פיגוע בגבול מצרים: 3 חיילים נהרגו מירי שוטר מצרי

קובי פינקלר 5 Comment on פיגוע בגבול מצרים: 3 חיילים נהרגו מירי שוטר מצרי

אירוע ביטחוני קשה בליל שבת בגבול מצרים: 3 לוחמי צה"ל נהרגו מירי שוטר מצרי. הרמטכ"ל: "מדובר באירוע קשה"

גדר הגבול • אילוסטרציה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירוע ביטחוני קשה בגבול מצרים: שני לוחמים נהרגו הבוקר (שבת) מירי שהתבצע בידי שוטר מצרי. שעות לאחר מכן, לוחם הרג במהלך חילופי אש עם החמוש.

כוחות רבים ערכו סריקות במרחב לשלול הימצאות של מחבלים נוספים. הגרסה המצרית לאירוע: הירי של השוטר בוצע במהלך המרדף אחר מבריחי גבול.

לפי תחקיר ראשוני שנערך בצה"ל, בשעה 2:30 לפנות בוקר התבצעה הברחה 3 ק"מ ממקום התקרית, ובמהלכה נפרסו חוליות חיילים לאורך הגדר בכמה מקומות. בשעה 3:00 הכוחות הצליחו לסכל את ההברחה ובשעה 4:15 התבצעה בדיקה בקשר מול כל הכוחות שנפרסו בשטח. מפקדת המחלקה הגיעה לעמדה ומצאה את הלוחם והלוחמת ללא רוח חיים – ומהרגע הזה הוכרז על אירוע טרור.

דובר צה"ל מסר כי בשעות הבוקר המוקדמות, נהרגו לוחמת ולוחם צה"ל מירי מחבל, בעת שאבטחו בעמדה צבאית במרחב חטיבת פארן בגבול מצרים. לאחר מכן, הגיעו כוחות נוספים לגזרה וביצעו סריקות במרחב.

בשעות הצהריים במהלך הסריקות, הכוח זיהה את אותו המחבל בשטח ישראל והתפתחו חילופי אש בינו לבין הכוח. הלוחמים והמפקדים חתרו למגע, ירו והרגו את המחבל. במהלך חילופי הירי נהרג לוחם צה"ל ונפצע נגד צה"ל באורח קל.

המחבל הינו שוטר מצרי. מתקיים תחקיר בשיתוף פעולה הדוק ומלא עם הצבא המצרי. האירוע מתוחקר בשטח על ידי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדה 80, תת-אלוף איציק כהן ומפקדים נוספים.

כוחות צה"ל ממשיכים לסרוק במרחב על מנת לשלול המצאותם של מחבלים נוספים. גם ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, סיים לפני זמן קצר הערכת מצב בחטיבה המרחבית פארן.

הרמטכ״ל תחקר במקום את השתלשלות האירועים לאורך היום יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדה 80, תת-אלוף איציק כהן, וראש חטיבת תבל, תת-אלוף אפי דפרין.

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי: ״מדובר באירוע קשה, במהלכו נפלו שני לוחמים ולוחמת צה״ל, מטובי בנינו ובנותינו בפעילות מבצעית לשמירה על הביטחון בגבול מצרים. בסיומם של חילופי אש, בהם חתרו לוחמי צה״ל למגע, המחבל נהרג".

"האירוע מתרחש בגבול בו מתבצעות פעילויות מבצעיות מדי לילה. אנו מתחקרים את האירוע בצורה יסודית ומעמיקה, יחד עם צבא מצרים, ונפיק את הלקחים הנדרשים. הלוחמים והלוחמות מילאו את תפקידם ומנעו בפעילותם פגיעה נוספת בכוחות ובעורף הישראלי. מבקש מכאן לחזק את המשפחות על האובדן.״

ראש הממשלה בנימין נתניהו: :האירוע הקטלני בגבול מצרים במהלך השבת הוא חמור וחריג ויבדק עד תום. אני מבקש לשבח את כוחותינו שחתרו למגע וחיסלו את המחבל".

"יחד עם כל עם ישראל אני מבקש להשתתף בצער המשפחות של סמל ליה בן נון ז״ל, סמ"ר אוהד דהן ז״ל, והלוחם הנוסף ששמו טרם הותר לפרסום, ולאחל החלמה לפצועים. ליבנו עם המשפחות ביגונם העומק".

נשיא המדינה יצחק הרצוג על תקרית הירי בה נפלו 3 חיילי צה״ל בגבול מצרים: “שבת כה עצובה. נחרדנו מהידיעה על נפילתם של לוחמת ושני לוחמי צה״ל בתקריות הבוקר בגבול מצרים. אין מילים שיתארו את הכאב והאובדן. יחד עם העם כולו אני שולח תנחומים כנים למשפחותיהם ומשתתף באבלן בשעה קשה זו. ננצור את זכרם ונמשיך להגן על גבולותינו בנחישות.”

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: שבת קשה. שלושה חיילים שיצאו מהבית כדי להגן על מדינת ישראל, נפלו במהלך פעילותם, על ידי מרצח שפל. כואב יחד עם כל אזרחי ישראל את מותם הטראגי ושולח תנחומים לבני המשפחה שאיבדו את היקר להם מכל. עם ישראל אוהב אתכם, מחבק אתכם, בוכה איתכם וכואב את כאבכם.

בצה"ל ממשיכים לחקור מדוע לא הייתה התראה על חדירת המחבל, וחושדים כי מדובר בהשפעה של מזג האוויר או בחיישן תקול. נבדק החשד שהמחבל עבר דרך מעברי החירום בגבול. בנוסף, עולה מתחקיר צה"ל שהחיילים בעמדה לא הספיקו לירות במחבל.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    ואוו איזה טרגדיה עצובה…….
    שהמשיח יגיע אי אפשר בלעדיו….
    עמ"י תקבלו עליכם קבלות טובות לקרב את משיח מהררר

  2. 4

    וואי איזה עצוב….😭😭😭

  3. 3

    כמה פעמים שקרה פיגוע זה קרה עם חייל וחיילת,
    האם חייב לשים חייל וחיילת במשמרת ?
    אולי ה' מרמז לנו שהצבא שלנו זה לא צבא על פי רצון ה'

  4. 1

    לא זות לא עמדת שמירה שתגן על חילנו .היכן המוצב שצריך להגן עליהם .למיצרים יש עמדות הרבה יותר ממוגנות
    לצערי צער רב על מותם של ליה .אורי. אוהד