במהלך השבת: קיצונים יהודים פגעו ברכוש כפר ערבי

אבי יעקב 1 Comment on במהלך השבת: קיצונים יהודים פגעו ברכוש כפר ערבי

עשרות יהודים הגיעו על פי הדיווחים במהלך השבת לכפר ערבי הסמוך לרמאללה, פגעו ברכוש התושבים ואף הציתו בתים וכלי רכב. ראשי מערכת הביטחון מגנים בחריפות וקוראים לראשי ההתיישבות לקחת אחריות על אירועי הקיצון הללו. אך בימין יש מי שהשיב: "במקום להילחם בטרור, המשטרה וצה"ל מוציאים התסכול על יהודים שלא יכולים להירצח יותר בשקט"

ארכיון צילום: Kobi Gideon / FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות מתיישבים נכנסו השבת לכפר אום צפא שליד רמאללה והציתו בו רכבים ובתים תוך חילול שבת חמור והתגרות חמורה בערבים באמצעות לקיחת החוק לידיים. לפי מערכת הביטחון, במקום התפתחו עימותים ביניהם ובין כמה פלסטינים, שכללו "יידויי אבנים הדדיים". בעקבות האירועים, חייל אחד נפצע באורח קל ופונה לבית החולים. בהודעה משותפת הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל קראו: האלימות מגבירה טרור פלסטיני ופוגעת במדינת ישראל.

לפי מערכת הביטחון, כ-60 היהודים, תושבי האזור הציתו משאית, 2 רכבים ו-2 בתים בכפר הפלסטיני. בעקבות ההצתות התפתחו באזור כמה שרפות בשטח ופתוח. בהמשך, הפרת סדר של פלסטינים התפתחה במקום מול כוח צה"ל שהגיב באמצעים לפיזור הפגנות, כמה פלסטינים נפצעו באורח קל.

שר הביטחון יואב גלנט: "מגנה בתוקף את האלימות שהביאה לשריפת בתים ורכבים בכפר אום צפא, לא זו דרכנו. ‏מחזק את חיילי צה״ל הפועלים בנחישות ובהתמדה לסיכול הטרור ולהגנת התושבים ביהודה ובשומרון. ‏מגבה ומנחה את כלל כוחות הביטחון לפעול לשמירת הסדר ולמניעת אירועי אלימות בלתי מבוקרת של אזרחים באזור.

הודעה משותפת לרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי: "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן. כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, תוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי".

עוד נמסר כי "אלימות זו מגבירה טרור פלסטיני, פוגעת במדינת ישראל, ובלגיטימציה הבינלאומית של כוחות הביטחון להיאבק בטרור הפלסטיני, ומסיטה את כוחות הביטחון ממשימתם המרכזית נגד הטרור הפלסטיני. צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מחויבים להמשיך לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותנו לשמירה על הביטחון והחוק ביהודה ושומרון.

"צה"ל יסיט ויתגבר כוחות למניעת אירועים מסוג זה ביהודה ושומרון, וכן שב"כ ירחיב את המעצרים, כולל מעצרים מינהליים כנגד הפורעים אשר פועלים באופן אלים וקיצוני בתוך הכפרים הפלסטינים. אנו קוראים גם למנהיגים בישובים, מחנכים ומובילי ציבור, להוקיע בפומבי את מעשי האלימות הללו, ולהירתם למאבק בהם" כתבו השלושה.

מנכ"ל חוננו שמואל (זנגי) מידד הגיב הערב (מוצ"ש) להצהרת הרמטכ"ל ומפכ"ל המשטרה. מידד אומר כי הם הופכים את הקורבנות לתוקפים, וכי צה"ל והמשטרה כשלו בלחימה בטרור הערבי והוא קורא לחבריו בהנהגת ההתיישבות ובממשלה שלא לשתוק לעוול הזה.

לדברי מידד "בשבועות האחרונים מתבצעים בשטחי יהודה ושומרון פיגועים קשים כנגד מתיישבים וחיילים הכוללים פיגועי ירי, מטענים, טרור אבנים, טרור בקת"בים ואירועי הפס"ד המוניים של המוני פורעים ערבים שכל מטרתם – רצח חיילים ומתיישבים. לצערנו לצד ניסים רבים, לטרור גם הצלחות ופגיעות קשות בקרב חיילים ואזרחים. מאחורי הטרור הקשה עומדת תמיכה רחבה של הרחוב הפלסטיני ומנהיגיו – בעידוד, תמיכה, הסתה ודרבון הטרור".

"לצערנו כוחות צה"ל והמשטרה כושלים מול הטרור ועומדים מנגד. צירים נחסמים לשעות ארוכות, חמושים חוגגים במפגני כח, הלויות ומפגני הסתה המוניים מתקיימים – ואין מי שיעצור את הטרור הערבי. המפכ"ל והרמטכ"ל כשלו. אני קורא להם – תנו ביטחון ליהודים או הניחו את המפתחות. אתם הופכים את הקרבנות לתוקפים, ההתבטאויות שלכם כעת באות לחפות על הכשלון שלכם במלחמה בטרור הערבי שרוצח אותנו".

"לצערי במקום להילחם בטרור, המשטרה וצה"ל מוציאים התסכול על יהודים שלא יכולים להירצח יותר בשקט ומוחים כנגד כך. אני קורא לחברי בהתיישבות ובממשלה, אל תשתקו לעוול הזה, העוול הזה עולה לנו בדמים -המערכת חייבת לתת לחיילים ולמתיישבים ביטחון ולא ההפך. פעלו בכל כוחם למען כך", הוסיף מידד.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ימין כן ,קיצוניים לא!!!!
    למה לכתוב "קיצוניים"
    דם יהודי הפקר????