עד המפתח: "נתניהו טען שהיועמ"ש אישר את המתנות"

אבי יעקב No Comments on עד המפתח: "נתניהו טען שהיועמ"ש אישר את המתנות"

באנגליה החלה עדותו המרכזית של עד המפתח ארנון מילצ'ן, שע"פ כתב האישום שיחד את נתניהו במתנות יוקרה בתמורה להטבות שונות. מילצ'ן: "היינו שולחים להם כמות של קופסאות סגורות של סיגרים ושמפניות". בכניסת נתניהו לאולם ביהמ"ש פנה לעיתונאים "לא נמאס לכם"?

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעיר ברייטון שבאנגליה החלה היום עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן בתיק 1000 שבה מואשם ראש הממשלה נתניהו בקבלת מתנות והפרת אמונים. במקום נוכחים נציגי התביעה וההגנה, וכן רעיית ראש הממשלה נתניהו, לצד עשרות עיתונאים וכלי תקשורת. העדות מועברת בשידור חי לבית המשפט המחוזי בירושלים לעיני הרכב השופטים ונתניהו שהגיע למקום לאחר ישיבת הממשלה השבועית.

עדותו של מילצ'ן מתחילה פחות משבוע לאחר הטלת הספק של השופטים בהיתכנות סעיף השוחד בתיק 4000. והיא תימשך כעשרה ימים.

בפתח העדות סיפר מילצ'ן על הקשר הקרוב שלו עם ראש הממשלה, אותו הגדיר "כמעט אח", וכן על בקשת נתניהו ממנו לפטר את יד ימינו הדס קליין, מחשש שהיא "יודעת יותר מדי". בהמשך, סיפר על המתנות הרבות שנתן לבני הזוג נתניהו, תחילה ביוזמתו ובהמשך לדבריו לבקשתם, וכן על הבקשות המדויקות ועל ההבדל בין המתנות לנתניהו לבין מתנות לאחרים.

מילצ'ן הבהיר כי השניים היו "חברים טובים" והם נהגו להיפגש בתדירות גבוהה, ואף אישר כי הם היו "כמעט אחים". עוד סיפר כי נתניהו היה נגיש אליו, וכי אם היה מטלפן אליו, הוא היה עונה לו תמיד. "אני לא יכול לקרוא לו נאשם, אני קורא לו ביבי. אני לא יכול לפרט כמה דברים עשינו בלי פרסום למען המדינה", אמר.

ארנון מילצ'ן פירט איך עבד ההסדר בינו לבין בני הזוג נתניהו בעניין המתנות. "לפעמים זו הייתה יוזמה שלי, כשהייתי בא לבקר והייתי מביא ורודים (שמפניות) ועלים (סיגרים), ובמקרים אחרים ביבי היה שואל 'יש איזה עלים בבית?'. היה לנו תמיד סטוק בבית, וברוב המקרים זה הלך לראש הממשלה ורעייתו. כשהייתי בא אליהם הייתי מביא להם", אמר. "ורודים היה אצלי אוטמטית, הוא לא היה צריך לבקש. זה התחיל מבקשות והפך לשגרה". הוא הוסיף: "היחסים איתם היו כל כך נוחים שלא הייתה הרגשה של עבירה, לפחות מבחינתי. עם הזמן, הכמויות הלכו וגדלו, לבקשת המקבלים".

עו"ד בן ארי פנתה למילצ'ן: "ספר על פנייה שהייתה אליך מלשכת ראש הממשלה לגבי סיגרים". היא עצרה, והוסיפה: "אני מבקשת לומר לפרוטוקול שהגברת נתניהו בקשר עין כל הזמן עם העד. אני מבקשת שיהיה ברור שאסור לעשות פרצופים לעד ולרמוז לו שום דבר". עו"ד חדד הגיב: "אלא אם כן בן ארי הצמיחה עיניים בגב, אני לא יודע איך היא יכולה לטעון טענה כזו. אלו אמירות ריקות שחבל שנאמרו". מילצ'ן צחק: "אני אסתכל על התקרה? זו קומדיה".



0 תגובות