כוננות שיא ברחבי הארץ לאור הצהרות ראשי מערכת הביטחון

    חדשות קול חי No Comments on כוננות שיא ברחבי הארץ לאור הצהרות ראשי מערכת הביטחון

    היערכות שיא ברשויות המקומיות ובמוסדות לקראת לילה מתוח אחרי יממה של שקט דרוך ומתוח מחשש למתקפת נקמה של הג'יהאד האיסלאמי וחמאס על החיסוף הממוקד של שלושת מנהיגים ארגון הטרור ברצועת עזה. קודם לכן התקיימו הצהרות של ראש הממשלה וראשי מערכת הביטחון שהכינו את הציבור למערכה ממושכת ורב-זירתית

    צילום: לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע המתיחות בכל הארץ מחשש לירי טילים, בעקבות שורת החיסולים בעזה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בשעה האחרונה הצהרה לתקשורת בה אמר:

    "אזרחי ישראל, היום לפנות בוקר ביצעה מדינת ישראל פעולה נחושה, תקיפה ומוצדקת. במבצע "מגן וחץ", צה"ל חיסל את בכירי הג'יהאד האיסלאמי בעזה. רבי-המרצחים הללו אחראים למתקפת הרקטות לשטחנו בשבוע שעבר, ולהכוונת פעולות טרור רבות ביהודה ושומרון. נוסף על כך תקפנו תשתיות-טרור מרכזיות של הג'יהאד האיסלאמי בעזה – אני מדבר, בראש ובראשונה על השמדת מפעלי נשק, תחמושת ורקטות".

    "כבר לפני שבוע, על רקע מתקפת הטילים של הג'יהאד האיסלאמי על יישובי העוטף, הנחיתי עם שר הביטחון את כוחותינו לפגוע בראשי המחבלים שאחראים לירי. אנחנו פעלנו בתקיפות ובקור רוח, תוך מידור קפדני, כדי לנצל את הרגע המתאים להצלחת המשימה. אני מבין היטב את הרצון לפגוע מיד במי שפוגע בנו. זה מובן, זה גם טבעי. אבל כבר נאמר: "בתחבולות תעשה לך מלחמה". וכך אנחנו פועלים, ותמיד נפעל, נגד מבקשי נפשנו. אבל אנו עושים זאת בתנאים שלנו – בזמן ובמקום שאנחנו בוחרים".

    "הסיכול של רבי-המרצחים התאפשר לאחר מאמץ מודיעיני מזהיר, שהובילו השב"כ ואמ"ן. בזכות שיתוף הפעולה בין הגופים השונים הגענו אליהם בו-זמנית, במקומות המסתור שלהם לפני שהם הצליחו להוציא לפועל פיגועים נוספים. אנו עושים מאמץ מרבי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים. זהו בדיוק ההבדל בינינו לבין אויבינו: הם מבקשים לפגוע בכוונה תחילה בחפים מפשע, ואילו אנחנו עושים הכל כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע".

    "בעוד שאנחנו מצרים על כל פגיעה באזרחים, הם צוהלים על כל פגיעה באזרחים, הם גם מחלקים סוכריות, חוגגים על הגגות, פגיעה בילדים קטנים ואנשים ונשים שאין להם שוק חלק למאמץ מלחמתי. העיקרון שמנחה אותנו חד וברור: מי שפוגע בנו – אנו פוגעים בו, ואנחנו עושים זאת בעוצמה יתרה. אף מחבל אינו חסין, גם אם הוא מסתתר בעומק קיני הטרור".

    "מתחילת השנה סיכלנו למעלה ממאה מחבלים, שדם אזרחי ישראל על ידיהם – כולל הרוצחים של נשות משפחת די, ילדי משפחת פלאי, ילדי משפחת יניב, וגם נשות משפחת חטואל לפני 19 שנים. לוחמינו פעלו בגבורה ובסיכון עצמי, כדי לסגור חשבון עם אנשי הדמים הללו. אני מצדיע להם, עם ישראל כולו מצדיע להם. אנחנו בעיצומה של מערכה. בימים הקרובים כולנו נידרש לאורך רוח ויכולת עמידה".

    "לפני שבוע, כשקיבלנו את ההחלטה ליזום את מבצע "מגן וחץ", הנחיתי יחד עם שר הביטחון את צה"ל וגם את מערכת הביטחון להיערך לכל תרחיש של הסלמה, וייתכן שביותר מזירה אחת. הערב אני אומר לאויבינו: כל הסלמה מצדכם, תיענה בתגובה מוחצת מצדנו. ואני רוצה לומר דבר נוסף: כולנו עומדים במערכה הזאת יחד – כאחים" הדגיש נתניהו.

    "אני מעריך את החוסן שאזרחי ישראל מגלים, בייחוד אני מבקש לחזק את תושבי הדרום על יכולת העמידה ועל הגיבוי שאתם נותנים לממשלה, לצה"ל, לשב"כ ולכוחות הביטחון. המשיכו להישמע להנחיות פיקוד העורף – הן מצילות חיים. אני מבקש להודות לשר הביטחון, לרמטכ"ל, לראש השב"כ, לראש המוסד, ולכל הלוחמים והלוחמות ביבשה, באוויר ובים, שעומדים על משמר המדינה. ברגע האמת – כולם מתייצבים. זאת הרוח האמיתית של העם שלנו, שיודע להתלכד מול כל אתגר – ועם הרוח הזאת, בעזרת ה', ננצח".

    ראש השב"כ, רונן בר אמר: "בשבועות האחרונים סיכלנו חוליה במחנה הפליטים ג'נין שכבר החלה לייצר רקטות ומשגרים על מנת לבצע ירי רקטי גם משטי השומרון לעבר ישראל. אנחנו רואים בזה תקדים מסוכן. חברי החוליה נעצרו. אין לנו כוונה להפוך את עפולה או את שקד ליעד לירי תלול מסלול".

    video
    play-sharp-fill

    ברקע הדברים וההצהרות, נראה כי ההיערכות להסלמה מתפשטת גם מעבר לישובי עוטף עזה. בתל אבי הודיעה העירייה על פתיחת המקלטים הציבוריים. בראיון מיוחד ל'אולפן השקוף' בהגשת בצלאל קאהן סיפר סגן שרת התחבורה, אורי מקלב על המתח הביטחוני בצפון הארץ:"ההסלמה והאיום במתקפה מדרום, נוכחים מאוד על שולחן חפ"ק משרד התחבורה. יש כאן אנשי ביטחון במתח גבוה לקראת פינוי חירום אפשרי"

    גם ברחובות, פרסם בית החולים "קפלן" כי הוא נכנס למצב חירום ומעביר את החולים למרחבים מוגנים ומסר: "לאור הנחיות משרד הבריאות בשל מבצע "מגן וחץ" ברגעים אלו מתבצע שחרור מטופלים והעברת מחלקות במרכז הרפואי קפלן. במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, אשר ממוקם ברחובות התקבלה הנחיה של משרד הבריאות להעברת מחלקות למרחב "הכי מוגן שיש". לצורך ביצוע ההנחיה החליט בית החולים על שחרור מטופלים ככל הניתן בשל צמצום מספר מיטות האשפוז בבית החולים. התהליך מתבצע באופן מדורג, על פי ניסיון העבר ותרגולות שבוצעו" נמסר.

    פיקוד העורף מפרסם הערב את ההנחיות המעודכנות לאחר הערכת מצב מיוחדת שהתקיימה בשל המבצע "מגן וחץ". על פי ההוראות: ההתקהלויות בעוטף עזה, במערב לכיש, ובנגב, מוגבלות עד לעשרה אנשים במבנה, ועד ל-100 בשטח פתוח. עוד הוחלט על חסימת צירי תנועה בעוטף עזה, ועל עצירת תנועת הרכבות.

    כמו כן הלימודים מחר במוסדות החינוך, בוטלו בכל ערי הדרום, ביניהם אשקלון אשדוד ויבנה.

    כזכור, הג'יהאד האסלאמי מסר לכלי תקשורת ערבים: "אנחנו ושאר פלגי ההתנגדות הפלסטינית בחדר המבצעים המשותף יודעים מתי להגיב, אז תנו לכיבוש להמתין ולצפות ולחיות במצב של טרור ופאניקה מסביב לשעון עד שתגיע התגובה שלא ציפה לה"

    video
    play-sharp-fill

    יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ, הערב: "אזרחי ישראל, במאבק בטרור, ובהגנה על מדינת ישראל, כולנו אגרוף אחד. מי שטעה בהערכת המצב שלו – שילם את המחיר. מי שיטעה שוב – ישלם. אפשר שנכונו לנו ימים מאתגרים. אני מכיר היטב את המוכנות, את היכולות, את בנק המטרות ואת ההיערכות האזרחית. אני יודע שאם תתפתח הסלמה ידינו תהיה על העליונה".

    "זה המסר שצריך להדהד בעזה, בביירות, בטהראן ובכל מקום שבו מבקשים לפגוע בנו. כאופוזיציה, נגבה כל פעולה נחושה ואחראית שתשמר ותחזק את ביטחון ישראל. אני מבקש להביע הערכה לפעולות צה״ל ולעמידת תושבי הדרום ואני קורא לכולם – שימרו על ההנחיות, סייעו האחד לשני, ובעזרת השם נדע במהרה ימים של שקט, ביטחון ושגרה טובה."



    0 תגובות