ראשי האופוזיציה מזהירים את נתניהו: "חוסר אחריות"

איתי גדסי 3 Comment on ראשי האופוזיציה מזהירים את נתניהו: "חוסר אחריות"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "נתניהו אדם חסר אחריות". גנץ: "כבר היינו על סף תהום". בן גביר: "חייבים רפורמה עכשיו". סמוטריץ: "האופוזיציה ממשיכה להיות אופוזיציה למדינה"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרפורמה המשפטית: ראשי האופוזיציה שיגרו בצהריים מסרים לראש הממשלה נתניהו, על רקע הודעתו על חידוש החקיקה. בקואליציה, כצפוי קראו לנתניהו להמשיך בקידום הרפורמה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳: "אנחנו לא נשב בבית הנשיא רק כדי שנתניהו יוכל להתראיין ב-CNN ולטעון שיש הידברות בזמן שיריב לוין מעביר חוקים שיהרסו את הדמוקרטיה שלנו. נתניהו הוא אדם חסר אחריות, זה לא אומר שגם אני צריך להיות כזה. רק אין הסכמות וגם לא היו. הסיבה היחידה שנתניהו חוזר לחקיקה, היא שהוא איבד שליטה על הקואליציה, איבד שליטה על חבורת יריב לוין".

 יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא לנתניהו "לגלות אחריות, להקים את הוועדה לבחירת שופטים ולחזור לחדר". לדבריו: "חקיקה חד צדדית, תהפוך להתנתקות חד צדדית של נתניהו מהעם. כבר היינו שם, על סף התהום, על סף מלחמת אחים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן אמר: "שמחתי לראות שאהרון ברק הצטרף לצוות הסברה של נתניהו ולחותמת כשרות לדברים שאין להם שום קשר לרפורמה. כל עילת הסבירות נועדה לסלול את חזרת דרעי לממשלה ונושא היועמ"שים נועד כדי להיפטר מהיועמ"שית של משרד ראש הממשלה. זו לא פשרה וזו לא רפורמה.

"חברי האופוזיציה חייבים לנקוט בקו ברור, ולא לגמגם ולא לזגזג. אני שמעתי את מזכיר הממשלה, את מירב בן ארי, חילי טרופר, הפרסום של עמית סגל וטלי גוטליב, שראש הממשלה אישית ביקש ממנה להצביע לקרין אלהרר. להערכתי גם ראש הממשלה נתניהו וגם דרעי הצביעו עבורה. אני מצפה מראשי האופוזיציה להתנהל כאופוזיציה. ברור שהיה דיל בין לפיד וגנץ לקואליציה".

מנגד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית בכנסת: "ההחלטה של בג"ץ דווקא בעיצומם של ימים אלה, היא מסר למחוקקים כאן. אתם תמשיכו לדבר, אנחנו, בית המשפט העליון, נמשיך לנהל את המדינה. בית המשפט העליון מבקש להתערב בפעם המי יודע כמה בחקיקה של הכנסת, בלי סמכות ובלי שאיש בוחר בשופטים להוביל חקיקה. אני משפטן שנים רבות, רוצה בית משפט עצמאי וחזק אבל לא רוצה שבית המשפט יהפוך למחוקק.

video
play-sharp-fill
"בנסיבות אלה, אמרתי היום לחברי ראשי הקואליציה, להמשיך ברפורמה, אי אפשר להסתפק בקוסמטיקה. יש כאן נקודה משמעותית. האם הולכים למתווה שמציע אהרן ברק או ללכת לרפורמה אמיתית, רפורמה משמעותית שהציבור מצפה מאיתנו.

"כן, ההידברות חשובה, כן, אם אפשר להעביר דברים בהסכמה, אדרבא ואדרבא, אבל בסוף נבחרנו כדי להוביל, נבחרנו כדי לנהל, כאשר כובלים את הידיים שלנו – חייבים רפורמה עכשיו".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ אמר בישיבת סיעת "הציונות הדתית": "בשבוע האחרון ראינו את השתוללות האופוזיציה. ראינו שלא משנה מה קורה ומהי תוצאת המשחק הדמוקרטי – האופוזיציה ממשיכה להיות אופוזיציה למדינה, חסרת אחריות ומעצורים וכזו שמבקשת לגרור אותנו לכאוס.

"הנחיתי את יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, יו"ר הסיעה ח"כ שמחה רוטמן, לקדם בוועדה את חוק צמצום הסבירות במתווה שמכונה "סבירות סולברג". בנושא הזה היו הסכמות בבית הנשיא וגם האופוזיציה מבינה שהתיקון הזה הוא הכרחי.

"נמשיך בע"ה לבצע את התיקונים במערכת המשפט מתוך אחריות ובשיקול דעת, כל זה תחת המנדט שקיבלנו באופן ברור בבחירות האחרונות מרוב מוצק של אזרחי ישראל".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הם לא מזהירים הם מאיימים על ממשלת נבחרת זה הכותרת הנכונה חייבים להשים סוף השאלה האיך לדעתי בראש ובראשונה צריך לטפל בתקשורת עיונת לממשלת ימין ובפרט לנתיניהו וודאי שצריכים לסגור גלי צה"ל המדינה לא אמורה לשלם על תעמולת השמאל וגם הצרכנים צריכים להדיר את עצמם מערוצים אלו עד שיבינו שזה לא כדאי להם

  2. 1

    שוב פעם גנץ, מנופף במלחמת אזרחים! קודם כל הוא מדליק את האש , מסכן את שלום הציבור עם עידוד אנרכיה, ואחר כך הוא רץ בתחפושת של כבאי
    לתורך זירת האש, כדי להראות ממלכתי ולשפר את מצבו בסקרים. גנץ עוכר ישראל!