הצדיק מטבריה בהתבטאות נדירה: "החרם על אנג'ל – חרם דרבינו גרשון"

נתי קאליש 3 Comment on הצדיק מטבריה בהתבטאות נדירה: "החרם על אנג'ל – חרם דרבינו גרשון"

הגאון רבי דוב קוק מטבריה בהתבטאות חריפה וחריגה על המחאה נגד מאפיית אנג'ל: "זה חרם שיימשך עד ביאת גואל צדק" | דברי הרב המלאים

צילום: Yaacov Cohen/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעלון השבועי היוצא לאור על ידי 'מכון שפתי' כהן להפצת תורתו של הגר"ד קוק מטבריה, הובאו השבוע דברים חריפים שנאמרו על ידי הרב שליט"א רגעים לאחר היוודע הבשורה המרה על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל.

"עם הישמע הבשורה המרה על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה, קרע הגר"ד קוק קריעה בבגדו כדין רבו מובהק, והמשיך לספר עובדות נוראות על חומרות ודקדוקי הלכה של מרן הגרי"ג זצ"ל שהסתירם מן הציבור, באופן שאף אחד לא ידעם זולת מבני משפחתו הקרובים ביותר" נכתב.

"ולאחר מכן הוסיף הגר"ד קוק ואמר על הפגיעה בכבוד התורה שנעשתה ע"י מרשיעי ברית לפניי כחודשיים, הרי ששומה עלינו להמשיך ולמחות על 'כבודה של תורה', ואילו אותם חברי הנהלת המאפייה היו מבקשים סליחה בזמן, הרי שלפנים משורת הדין היה נסלח להם, עכשיו שהמשיכו לעמוד במריים זה חרם שיימשך עד ביאת גואל צדק ויקרא "חרם דרבינו גרשון".

העלון הנודע 'שפתי כהן' המביא מידי שבוע פנינים מתורת הגר"ד קוק שליט"א על פרשת השבוע, נערך ע"י אחד מתלמידיו הקרובים הרב משה חיים שניידר ונכתב במיוחד עבור ציבור בני הישיבות בתוספת נושא אקטואלי מפי קודשו של מרן הגר"ד שליט"א שנאמר במהלך השבוע שחלף. כאמור, בשבוע זה הובאו בעלון דברים חריפים על התייחסותו של הגר"ד קוק להסתלקותו של מרן ראש הישיבה גדול הדור זצ"ל.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    בבקשה ה' גאולה שלימה השנה! רק למען שמך יתברך!

  2. 2

    אמנם התקבל בציבור שהשר לשעבר הפגין מול ביתו של ר גרשון זצ"ל עם כל זה השר הכחיש את הדברים יתכן שעבר ליד ביתו בדרך לישיבת פוניבז האם יש עדות או תיעוד שמכחיש את דברי הלשעבר הנ'ל אין לי מניות באנגל אבל לעשות מחאה לכבוד התורה אמור להיות על פי תורה ואי אפשר לחבל בפרנסה של זכיני אנגל או אנגל בעצמה בלי בסיס מהימן על פי תורה הרב הצדיק פסק על פי מה הנתונים שהביאו לו אבל לנוכח ההכחשה וללא תיעוד מכחיש אנגל עם כל זה היה צריך להוציא הודעה שהיא אינה נוקטת צד הלשעבר פעל מטעם עצמו בלבד כפי שטען הלשעבר בעצמו אבל מחאה לכבוד התורה זה דבר המצריך בדיקה אם היא במקום

    1. הוא סמל, ולא יכול לפעול רק בשם עצמו, בכל אופן, טוב שהתנצלו