עפולה תהפוך לעוטף עזה? נכשל ניסיון שיגור רקטה מג'נין

קובי פינקלר 1 Comment on עפולה תהפוך לעוטף עזה? נכשל ניסיון שיגור רקטה מג'נין

הבוקר שוגרה רקטה מאזור העיר ג'נין שהתפוצצה בשטח פלסטיני. הרקטה לא היוותה סכנה לישובים באזור. כוחות הביטחון הגיעו לסריקות במרחב, האירוע מתוחקר. אין נפגעים

21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחבלים המזוהים עם חמאס שיגרו היום (שני) רקטה מתוצרת עצמית מאזור ג'נין בצפון השומרון לכיוון יישובי הגלבוע, הסמוכים לעפולה. הרקטה התפוצצה כעבור 50 מטרים בלבד בשטח פלסטיני. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. כוחות מז"פ בודקים את שרידי הרקטה והצבא עורך סריקות.

האירוע, שמצטרף לשורה של אירועים מדאיגים בתקופה האחרונה סביב בירת הטרור ג'נין גורם לדאגה רבה בקרב תושבי אזור הגלבוע ועפולה שמביעים חשש להפיכת האזור חלילה ל'עוטף עזה' של הצפון. רק לפני שבועיים אירע מקרה דומה ובנוסף נרשמו אירועי ירי מכיוון ג'נין ליישובים הישראליים הסמוכים וכן אירועי ירי באזור מעבר ג'למה.

דובר צה״ל מסר: הבוקר שוגרה רקטה מאזור העיר ג'נין שהתפוצצה בשטח פלסטיני. הרקטה לא היוותה סכנה לישובים באזור. כוחות הביטחון הגיעו לסריקות במרחב, האירוע מתוחקר. אין נפגעים.

ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור מסר בהודעה לתושבים: "בשעה האחרונה, פלג של החמאס הפועל באזור העיר ג'נין פרסם סרטון מטריד שבו נראה ירי של רקטות המיועדת (לטענתם) אל עבר יישובי המועצה. לפי העדכון שקיבלנו מכוחות הביטחון אותה רקטה לא נחתה בשטחי ישראל וככול הנראה התפוצצה עוד במעופה באוויר.

"חשוב להבהיר שכבר 3 שנים אנו מתריעים על התגברות המוטיבציה והיכולות מכיוון ג'נין, ולצערנו איננו זוכים להתייחסות ראויה למיגון תושבינו", הדגיש נור. "מחד, ברור וידוע לנו ממקורות ראשונים שצה"ל וכוחות הביטחון עושים עבודה מצוינת, ואנחנו מעניקים להם גיבוי מלא, מאידך, יש הכרח משמעותי ודחוף בתגבור אמצעי ביטחון ומיגון הנדרשים ליישובי הגלבוע בכלל, ולסמוכי הגדר בפרט. לסיום, אבקש להדגיש כי המצב במועצה הוא של שגרה מלאה. ולצד זאת, אנו מבקשים לגלות ערנות ולדווח על אירוע חריג".

נזכיר, כי בחודש מאי, במהלך מבצע "מגן וחץ" חשף ראש השב"כ רונן בר במסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה והרמטכ"ל, כי: "בשבועות האחרונים סיכלנו חוליה במחנה הפליטים ג'נין שכבר החלה לייצר רקטות ומשגרים על מנת לבצע ירי רקטי גם משטחי השומרון לעבר ישראל. אנחנו רואים בזה תקדים מסוכן. חברי החוליה נעצרו. אין לנו כוונה להפוך את עפולה או את שקד ליעד לירי תלול מסלול".

video
play-sharp-fill


1 תגובות

מיין תגובות