 'קלע דוד', המיועדת ליירוט איומים מתקדמים, בהם טילים בליסטיים, טילי שיוט, כלי טיס ומל״טים. בסדרה השתתפו גם התעשייה האווירית וחברת ״אלביט מערכות״.

בסדרה נבחנו היכולות הקיימות של המערכת במספר תרחישים מאתגרים, המוכיחים את יכולות מערכת הנשק בזמן עימות. הצלחת המודל הינה אבן דרך חשובה נוספת בקליטה המבצעית של המערכת בחיל האוויר, כנגד מגוון האיומים בזירות הלחימה השונות של צה״ל. בפעילות נכחו נציגים בכירים מהסוכנות האמריקאית להגנה מטילים MDA, שותפים יחד עם מנהלת חומה שבמפא״ת בפיתוח ויצור מערכת ׳קלע דוד׳.

מערכת ‘קלע דוד׳ מהווה שכבת הגנה מרכזית במערך הארצי להגנה אווירית הכולל גם את מערכות חץ, כיפת ברזל וכיפת ברזל ימית, שאת פיתוחם מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת חומה שבמפא״ת.
חברת רפאל הינה המפתחת הראשית של מערכת ההגנה 'קלע דוד'. התעשייה האווירית, באמצעות חטיבת אלתא, פיתחה את מכ״מ ה-MMR, חברת אלביט מערכות מפתחת את מערכת השליטה והבקרה של מערכת 'קלע דוד'.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר בירך על קפיצת המדרגה הנוספת ביכולות מערכת 'קלע דוד'. ראש מפא״ת במשרד הביטחון, תא״ל (מיל׳) ד״ר דניאל גולד, אמר: ״במהלך מבצע ״מגן וחץ״ חזינו לראשונה ביכולותיה המבצעיות של מערכת קלע דוד. בפעילות המאתגרת שזה עתה הסתיימה, חזינו ביכולות המורחבות המבצעיות של המערכת המוכיחות את היתרון האיכותי והעליונות הטכנולוגית של מדינת ישראל בכלל ובעולם ההגנה מטילים בפרט כחלק מתפיסת השכבות הכוללת את כיפת ברזל ומערכת הנשק חץ״.

ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף איל גרינבוים: ״חיל האוויר ביחד עם שותפיו לבניין הכוח במערכת הביטחון ובתעשיות השונות פועל יומם וליל למיצוי פוטנציאל היכולות לטובת הגנת שמי המדינה מפני האיומים השונים והמתפתחים. במודל זה נבחנו יכולות גדוד 66 (קלע דוד) בשילוב מערך הגילוי הארצי ליירוט מטרות בתרחישים שונים. הלוחמות והלוחמים הוכיחו שוב את כשירותם הגבוהה. הערכתי הרבה לכל העוסקים במלאכה".

ראש מנהלת חומה במפא״ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל: "מנהלת חומה שבמפא״ת ממשיכה, כל העת, לשדרג את יכולות קלע דוד, יחד עם הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים, חיל האוויר והתעשיות הביטחוניות. זאת כדי להגביר את האפקטיביות שלה מול התפתחות האיומים בזירה. בסדרת האימונים והניסויים בחנו בהצלחה יכולות ייחודיות למערכת במספר תרחישי קצה מורכבים. באמצעות אותן היכולות, לוחמות ולוחמי קלע דוד זיהו בהצלחה באמצעות המערכת את האיומים ושיגרו לעברם את מיירטי קלע דוד, אשר השמידו את המטרות בדיוק מושלם".

ראש מנהלת מגן, אלוף-משנה ט׳: "ההצלחה באימון מצטרפת ליירוטים המבצעיים המוצלחים של גדוד 66 במבצע 'מגן וחץ' ומוכיחה את יכולות מערכת הנשק 'קלע דוד' מול תרחיש תקיפה רב זירתי. ביצוע אימון הכולל יירוט חי במערכת נשק מבצעית המופעלת על ידי חיל האוויר מקנה ביטחון רב בהפעלת המערכות בחיל האוויר והנו חלק מתוכנית רב שנתית של שיפור המוכנות של מערכות ההגנה מול איומים מאיראן בפרט ומזירות נוספות בכלל".

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת הגנה אווירית ברפאל, תת-אלוף (מיל') פיני יונגמן: "הצלחת סדרת האימונים והניסויים במערכת 'קלע דוד' להוספת יכולות מבצעיות, מהווה פריצת דרך נוספת שרפאל מובילה להתמודדות עם איומים קיימים ומתפתחים. במבצע "מגן וחץ" הופעלה מערכת 'קלע דוד' ויירטה בהצלחה שני איומים במסגרת פעילות מבצעית מרשימה אשר הגנה על אזרחי המדינה, כפי שעושה שנים המערכת האחות "כיפת ברזל". אנו גאים על חלקה של רפאל, בשיתוף חיל האוויר, מנהלת חומה במפא״ת, במשימה להבטיח את עוצמתה הביטחונית והטכנולוגית של מדינת ישראל״.



0 תגובות