"צוות הפנימייה הם בשבילם כאבא ואמא"

עפר גדנקן No Comments on "צוות הפנימייה הם בשבילם כאבא ואמא"

ראיון עם הרב דוד מלכה – מנהל המתיבתא 'מגדל אור'

21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מתיבתא 'מגדל אור' הינה חלק מרשת 'מגדל אור' בנשיאותו של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית, שפועלת מתוך האמונה הבסיסית לפיה, בעזרת חום, אהבה והזדמנות שווה, ניתן להוציא את הטוב ביותר מהילדים ובני הנוער. תנאי המגורים הינם בקבוצות קטנות, ברמה גבוהה בתוך קמפוס רחב ידיים הכולל מגרשים ומדשאות, חדר כושר וחדר אוכל מפואר.

למי מיועדת המתיבתא?

המתיבתא לבנים, שהינה חלק ממוסדות 'מגדל אור' של הרב גרוסמן שליט"א, הינה מסגרת לימודים הקיימת כבר עשרות שנים כמענה לילדי כיתות ו' עד ח' הכוללת לימודים משולבים של קודש וחול ברמה גבוהה עם מורים מנוסים ומוסמכים. תלמידים אשר התקשו לא מעט במקומותיהם, מתחילים לרכוש במקום מיומנות והרגלי למידה, והכל מתוך מתינות, הסברה ואהבה גדולה.

 מה מיוחד כל כך במתיבתא 'מגדל אור'?

המתיבתא במגדל העמק, ממוקמת בקמפוס מפואר ורחב ידיים עם נוף מדהים של עמק יזרעאל והרי הכרמל ואוויר נפלא לאורך כל השנה, ומונה כיום כ- 150 תלמידים כן ירבו.

התלמידים מגיעים מכל קצוות הארץ (כמובן ע”י הסעות), ומקבלים את כל הצרכים הדרושים לילד החל מאוכל וביגוד, וכלה בטיפולים רפואיים, משקפיים וכו', זאת מלבד רכישת השכלה ברמה מצוינת.

במתיבתא היכל בית מדרש ענק ומפואר אשר בו מתכנסים התלמידים לתפילה וללימוד, ובנוסף, מקבלים הכוונה ושיחות ע"י צוות המשגיחים לבניית השקפה בריאה .בשעות אחר הצהריים קיימת מערכת מובנית ומתוכננת בקפידה, הכוללת חוגים ופעילויות.

במהלך יום הלימודים ולאחריו התלמידים נהנים מצוות חם ומסור וכולל עו"ס, אימהות בית, ומדריכים, וממגוון של חוגים ופעילויות כמו ספורט, ציור, אומנות, רכיבה על סוסים, מוזיקה, דרמה, נגריה ועוד. תנאי המגורים ברמה גבוהה בתוך קמפוס רחב ידיים הכולל מגרשים ומדשאות, חדר כושר וחדר אוכל מפואר.

כחלק מתפיסת עולמו של הרב גרוסמן שליט"א הגורסת שאת התלמידים יש צורך ללוות בכל השנה ולא רק בתוך המסגרת, ישנו מערך הסעות מלא לבית וחזרה, וקייטנה בחופשת הקיץ. כמו  כן, ישנן קייטנות חוויה בחופש הגדול לתלמידים המעוניינים להתרשם לפני תחילת שנה.

במקומות כאלו שמים דגש על נתינת הרגשה של בית. איך זה קורה אצלכם?

בשעות אחר הצהריים מלווה צוות הפנימייה המסור את התלמידים להמשך יום מהנה במיוחד. צוות הפנימייה הינם משפחות המתגוררות בסמיכות לדירת התלמידים הכוללת עד 12 תלמידים, שהם בשבילם כאבא ואמא, תוך מתן חום ואהבה באווירה ביתית וחמה, כמו סעודות שבת עם המשפחה המלווה אותם סביב שולחן ערוך ואווירה ביתית של שבת.

לאחר הלימודים במתיבתא, לאן ממשיכים התלמידים לישיבות קטנות?

כמו שכבר הזכרתי, המתיבתא הינה נדבך חשוב במוסדות 'מגדל אור' של הרב גרוסמן. ל'מגדל אור' יש שתי ישיבות קטנות בתוך הקמפוס בו גם נמצאת המתיבתא, שם ממשיכים התלמידים עם סיום הלימודים במתיבתא.

ישיבה אחת היא במסגרת ישיבה קדושה, בה לומדים במשך כל היום לימודי קודש ברמה גבוהה, תוך נתינת תשומת לב לכל תלמיד ברמתו הוא. בישיבה השנייה משלבים התלמידים לימודי קודש יחד עם לימודי בגרויות. התלמידים יוצאים מישיבה זו עם תעודת בגרות ביד יחד עם עולם ערכים רוחני שקנו לעצמם.

הישיבות הוקמו במטרה לתת מענה לכל תלמיד ותלמיד. ישנם תלמידים להם מתאים יותר מסגרת תורנית של ישיבה קדושה, ויש תלמידים להם תתאים יותר מסגרת המשלבת לימודי קודש עם לימודי חול. כך ב'מגדל אור' ממשיכים את האמונה הבסיסית לפיה, בעזרת חום, אהבה והזדמנות שווה, ניתן להוציא את הטוב ביותר מכל תלמיד – אף בגילאים של ישיבות קטנות.

הבנו שבוגרים רבים של מוסדות 'מגדל אור', הם אנשי צוות במתיבתא. איך אתה מסביר את זה?

זהו דבר המוכיח את הצלחתו של המקום – הצלחת התלמידים. כ- 80% מתוך שמונה מאות אנשי הצוות וההוראה המחנכים את דור העתיד במגדל אור, הינם בוגרי המוסדות. כמו כן, רבים מבוגרי המתיבתא הינם בעלי משפחות לתפארת, המכהנים בתפקידים ציבוריים ובעלי השפעה, מה שמבטא את הצלחת התלמידים במקום.

לסיום, מה היית רוצה לומר להורים שילדם מתקשה במקום הלימודים, והוא מתאים למתיבתא מגדל אור?

תשלחו את הילד בראש שקט. תהיו בטוחים שהוא במקום טוב. מקום שדואג לו ברוחניות ובגשמיות, ובסייעתא דשמיא הוא יצליח ויגדל לתפארת.



0 תגובות